Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی صبح امروز در جلسه کمیته امداد و نجات ستاد اربعین خراسان‌جنوبی، با اشاره به خدمات‌رسانی حرکت‌های جهادی و بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر استان به زائران اربعین، اظهار داشت: این جمعیت همانند سال‌های گذشته در ایام اربعین حسینی (ع) به زائران در داخل و خارج مرزهای کشور خدمات‌رسانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: خدمت در ستاد اربعین علاوه بر وظایف قانونی یک وظیفه شرعی و دینی است لذا باید از تمامی ظرفیت‌ها در این خصوص استفاده کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کیفیت برگزاری مراسم اربعین به مسئولان و نوع برنامه‌ریزی‌ها برمی‌گردد، افزود: خوشبختانه در حوزه نیروی انسانی هیچ محدودیتی در هلال‌احمر در این زمینه وجود ندارد.

«موسی جوینده» رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: انتظارات خدمت‌رسانی از کمیته امداد و نجات بر اساس تخصص آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه تأمین داروی مورد نیاز از ضروری‌ترین نیازهای موکب‌های درمانی استان در ایام اربعین است، افزود: باید از ظرفیت‌های هلال‌احمر به ویژه در مسیرهای مواصلاتی حداکثر بهره‌مندی را داشته باشیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای ۳۰ دستگاه اتوبوسی که خدمه استان را منتقل می‌کنند نیاز به اقلام امدادی برای ارائه کمک‌های اولیه داریم، گفت: مسئولیت هر خدمت پزشکی در خارج از کشور بر عهده جمعیت هلال‌احمر است لذا این مهم باید مد نظر قرار گیرد.

جوینده با اشاره به اینکه یک دستگاه آمبولانس در سایت خراسان‌جنوبی در شهر کاظمین از دیگر تجهیزات مورد نیاز است، عنوان کرد: استفاده از چادرهای هلال‌احمر نیز از دیگر ضروریات برای خدمات‌رسانی جهت اسکان زائرین است که امیدواریم تأمین شود.

حجت‌الاسلام «درویشی» نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه، اظهار داشت: تمامی امکانات باید برای زائران اربعین حسینی در اماکن مقدس سطح استان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه امنیت زائرین باید آگاهی‌های لازم به آن‌ها ارائه شود، افزود: کمک به مردم از بالاترین وظایف دینی مؤمنان است که باید در همه زمینه‌ها رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه متولیان فرهنگی می‌توانند بروشورهایی جهت آگاهی زائرین تهیه کنند، گفت: جمعیت هلال‌‌احمر همواره اولین ارگان پای کار در زمان بحران است و در تمامی عرصه‌ها بی‌منت و جهادی مشغول به خدمت‌رسانی است.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی محمدرضا رضایی اربعین حسینی پیاده روی اربعین جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۷۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر

به گزارش روابط عمومی سازمان امداد و نجات؛ بابک محمودی گفت: از تاریخ ۴ تا ۹ اردیبهشت ماه، ساعت ۰۶:۳۰ صبح امروز ۹ اردیبهشت ماه، ۱۳ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، یزد، البرز و هرمزگان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این مدت نیرو‌های این جمعیت طی ۹۱ مورد عملیات امداد و نجات به ۴ هزار و ۸۱۳ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۱۲۴ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۹۲ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت. همچنین ۲ هزار و ۶۶ کیلوگرم نایلون، ۵۴۰ کیلوگرم برنج،۶۸۴ تخته پتو، ۹۵۸ قوطی کنسروجات، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۴۰ بسته غذایی، ۱۹۴ قرص نان و ۵۵ دستگاه چادر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به تداوم خدمات امدادی نیرو‌های این جمعیت گفت: ۱۹۷تیم عملیاتی متشکل ۷۷۹ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب