Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری با اعلام اینکه قرار است تجار اسرائیلی بیشتری به عربستان سفر کنند از عادی سازی غیرعلنی تل اویو و ریاض در حوزه اقتصاد خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های اسرائیلی روز سه شنبه از عادی‌سازی اقتصادی اعلام نشده بین ریاض و تل‌آویو، از خلال هیئت‌هایی از تجار اسرائیلی که دارای تابعیت دوگانه «آمریکایی و اسرائیلی» هستند، خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رادیو رژیم صهیونیستی دیروز  اعلام کرد که هیئتی از تجار اسرائیلی-آمریکایی قرار است با یک پرواز مستقیم با هواپیمای شخصی به ریاض برود و  این پرواز از مقصد  فرودگاه «بن گوریون» در اسرائیل است.

به گزارش الخلیج الجدید، همزمان با ارائه این اخبار، بسیاری از رسانه‌ها  در خصوص درخواست اسرائیل از عربستان سعودی برای فشار به عادی‌سازی روابط در ازای موافقت تل آویو با شرایط ریاض در مورد جزایر «صنافیر» و« تیران» صحبت می‌کنند.

در بحبوحه تماس‌های سه جانبه از طریق آمریکا و مصر، عربستان خواستار تعلیق فعالیت نیروهای ناظر بین المللی در جزایر تیران و صنافیر پس از بازگرداندن این دو جزیره به حاکمیت عربستان با تصمیم مصر شد. 

انتشار سفر این بازرگانان پس از آن صورت می‌گیرد که روزنامه «اسرائیل هیوم» اخیراً از میانجیگری آمریکا برای حل مسئله جزایر تیران و صنافیر خبر داده است.

افشای جزئیات رایزنی‌های سه جانبه عربستان، اسرائیل و مصر

در همین راستا، روزنامه عبری هاآرتص اعلام کرد که عربستان سعودی از سال 2017 درخواست مستقیمی را در خصوص استقرار مجدد نیروهای بین المللی در جزایر تیران و صنافیر به اسرائیل ارائه کرده است و رویکرد اسرائیل مثبت بوده اما این دولت آمریکا مانع این موضوع شده بود.

بر اساس  گزارش‌ها  به نقل از منبعی که با «هاآرتص» صحبت کرده است، دولت آمریکا ولیعهد سعودی را تحریم کرده و مانع برداشتن گام‌های عمومی برای عادی سازی روابط بین تل آویو و ریاض شده است.

به گفته این منبع، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اخیراً موضع خود را در قبال عربستان سعودی به ویژه پس از حمله روسیه به اوکراین تغییر داده است.

این منبع  صهیونیستی تاکید کرد: ایالات متحده امیدوار است با میانجیگری عربستان سعودی و اسرائیل در موضوع ترتیبات امنیتی ناظران بین المللی در دو جزیره مذکور، روابط خود با ریاض را بهبود بخشد. اگر عربستان و اسرائیل بدون واسطه می‌توانند این پرونده را مدیریت کنند به این دلیل است که روابط بین آنها خوب است و همکاری مهمی بین آنها وجود دارد.

روزنامه اقتصادی اسرائیل، گلوبس اخیرا در گزارشی نوشت:  ده‌ها تاجر اسرائیلی در سال‌های اخیر از عربستان سعودی دیدن و معاملات تجاری منعقد کرده‌اند.

بر اساس گزارش  این روزنامه اقتصادی عربستان سعودی ماه‌هاست که به تجار اسرائیلی اجازه می‌دهد تا با گذرنامه‌های اسرائیلی وارد سرزمین‌های این کشور شوند.

این گزارش فاش کرد که بازرگانان اسرائیلی معاملات عمده‌ای را در عربستان سعودی از طریق ویزای ویژه منعقد کردند و ارتباط پیشرفته‌ای برای سرمایه‌گذاری از بازرگانان سعودی و صندوق‌های سرمایه گذاری در اسرائیل وجود دارد.

در این گزارش به نقل از یک منبع اسرائیلی بدون ذکر نام وی، آمده است که بیش از بیست سال است که روابط غیرمستقیم با عربستان سعودی وجود دارد، اما  بهبودی این روابط در ماه‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.

این منبع اعتراف کرد که این روابط در پشت صحنه و از طریق شرکت‌های اسرائیلی که به طور رسمی در کشورهای اروپایی یا سایر کشورها ثبت شده‌اند، انجام می‌شود.  

در این گزارش تاکید شده است که ده‌ها تاجر اسرائیلی از لغو ممنوعیت رسمی ورود به عربستان سعودی با گذرنامه‌های اسرائیلی استفاده کرده و از ریاض و سایر مکان‌ها از جمله شهر نئوم که در سواحل دریای سرخ ساخته می‌شود، بازدید کردند، جایی که «بنیامین نتانیاهو » نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی دو سال پیش از آن دیدار کرد و وی با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی با حضور «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه وقت آمریکا دیدار کرد.

این سفرهای تجاری و بازدیدهای بازرگانان رژیم صهیونیستی منجر به توافق و انجام معاملات بسیاری از جمله دو معامله چند میلیون دلاری اخیر در زمینه کشاورزی شده است.

طبق گزارش این روزنامه صهیونیستی یک تاجر اسرائیلی اذعان کرده است: «به جز روابط مستقیم دیپلماتیک و همچنین نقل و انتقالات بانکی مستقیم، ما همه چیزهایی را که کشورها برای برقراری روابط تجاری مستقیم، امضای معاهدات و انتقال کالا و تخصص نیاز دارند، در اختیار داریم».

روزنامه «گلوبس» در رابطه با سفر بازرگانان اسرائیلی فاش کرد که قراردادهای متعددی منعقد شده که دو مورد آن در حوزه کشاورزی و دیگری در حوزه فناوری بوده است.

رسانه‌های صهیونیست پیشتر هم از سرمایه گذاری مبالغی از سوی عربستان در اسرائیل توسط صندوق وابسته به «جرد کوشنر» داماد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا که مشاور کاخ سفید نیز بود، خبر داده بودند.

طبق اعلام صندوق وابسته به کوشنر، این صندوق به زودی میلیون‌ها دلار در شرکت های اسرائیلی نوپا سرمایه گذاری خواهد کرد و چنین توافق شده است که عربستان می‌تواند در اسرائیل سرمایه گذاری کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس عربستان سعودی تجار اسرائیلی سرمایه گذاری عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۶۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!

به گزارش همشهری آنلاین تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان)، به نقل از یک منبع آگاه از خاندان پادشاهی عربستان سعودی مدعی شد که ریاض به تل‌آویو هشدار داده، هرگونه حمله نظامی به رفح، «عادی‌سازی روابط» با عربستان سعودی را «دور می‌کند»، امری که تل‌آویو را مقابل یک «گزینه دشوار» قرار داده است.
کان گزارش داد که ریاض از طریق آمریکایی‌ها به تل‌آویو هشدار داده که حمله زمینی به رفح «خطای بزرگی» است که عادی‌سازی روابط را دور می‌کند، زیرا «در این صورت، ریاض به مانند یک دولت خائن دیده خواهد شد».
این منبع سعودی افزود که عربستان تا زمانی که یک کشور فلسطینی تشکیل نشود، نمی‌تواند با اسرائیل عادی‌سازی داشته باشد. ریاض به حکم جایگاهش در میان کشورهای اسلامی «نمی‌تواند این کارت خود را از دست بدهد».
روزنامه معاریو چندی پیش طی گزارشی نوشت که آمریکا در علن و رسانه‌ها به اسرائیل توصیه می‌کند که قبل از چاره‌اندیشی برای آوارگان رفح، به آن حمله نکند اما در جلسات خصوصی با قاطعیت بیشتر به اسرائیلی‌ها می‌گوید «اصلا وارد رفح نشوید».
یکی از مسئولان بلندپایه آمریکایی به خبرنگار روزنامه معاریو گفته «ما از اسرائیل نمی‌خواهیم که حماس را به حال خود رها کند بلکه می‌گوییم بدون نابود کردن رفح، راه‌های دیگری هم برای تحت پیگرد قرار دادن سران حماس وجود دارد».
«توماس فریدمن» ستون‌نویس مشهور «نیویورک تایمز» نیز نوشت که آمریکا در مدت اخیر سیاست حمایت از عادی‌سازی با ریاض را به عنوان یک «دیپلماسی برای پایان دادن به جنگ غزه» در پیش گرفته است و به همین دلیل نیز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو باید بین حمله به رفح و یا مسیر نزدیکی به ریاض یکی را انتخاب کند.

کد خبر 848922 برچسب‌ها خبر ویژه اسرائیل عربستان

دیگر خبرها

  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟