Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@16:31:31 GMT

وجود بیش از ۸۰۰ حلقه چاه مجاز در برخوار

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۷۰۱۶

وجود بیش از ۸۰۰ حلقه چاه مجاز در برخوار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، سعدی قادری با اشاره به آثار زیان‌بار حفر چاه‌ها بر سفره‌های آب زیرمینی، اظهار داشت: بیشترین میزان آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود از این رو مدیریت و حفاظت از این بخش بیش از سایر حوزه‌ها ضروری است.

وی با بیان اینکه شهرستان برخوار دارای بیش از ۸۰۰ حلقه چاه مجاز است، خاطر نشان کرد: ۹۰ درصد حجم مصارف آنها در بخش کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع آب برخوار با بیان اینکه طی سالیان گذشته ۷۳ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان پر و مسدود شده‌اند، افزود: در شهرستان برخوار با اولویت روی چاه‌هایی که دارای اضافه برداشت هستند ۸۸ دستگاه کنتور حجمی هوشمند نصب شده است.

قادری ادامه داد: خشکسالی، تغییر اقلیم و برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی، سطح آب زیرزمینی در اکثر مناطق شهرستان برخوار را دچار افت شدیدی کرده است.

وی افزود: افت سطح آب زیرزمینی در دشت ممنوعه بحرانی اصفهان- برخوار سالیانه حدود یک‌متر است که برداشت‌های بی رویه و خشکسالی‌های شدید باعث بروز پدیده مخرب فرونشست زمین در این دشت شده است.

رئیس اداره منابع آب برخوار با تأکید بر اینکه برخورد با متخلفان حفر چاه‌های غیرمجاز همواره در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای اصفهان قرار دارد، گفت: با اخذ دستور قضائی از دادستان شهرستان و همکاری نیروی انتظامی یک حلقه چاه غیرمجاز کشاورزی به عمق یکصد متر در ابتدای جاده محسن آباد شهرستان برخوار توسط گروه گشت و بازرسی اداره منابع آب برخوار شناسایی، منصوبات تخلیه و چاه مسدود شد.

قادری یادآور شد: علاوه بر پاسخگویی پرسنل اداره منابع آب و گروه‌های گشت و بازرسی مستقر در منطقه، شماره تلفن ۳۸۴۸ یگان حفاظت از منابع آب استان آماده دریافت گزارشات و اخبار مربوط به تخلفات حوزه منابع آبی از جمله حفاری و برداشت غیرمجاز از چاه، انتقال آب غیرمجاز و ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها است.

شهرستان برخوار در ۲۹ کیلومتری شمال شهر اصفهان واقع شده است

کد خبر 5504585

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی چاه غیرمجاز برخوار و میمه بوشهر ساختمان متروپل کرمانشاه خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا آمار کرونا متروپل آبادان اردبیل دهه کرامت خراسان رضوی احتکار مشهد ابادان نماهنگ سلام فرمانده شهرستان برخوار اداره منابع آب حلقه چاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۷۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد

جودکی بیان کرد: با بازرسی‌های مستمری کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و پیگیری گزارشات بهداشتی که به سامانه ۱۹۰ اعلام می‌شود یک کارگاه تولید همبرگر غیرمجاز در شهرک صنعتی نظرآباد کشف شد. 
 
وی ادامه داد: این مرکز با مواد اولیه غیرمجاز از جمله ضایعات گوشت نامناسب در شرایط غیربهداشتی به تولید همبرگر اقدام می‌کرد که پلمب و به مراجع قضایی معرفی شد. 
 
جودکی ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط در این مرکز بیش از ۱۵۰۰ کیلوگرم مواد اولیه و محصول همبرگر آماده توزیع غیربهداشتی کشف و ضبط کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • همایش نمایش اسب‌های اصیل ایرانی در دستگرد برخوار
  • اطلاعیه قطعی گاز در برخی از مناطق برخوار و کاشان
  • برخوار شهرستانی با کمترین نرخ بیکاری در استان
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه