Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@12:05:54 GMT

فضای سبز؛ اولویت طرح‌های شهری طاقانک

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۶۶۰۲

فضای سبز؛ اولویت طرح‌های شهری طاقانک

شهردار طاقانک گفت: براساس طرح تفصیلی و جامع، اراضی با کاربری فضای سبز برای احداث پارک‌های ورودی و خروجی شهر و پارک محله‌ای در نظر گرفته شده و امور مربوط به واگذاری زمین و اجرای طرح انجام شده است.

داوود امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طرح جامع و تفصیلی طاقانک سال ۹۶ در کمیسیون ماده پنج استان بررسی و ابلاغ شد، اظهار کرد: شهرداری موظف است وظایف خود را طبق طرح جامع و تفصیلی انجام دهد، متولی تهیه این دو طرح اداره کل راه و شهرسازی است و ابلاغ آنها توسط استانداری انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرداری باید تمام کاربری‌های موجود در طرح تفصیلی را اعمال کند، مگر اینکه درخواست تغییر کاربری به کمیسیون ماده پنج استان ارجاع شود.

شهردار طاقانک خاطرنشان کرد: براساس طرح تفصیلی و جامع، اراضی با کاربری فضای سبز برای احداث پارک‌های ورودی و خروجی شهر و پارک محله‌ای در نظر گرفته شده و امور مربوط به واگذاری زمین و اجرای طرح انجام شده است.

امیری با بیان اینکه اصلاح هندسی میادین باید مجدداً در شورای ترافیک شهرستان و استان تصویب و در طرح جانمایی شود، تصریح کرد: محدوده شهر در طرح تفصیلی و جامع ۱۳۸ هکتار است و حوزه عملکرد اصلی شهر در پنج کاربری آموزشی، درمانی، اداری انتظامی، فرهنگی و ورزشی تعریف شده است، علاوه بر این کاربری‌های مسکونی و تجاری بخش اصلی و بطن شهر را دربرمی‌گیرد.

وی گفت: جهت توسعه طاقانک شرقی غربی است و جمعیت شهر در افق ۱۴۰۴، هفت هزار و ۵۲۲ نفر پیش‌بینی شده است.

کد خبر 577007

منبع: ایمنا

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری شهرهاي ايران طرح جامع شهری طرح تفصیلی شهر شهرستان شهرکرد شهر طاقانک فضاي سبز شهري فضاي سبز پروژه هاي عمراني پروژه های شهری مدیریت شهری برنامه ریزی شهری طرح شهری طرح های شهری شهرداری طرح تفصیلی تغيير كاربري اراضي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق طرح تفصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۶۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر

شهرداری منطقه ۷ درباره قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ‌موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی توضیحاتی ارائه کرد.   به گزارش شهر، این روابط عمومی طی اطلاعیه اظهار کرده است:   ضمن تشکر از حساسیت شهروندان نسبت به حفظ و نگهداشت فضای شهر که همواره مورد تاکید مدیریت شهری بوده به اطلاع می‌رساند که ۱۳ اصله درخت طبق نظر پزشک گیاه، مبتلا به آفت پوست خوار و چوب خوار شده بود و ضرورت قطع این درختان توسط پزشک گیاه به اداره فضای سبز اعلام شد. سپس این موضوع با ارائه مستندات پزشکی در کمیسیون ماده ۷ طرح و اعلام شد که برای حفظ سایر درختان آن محوطه و نیز حفظ جان عابران و شهروندانی که در این محوطه تردد می‌کنند، قطع این درختان اجتناب ناپذیر است و کمیسیون بر اساس مستندات پزشک گیاه و نیز سایر کارشناسان، رای به قطع این درختان داد.   در نتیجه بر خلاف فضاسازی رسانه‌ای که قطع این درختان را در جهت بی‌توجهی به نگهداشت فضای سبز توسط شهرداری تلقی می‌کرد، واقعیت این است که برای حفظ فضا‌های سبز شهری و طبق قوانین موجود و با نظر کارشناسان معتبر این اتفاق موجود است و در صورت لزوم تمامی اسناد و مدارک به انتشار در خواهد آمد.   از سوی دیگر با توجه به این که آفت چوب خوار تنه درخت را به تدریج از داخل پوک می‌کند در فصولی که در شهرمان باد و طوفان وجود دارد، شکستن و افتادن این درختان به جان و مال شهروندان آسیب می‌زند.   در پایان اعلام می‌کند که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی تمامی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در این زمینه هستیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • دلیل قطع درختان در محدوده باغ‌موزه قصر مشخص شد
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • واکنش شهرداری نسبت به قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود