Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@00:05:36 GMT

بهترین سیستم مدیریت محتوا برای فروشگاه های اینترنتی

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۷۴۵۵

بهترین سیستم مدیریت محتوا برای فروشگاه های اینترنتی

راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی مناسب برای بسیاری از کسب‌و‌کار‌ها حیاتی شده است. شاید در نگاه اول فروشگاه‌های اینترنتی ارتباطی با مشتری نداشته باشند؛ اما نوشتن محتوای کاربردی و درست درباره محصولات بخشی از برقراری ارتباط با مشتری است. همچنین در سایت‌های فروشگاهی به انواع مطالب آموزشی و توضیحی درباره محصولات مورد نظر نیاز داریم تا به‌خوبی پاسخگوی نیاز و سوالات کاربران باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از طریق افزونه‌های مختلف به سوالات و ابهامات مشتریان پاسخ می‌دهیم.

سیستم‌ها یا نرم‌افزارهای مدیریت محتوا جزو یکی از ضروری‌ترین ابزارهای فروشگاه‌های اینترنتی برای کسب رضایت مشتری به‌شمار می‌روند. در این مطلب بهترین سیستم مدیریت محتوا برای فروشگاه‌های اینترنتی را معرفی می‌کنیم تا با توجه به نیازتان از آن‌ها استفاده کنید.

وردپرس؛ پرکاربر‌دترین و بهترین نرم‌افزار مدیریت محتوای سایت

وردپرس (WordPress) را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین و پرکاربرد‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا معرفی کرد. سیستم مدیریت محتوا فروشگاه اینترنتی وردپرس کد باز و تحت php است. عمده سایت‌های طراحی شده با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا به کمک وردپرس طراحی شده‌اند. این برنامه در ابتدا برای طراحی سایت‌ها با بلاگ پست و وبلاگ نویس طراحی شد و با گذشت سال‌ها پیشرفت کرد و حالا به‌عنوان یکی از بهترین CMS‌ها شناخته می‌شود. وردپرس را می‌توان به‌عنوان یکی از ساده‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا نیز معرفی کرد.

با کمک افزونه‌های بی‌شماری مانند افزونه پنل پیامکی در وردپرس، قابلیت‌های جدیدی نیز به سایت اضافه می‌شود. هرکدام از افزونه‌های مورد نظر که با ساختار سایت هماهنگ هستند، امکان جدیدی را برای سهولت کار توسط کاربران به وجود می‌آورد.

وردپرس را می‌توان به‌عنوان ابزاری ایدئال برای افرادی معرفی کرد که بدون داشتن دانش فنی خاص قصد طراحی وب‌سایت خود را دارند. لازم به ذکر است وردپرس برای طراحی سایت‌هایی که نیازمند امنیت بالایی هستند مناسب نیست.

ووکامرس؛ فروشگاه‌ساز کاملا رایگان تحت سیستم مدیریت وردپرس

ووکامرس (WooCommerce) یک افزونه فروشگاه‌ساز رایگان است که تحت سیستم مدیریت محتوای وردپرس کار می‌کند. محیط کاربری ساده و طراحی جذاب را می‌توان از دلایل محبوبیت این سیستم نام برد. چنانچه فردی تازه‌کار در حوزه طراحی سایت بخواهد کسب‌و‌کار اینترنتی خود را راه‌اندازی کند، استفاده از ووکامرس گزینه مناسبی برای او خواهد بود. زیرا ووکامرس برای راه‌اندازی سایت و ارتقای آن نیاز به کد‌نویسی ندارد.

با اضافه کردن افزونه پیامک حرفه‌ای ووکامرس به سایت فروشگاهی خود، امکان ارسال پیامک به‌صورت خودکار بعد از انجام خرید، لغو خرید و اتمام موجودی به مدیر سایت و خریدار را فراهم کنید. همچنین با استفاده از سرویس پیامک انبوه می‌توانید به‌صورت گسترده محصولات و خدماتتان را به مشتریان معرفی کنید.

طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی با نرم‌افزار اختصاصی پرستاشاپ

پرستاشاپ را می‌توان به‌عنوان محبوب‌ترین فروشگاه‌ساز خرده‌فروشان معرفی کرد. بسیاری از خرده‌فروشان آنلاین برای ساخت فروشگاه اینترنتی در کمترین زمان و با کمترین هزینه از فروشگاه‌ساز پرستاشاپ استفاده می‌کنند. تنظیمات و پیکربندی ساده و افزونه‌های جانبی متنوع محبوبیت پرستاشاپ را دوچندان کرده است. پنل و پیشخوان ساخته شده با این فروشگاه‌ساز به‌خوبی با موبایل سازگار است. از آن‌جایی که امروزه الگوریتم‌های گوگل توجه ویژه‌ای به ایجاد تجربه کاربری مناسب برای کاربران موبایل دارند، این افزونه به سئوی سایت شما نیز کمک شایانی می‌کند.

چنانچه کسب‌و‌کاری راه‌اندازی کرده‌اید که برای خدمات فروشگاهی خود نیاز به سیستم نوبت‌دهی دارید، افزونه بوکلی طراحی شده است تا به شما در ایجاد تجربه کاربری مناسب کمک کند. ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی بلیط سینما و کنسرت و همچنین نوبت‌دهی مطب پزشکان به‌صورت پیامکی از کاربرد‌های این افزونه به‌حساب می‌آید.

جوملا؛ فروشگاه ساز حرفه‌ای با مدیریت پیشرفته کاربر

سیستم مدیریت محتوا جوملا (Joomla) به‌عنوان برنامه‌ای رایگان قالب‌ها و افزونه‌های متنوعی دارد. نصب جوملا بسیار آسان است، به‌طوری که فقط با چند کلیک ساده راه‌اندازی خواهد شد. جوملا بر‌خلاف وردپرس و ووکامرس برای افراد مبتدی مناسب نیست، با این حال اگر طراح سایت با تجربه‌ای هستید جای نگرانی وجود ندارد؛ زیرا جوملا بستری ایدئال برای شما به‌ وجود آورده است. مدیریت پیشرفته کاربر، پشتیبانی سایت‌های چند زبانه و استفاده از الگو‌های منحصر‌به‌فرد بخشی از ویژگی‌های این فروشگاه‌ساز حرفه‌ای است.

سیستم مدیریت محتوا دروپال از بهترین ‌CMSها

سیستم فروشگاه‌ساز و مدیریت محتوا دروپال (Drupal) به‌صورت کد باز بوده و قابلیت ایجاد سایت با امکانات متنوع را فراهم کرده است.  منعطف و کاربر پسند بودن دروپال از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است که باعث شده تا توسط شرکت‌های معتبری همچون New York Observer، MIT و Sony Music مورد استفاده قرار گیرد. 

CMS دروپال جزو سیستم‌های ساده مدیریت محتوا به‌شمار می‌رود. زیرا برای هیچ‌کدام از قسمت‌های سایت فروشگاهی نیاز به کد‌نویسی ندارید. دروپال پیش از ۶۰۰۰ افزونه برای سایت‌ها دارد که در مدیریت سایت‌ها بسیار حائز‌ اهمیت است. این برنامه به‌عنوان سیستم مدیریتی پیشرفته در مبحث ارتقاء‌ فنی و امنیت بالا شناخته می‌شود. سیستم مدیریت پست سفارشی، پشتیبانی از سایت چند زبانه، سیستم طبقه‌بندی دقیق و تنظیمات مجوز کاربران از مزیت‌های دیگر  استفاده از سیستم مدیریت محتوا دروپال است.

CMS مجنتو با پشتیبانی قدرتمند برای طراحی سایت‌های پیچیده

CMS مجنتو (Magento) برای طراحی سایت‌هایی که پیچیدگی‌های متعددی دارند بسیار پرکاربرد است. همچنین از این برنامه برای سایت‌هایی که نیاز به شخصی‌سازی و تغییرات بسیاری دارند نیز استفاده می‌شود. از ویژگی‌های خاص و منحصر‌به‌فرد مجنتو می‌توان به ایجاد چندین فروشگاه به زبان‌های مختلف و واحد پولی متفاوت اشاره کرد. پشتیبانی قوی و به‌روز‌رسانی‌های مستمر باعث شده است تا برند‌های نام‌ آشنایی مانند سامسونگ و نایکی برای فروش محصولاتشان از این سیستم استفاده کنند. 

سئو مناسب و قالب‌های رایگان از مزیت‌های دیگر استفاده از سیستم مدیریت محتوا مجنتو به‌شمار می‌رود. لازم به‌ذکر است که مجنتو، دیگر از ورژن‌های قدیمی پشتیبانی نمی‌کند و برای داشتن تجربه کاربری بهتر، پیشنهاد می‌کنیم از نسخه‌های جدید این CMS استفاده کنید. مجنتو کد باز است؛ با این حال به اندازه سایر سیستم‌های معرفی شده ساده نیست. برای استفاده از این برنامه نیاز به آموزش کافی و دانش فنی مناسب دارید.

اپن کارت مناسب برای سیستم محتوای فارسی

اپن کارت (OpenCart) یک سیستم محتوای قدرتمند بوده که به‌صورت اختصاصی برای ساخت فروشگاه‌های اینترنتی نوشته شده است. اپن کارت به‌دلیل سادگی و کاربری آسان جزو ‌CMSهایی است که در بین کاربرانی با دانش‌فنی حداقلی در حوزه وب و برنامه‌نویسی محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. فارسی‌سازی، پشتیبانی آسان و ماژول‌های اختصاصی برای سئو از ویژگی‌های این سیستم به‌شمار می‌روند. تنوع پایین ماژول‌ها و پلاگین‌ها را می‌توان به‌عنوان نقطه‌ ضعف اپن کارت معرفی کرد. 

بهترین پنل‌های پیامکی برای سایت‌های فروشگاهی را از فراز اس ام اس بخواهید

در این مطلب بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا برای فروشگاه‌های اینترنتی را معرفی و نقاط قوت و ضعف هر یک را به‌صوررت جداگانه بررسی کردیم. حال با توجه به موارد گفته شده و میزان توانایی و تخصص خود مناسب‌ترین فروشگاه‌ساز را انتخاب و از آن استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین نکات در فروشگا‌های اینترنتی مبحث پیامک‌های ارسالی برای خرید و فروش کالا یا ارسال پیامک نوبت‌دهی است. فراز اس‌ ام‌ اس کارآمد‌ترین افزونه‌های پیامکی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با استفاده از آن با مشتریان فروشگاه اینترنتی خود به بهترین نحو ارتباط برقرار کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده همه افزونه‌های ارزشمند پیامکی به سایت فراز اس ام اس به نشانی اینترنتی farazsms.com مراجعه کنید. همچنین شماره تلفن ۷۴۸۵۳-۰۲۱ پل ارتباطی شما با کارشناسان فراز اس ام اس است. 

 

منبع: فردا

کلیدواژه: سیستم های مدیریت محتوا فروشگاه های اینترنتی توان به عنوان سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت ها فروشگاه اینترنتی فروشگاه ساز ترین سیستم راه اندازی سیستم ها اپن کارت فراز اس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۷۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوریتم اینستاگرام تغییر می کند؟

به گزارش صدای ایران از انگجت، اینستاگرام اعلام کرد که در تلاش است سیستم رتبه‌بندی محتوای خود را «اصلاح» کند تا اکانت‌هایی که دنبال‌کنندگان کمتری دارند، راحت‌تر بتوانند محتوا‌های خود را به‌دست کاربران برسانند. در توضیحات این شرکت آمده است:

«از مدت‌ها قبل، به‌دلیل شیوه رتبه‌بندی محتوا توسط ما، پست‌های تولیدکنندگانی که دنبال‌کنندگان بیشتری داشتند و همچنین کسانی که محتوا‌های دیگران را بازنشر می‌دادند، بیشتر از سازندگان محتوا‌های دست اول و کوچک به کاربران پیشنهاد می‌شد. فکر می‌کنیم مهم است که این سازوکار را اصلاح کنیم تا همه محتواسازان فرصت برابری برای دستیابی به مخاطبان جدید داشته باشند.»

 

الگوریتم اینستاگرام چه تغییری می‌کند؟

هنوز دقیقاً مشخص نیست که سیستم پیشنهاد محتوای اینستاگرام چگونه می‌تواند برابری را افزایش دهد، اما این شرکت می‌گوید الگوریتم آنها دیگر به اکانت‌هایی که دنبال‌کنندگان بیشتری دارند، اولویت بالاتر نمی‌دهد: «محتوا‌های واجد شرایط... صرف‌نظر از اینکه کاربر اکانت منتشرکننده پست را دنبال می‌کند یا نه، به گروه کوچکی از مخاطبان که فکر می‌کنیم آن محتوا را می‌پسندند، نشان داده می‌شود.»

در ادامه با شکل‌گیری تعامل میان این مخاطبان و محتوای مربوطه، ویدیو‌هایی که بهترین عملکرد را داشته باشند، برای گروه بزرگ‌تری از مخاطبان به نمایش درمی‌آیند، سپس بهترین موارد بین آنها دوباره به یک گروه بزرگ‌تر نشان داده می‌شوند و این روند ادامه می‌یابد.

اینستاگرام می‌گوید این تغییر طی ماه‌های آینده در دسترس تمام کاربران قرار خواهد گرفت؛ بنابراین احتمالاً مدتی طول خواهد کشید تا تمام محتواسازان بتوانند اثر آن را مشاهده کنند.

اما تغییر مربوط به تشویق پست‌های اوریجینال یا دست اول، سریع‌تر اعمال می‌شود. اینستاگرام می‌گوید ریل‌هایی که ری‌پست می‌شوند، درصورتی‌که دقیقاً یکسان باشند، با کلیپ «اصلی» در پیشنهاد‌ها جایگزین خواهند شد. اکانت‌هایی که ریل‌هایی را ری‌پست می‌کنند هم برچسبی دریافت می‌کنند که سازنده اصلی محتوا را نشان خواهد داد. البته افرادی که محتوا‌ها را به‌طرز قابل‌توجهی تغییر می‌دهند، مثلاً روی آن صداگذاری می‌کنند یا به کلیپ‌ها واکنش می‌دهند یا آنها را با تغییرات چشمگیر به میم تبدیل می‌کنند، از این قاعده مستثنا خواهند بود.

کاربرانی که صرفاً محتوا‌های دیگران را بازنشر می‌دهند، با تکرار این رفتار با برخورد شدیدتری مواجه می‌شوند. اینستاگرام می‌گوید اگر این افراد در یک بازه زمانی ۳۰ روزه ۱۰ پست یا بیشتر، محتوای دست اول نداشته باشند، پیشنهاد پست‌های آنها را به‌کلی متوقف می‌کند.

تغییرات حاضر فعلاً تنها برای بخش ریلز اعمال می‌شود و برای سایر پست‌ها اجرا نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • الگوریتم اینستاگرام تغییر می کند؟
  • بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (8 روش رایگان و زود بازده)
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • بهترین مدل خوابیدن برای حفظ سلامتی بدن