Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین،  رییس بنیاد شهید با بیان اینکه ما از طریق بیمه‌های تکمیلی، خدمات درمانی را دنبال می‌کنیم، گفت: بیمه‌های تکمیلی توانایی پرداخت مفید را نداشتند زیرا همیشه منابع آنها از مصارف شان کمتر بود.

 سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره موضوع اشتغال ایثارگران گفت: بحث اشتغال مشکل همگانی است دولت یک برنامه جدی اشتغال دارد و ما سبد ایثارگران را همان برنامه اشتغال دولت قرار داده‌ایم و هر جا شغلی تولید می‌شود ۱۰ درصد آن متعلق به ایثارگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس بنیاد شهید افزود: یعنی برنامه‌ای که اکنون شورای عالی اشتغال و وزارت تعاون و کار دنبال می‌کنند، عمومیت دارد و براساس مهارت‌ها، توانایی‌ها و آموزش‌هایی که می‌بینند مسئله اشتغال عزیزان حل می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی درباره درمان ایثارگران هم گفت: ما از طریق بیمه‌های تکمیلی، خدمات درمانی را دنبال می‌کنیم البته ما خودمان چند واحد ارائه کننده درمان مانند بیمارستان خاتم انبیاء، ساسان و بیمارستان‌های اعصاب و روان و بیمارستان‌های دیگری داریم اما عمده خدمات ما از طریق بیمه‌های تکمیلی است.

وی ادامه داد: بیمه‌های تکمیلی توانایی پرداخت مفید را نداشتند زیرا همیشه منابع آنها از مصارف شان کمتر بود به عنوان مثال سال ۱۴۰۰ که مصارف آنها بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بود پولی که در بودجه برای آنها پیش‌بینی شده بود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

رییس بنیاد شهید تصریح کرد: مسلما کسی که نمی‌تواند هزینه‌های خود را پرداخت کند، خدمات خود را کاهش می‌دهد و این موضوع موجب نارضایتی ایثارگران شده بود. با لطفی که مجلس و دولت انجام دادند سرانه هر ایثارگر برای بیمه تکمیلی از ۱۶۷ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ به ۳۵۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: البته اینگونه نیست که این ۳۵۰ هزار تومان بتواند همه هزینه‌ها را پوشش بدهد به خصوص اگر یارانه دارو به ما داده نشود. اخیرا در خبرگزاری اعلام شد که رئیس کمیسیون بهداشت نامه‌ای خدمت رئیس جمهور نوشته‌اند که آزادسازی قیمت‌ها به‌خصوص ایثارگران، جانبازان اعصاب و روان و جانبازان شیمیایی که از داروهای خاص استفاده می‌کنند و عمدتاً داروهای آنها وارداتی هستند، بسیار دچار مشکل می‌شوند.

وی ادامه داد: بنابراین ما حساب دیگری کردیم که از محل آزادسازی یارانه دارو با ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو به ما کمک شود. البته من مبلغ دقیق آن را نمی‌دانم زیر آن را پوشش نمی‌دهد ما با احتساب ارز ۴۲۰۰ تومانی، سرانه‌ای را که ما پیش‌بینی کرده‌ایم پوشش می‌دهد.

رییس بنیاد شهید گفت: متاسفانه اینگونه است که ما ابتدا بودجه را می‌بینیم بعد از اینکه سقف اعتبارات بسته می‌شود حداقل دستمزد قانون کار و تعرفه پزشکی تعیین می‌شود متوسط در این بخش ۱۰ درصد به ما رشد داده‌اند اما تعرفه پزشکی ۲۰ درصد رشد پیدا کرد یا اینکه حداقل قانون کار حدود ۵۵ درصد رشد کرد.  اینها مازاد بر اعتبار می‌شوند و ما را در اجرای درست قوانین دچار اشکال می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی یادآور شد: من خدمت آقایان هم عرض کردم که تمام مصوباتی که مستلزم ایجاد بار مالی هستند باید قبل از ارائه بودجه به مجلس پیش‌بینی شود تا ببینیم آثار مالی آن چقدر است و چه بار مالی ایجاد می‌کند و اکنون هم با این گرفتاری‌ها خیلی محکم نمی‌توانم صحبت کنم.



انتهای پیام/


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: طریق بیمه های تکمیلی رییس بنیاد شهید قاضی زاده هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۷۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وحید زمان زاده افزود: در صورت خلا مراکز درمانی از نیروهای پرستاری، این مساله لطمه بزرگی بر پیکره سلامت کشور وارد خواهد آورد، مصداق این‌موضوع، افزایش استعفای پرستاران از مراکز درمانی است که به طور مستقیم سلامت مردم را نشانه گرفته است.

بیشتر بخوانید: لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران به کجا رسید؟

وی گفت: امروز ضروت توجه به خواسته های پرستاران، از مرز درخواست های شخصی یا پیگیری های صنفی در سازمان نظام پرستاری و سایر نهادهای پرستاری عبور کرده و در صورت ادامه این شرایط بحرانی، سلامت مردم به خطر خواهد افتاد.

زمان زاده افزود: تنها راه بازگشت و ترغیب پرستاران جهت ماندگاری در مراکز درمانی، فارغ از بوروکراسی های اداری، توجه اورژانسی به مشکلات معیشتی و قانونی پرستاران به صورت ویژه و آن طور که مورد نظر قانون و خود پرستاران در زمینه های مختلف مانند تعرفه گذاری خدمات پرستاری، فوق العاده خاص با بالاترین ضریب، تبدیل وضعیت و…، است.

وی خاطر نشان کرد: باید مسئولین در قوای سه گانه برای حفاظت از سلامت و رفاه مردم که بنیادی ترین هدف حاکمیتی است، پرستاری را به صورت اختصاصی در نظر بگیرند چرا که در صورت عدم تغییر نگرش ها نسبت به مقوله پرستاری و مراقبت، دچار بحران بزرگی در حوزه سلامت خواهیم شد و تاخیر در این موضوع عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت که مسئولان خدوم در دولت باید جوابگوی آن باشند.

زمان زاده افزود: امیدوارم دلسوزان نظام‌سلامت چشمان خود را شسته و با یک نگاه منطقی تر و معقولانه تر به مساله مسائل رفاهی و معیشتی پرستاران که از عوامل اصلی مهاجرت پرستاران می باشد، ورود نمایند زیرا آیندگان اعمال ما را به بهترین شکل، تحلیل خواهند کرد و این آینده خیلی دور نیست.

کد خبر: 1228954 برچسب‌ها پرستار

دیگر خبرها

  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • قتل برادر با شلیک گلوله/ کشف میلیاردها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان