Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین،  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فیلم «برادران لیلا» بدون دریافت مجوز اکران به جشنواره کن رفت و عوامل آن به دلیل عدم رعایت قانون مشمول ضوابط تنبیهی می‌شوند.

 «محمدمهدی اسماعیلی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره فیلم «عنکبوت مقدس» گفت: این فیلم در خارج از کشور و اردن فیلمبرداری شد و فیلم مجوز ساخت نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عوامل فیلم مقیم خارج از کشور هستند و اگر داخل کشور بودند، مشمول برنامه‌های تنبیهی می‌شدند.

وی در عین حال تصریح کرد: طبق قانون فیلم‌هایی که به جشنواره خارجی می‌روند باید مجوز اکران داشته باشند چون اسکار فیلم بدون مجوز نمی‌پذیرد اما جشنواره کن اینطور نبود و به عوامل فیلم «برادران لیلا» اعلام شده بود بدون اخذ مجوز نروند و چون مجوز اکران نگرفتند، مشمول اعمال قانون می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این‌که آیا عدم اکران فیلم «برادران لیلا» به گیشه ضربه نمی‌زند، گفت: اکران هر فیلم منوط به گذراندن مراحل قانونی دریافت مجوز است اما عوامل این فیلم قانون را رعایت نکردند و عزم ما در دوره جدید بر رعایت قانون است.

اسماعیلی در پاسخ به این سؤال که اگر «برادران لیلا» مجوز اکران نداشت، چرا برای جشنواره فیلم فجر دعوت شده بود، توضیح داد: جشنواره فیلم فجر نیاز به مجوز اکران در داخل ندارد و هیأت داوران در واقع اثر را داوری می‌کند.

وی اضافه کرد: نشست با عوامل فیلم برگزار شد و از آنان خواسته شد مجوز بگیرند و سازمان سینمایی هم این را به عوامل فیلم اعلام کرده بود اما توجه نشد. ما مکلف به اجرای آیین نامه‌ای هستیم که در سازمان سینمایی هست و بنا بر این است که فیلم اکران نشود؛ گرچه ممکن است تبصره‌ای داشته باشد.



انتهای پیام/


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: برادران لیلا مجوز اکران عوامل فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۶۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج عیسی قلی پور معروف به عیسی بخشی از بزرگان عرصه موسیقی مقامی خطه خراسان شمالی را تسلیت گفت.

متن پیام، محمدمهدی اسماعیلی، وزبر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است:

در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد  از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم.
شادروان حاج عیسی قلی‌پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می بخشید.
دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.
اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.


به گزارش ایسنا آیین تشییع «عیسی قلی‌پور» معروف به «عیسی بخشی»، استاد چیره دست موسیقی مقامی خراسان شمالی امروز برگزار شد.
استاد عیسی قلی پور از بخشی‌های موسیقی مقامی شمال خراسان، نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی محلی در این خطه است که چندین دهه سابقه بخشی‌گری دارد.
وی متولد سال ۱۳۲۱ در روستای گودعلی سلاخ در ۱۸ کیلومتری شمال غرب بجنورد و از آخرین بازماندگان بخشی‌های شمال خراسان است.
عیسی بخشی علاوه بر نوازندگی دوتار، خواننده قهاری نیز بود و به زبان‌های ترکی، ترکمنی، کرمانجی و کردی خراسانی آواز می‌خواند.
استاد قلی‌پور در جشنواره‌های بین‌المللی، ملی و استانی بارها خوش درخشیده بود و همچنین نشان درجه یک هنری را نیز دریافت کرده بود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • واکنش تهیه کننده «پرویزخان» به اعتراض احمدرضا عابدزاده
  • واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • کوراش کار نهاوندی صاحب مدرک مربیگری درجه B جهانی شد
  • ویدئو| پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی