Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، این بخشی از پژوهش محققان چینی است که در ژورنال« مدرن دفنس تکنولوژی» منتشر شده است.

به عقیده مولفان پژوهش، ممکن است از ماهواره های استارلینک برای مقاصد نظامی استفاده شود که هدف آن کمک به کشورهای دیگر و تهدید امنیت ملی چین باشد.

طبق گزارش نشریه ساوت چاینا مورنینگ پست، محققان خواهان توسعه قابلیت های ضدماهواره ای از جمله روش های از بین بردن سخت و نرم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روش از بین بردن سخت این ماهواره شامل نابود کردن فیزیکی آنها به وسیله موشک است. از سوی دیگر روش نرم از بین بردن ابزارهای مذکور هدف گرفتن نرم افزار و سیستم عامل ماهواره است.

علاوه بر آن محققان معتقدند باید یک سیستم نظارتی با توانایی ردیابی هریک از ماهواره های استارلینک توسعه یابد. چنین سیستم یکی از نگرانی های محققان چینی درباره احتمال ارسال بار نظامی به فضا همراه ماهواره های مذکور را برطرف می کند.

در بخشی از گزارش آمده است: هرچند استارلینک ادعا می کند یک برنامه غیرنظامی است که اینترنت پرسرعت فراهم می کند، اما پس زمینه نظامی قدرتمندی دارد. سایت های پرتاب آن در مقرهای نظامی ساخته شده اند. اسپیس ایکس قبلا بودجه هایی از نیروی هوایی آمریکا دریافت کرد تا شیوه برقراری ارتباط بین ماهواره استارلینک با هواپیمای نظامی در شرایط رمزگذاری شده را بررسی کند.

محققان چینی هشدار داده اند پروژه استارلینک سرعت ارتباطات جت های جنگنده و پهپادها را تا ۱۰۰ بار افزایش می دهد.

آنها در بخش دیگری از گزارش خود هشدار داده اند: ماهواره های پروژه استارلینک پس از تکمیل شدن قادر به حمل ابزارهای شناسایی، ناوبری و آب و هواشناسی هستند که قابلیت های جنگی ارتش آمریکا در حوزه هایی مانند شناسایی مناطق دورافتاده، ارتباطات، ناوبری و مکان یابی، حمله و غیره افزایش دهد.

در این میان محققان روش از بین بردن نرم ماهواره ها را ترجیح می دهند زیرا نابود کردن ماهواره ها زباله های فضایی به و جود می آورد که در فعالیت های چین تداخل ایجاد می کند.

کد خبر 5504512

منبع: مهر

کلیدواژه: اینترنت ماهواره شرکت اسپیس ایکس چین تسلیحات نظامی تحقیقات علمی نوآوری فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری گوگل شرکت دانش بنیان عیسی زارع پور اینترنت خدمات رسانی پست کشاورزی ژنتیک روسیه موبایل محققان چینی بین بردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۶۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند

فایننشال تایمز گزارش داد، سالیوان گفته که کمک جدید واشنگتن به اوکراین که اخیرا توسط آمریکا تصویب شد پیشرفت روسیه را در روزهای آتی در صحنه نبرد متوقف نمی‌کند و جلوی مسکو را نمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین گفت، اوکراین به دنبال یک حمله دیگر به روسیه است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در روزهای گذشته بسته تکمیلی کمک نظامی به اوکراین را که توسط کنگره تایید شد، امضا کرد.

بر این اساس، مبلغ ۶۱ میلیارد دلار دیگر در قالب کمک نظامی به اوکراین اختصاص یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • عملیات «کرم ابوسالم» کدام فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد؟
  • آب به باتری کم مصرف تبدیل شد!
  • گزارش یدیعوت آحارونوت درباره بن‌بست نظامی صهیونیست‌ها در غزه
  • تعیین کمیته ویژه برای بررسی رویداد اخیر در بدخشان
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • خوش‌بینی منابع مصری به روند مذاکرات آتش‌بس
  • این برند لوکس چینی به میدان بازمی‌گردد | به دنبال تجسم آینده
  • اردوغان سیاست ترکیه را «نرم» می‌کند