Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@08:25:14 GMT

روند صعودی قیمت نفت در بازارهای جهانی

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۶۹۰۶

روند صعودی قیمت نفت در بازارهای جهانی

قیمت نفت به‌دلیل تحریم نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا و پایان قرنطینه در شانگهای چین افزایش یافت.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (۱۱ خردادماه) پس از موافقت سران اتحادیه اروپا با تحریم نسبی و مرحله‌ای نفت خام روسیه و پایان قرنطینه کووید-۱۹ در شانگهای چین، اندکی افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اوت با ۲۸ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش در ساعت ۳ و ۳۸ به وقت گرینویچ به ۱۱۵ دلار و ۸۸ سنت برای هر بشکه رسید، قیمت این شاخص  روز سه‌شنبه (دهم خردادماه) ۱.۷ درصد کاهش یافت.

معاملات نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه در بازار آی‌سی‌آی لندن روز سه‌شنبه با یک درصد افزایش و ثبت رقم ۱۲۲ دلار و ۸۴ سنت به ازای هر بشکه منقضی شد.

قیمت نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (دبلیوتی‌آی) با ۳۰ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش، ۱۱۴ دلار و ۹۷ سنت برای هر بشکه معامله شد.

هر دو شاخص ماه مه را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند، به‌طوری که قیمت‌ این دو شاخص برای ششمین ماه پیاپی با افزایش روبه‌رو بوده‌اند.

سران اتحادیه اروپا در نشست بعدازظهر روز دوشنبه (نهم خردادماه) توافق کردند ۹۰ درصد از واردات نفت از روسیه را تا پایان سال ۲۰۲۲ کاهش دهند و به این ترتیب بن‌بست با مجارستان بر سر تحریم‌های شدید اتحادیه اروپا علیه مسکو برطرف شد.

پس از تصویب کامل، تحریم‌ها برای نفت خام طی ۶ ماه و بر فرآورده‌های نفتی در هشت ماه اعمال خواهند شد.

خط لوله اتقال نفت روسیه به مجارستان و دو کشور دیگر محصور در خشکی واقع در اروپای مرکزی از این تحریم‌ها معاف خواهند بود.

قرنطینه سختگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس کووید-۱۹ (کرونا) در شانگهای چین پس از دو ماه روز چهارشنبه (۱۱ خردادماه) پایان یافت، به‌طوری که این شرایط سبب افزایش انتظارها برای تقاضای بیشتر سوخت از سوی این کشور شد.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در مؤسسه اوای‌ان‌دی‌ای (OANDA) در این باره گفت: پایان قرنطینه در شانگهای انتظارها برای افزایش تقاضا را در حاشیه افزایش می‌دهد، اما معافیت احتمالی روسیه از توافق ائتلاف اوپک‌پلاس، تأثیری فراتر دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا چین روسیه قیمت نفت نفت اتحادیه اروپا قیمت نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۶۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع میوه و تره‌بار در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت انواع میوه و تره‌بار امروز _‌یکشنبه نهم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 748253

دیگر خبرها

  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول