Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان امروز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد: دولت جدید با وجود همه دشواری‌ها باید هرچه سریع‌تر تشکیل گردد.

وی با اشاره به بحران‌های گریبانگیر لبنان و همچنین موضوعات بر زمین مانده تاکید کرد: از ابتدای تشکیل دولت گفتیم که پرونده برق و حل بحران آن یکی از اولویت‌های اصلی ماست و در کنار پرونده‌های مهم از جمله برگزاری انتخابات پارلمانی و مذاکره با صندوق بین‌المللی پول تلاش کرده‌ایم تا در دراز مدت راه‌هایی برای بحران برق پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجیب میقاتی افزود: ما راهکارهایی درباره پرونده برق مطرح کردیم و سپس تصمیم گرفتیم با چهار شرکت عرضه کننده ژنراتورهای بزرگ برق و مدیریت و نگهداری نیروگاه‌ها همکاری کنیم. من به همین منظور با «جان علیه» مدیرکل دپارتمان مناقصات و «ولید فیاض» وزیر انرژی و آب در دولت موقت، در ۱۲ آوریل ملاقات کردم و یک مناقصه شفاف نیز انجام شد. اما بعد از آن پرونده برق بنا به دلایلی که نمی‌دانم چیست از دستور کار کابینه خارج شد و ولید فیاض به من اطلاع داد که مذاکرات نهایی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه منتظر گزارش وزیر انرژی خواهیم بود و مدارک را به «میشل عون» رئیس جمهور کشور تحویل می‌دهیم اظهار داشت، من فکر نمی‌کنم که رئیس جمهور با این مسئله مخالفت کند. البته در برخی موارد لازم است که تصمیمات استثنایی گرفته شود و در صورتی که شرایط ایجاب کند من هیئت وزرا را برای تشکیل یک جلسه دعوت خواهم کرد.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان تاکید کرد: رئیس جمهور با من تماس گرفت و از من خواست که پرونده برق را به بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی موکول کنم و من با ایشان هماهنگ هستم و روابط خوبی با یکدیگر داریم. هم چنین مشکلی با ولید فیاض، وزیر انرژی ندارم و هفته آینده یک مصوبه استثنایی درباره پرونده برق تصویب خواهد شد.

نجیب میقاتی در ادامه به نتیجه انتخابات پارلمانی لبنان و همچنین انتخاب مجدد «نبیه بری» به ریاست پارلمان این کشور اشاره و اعلام کرد، من امروز از صحنه دموکراسی در پارلمان بسیار خوشحال شدم و طی دو روز آینده با رئیس‌جمهور دیدار خواهم کرد تا بدانم رایزنی‌های الزام‌آور پارلمانی برای تشکیل دولت آینده چه زمانی آغاز می‌شود و امیدوارم این اتفاق زودتر بیفتد.

وی در رابطه با تشکیل کابینه جدید اعلام کرد، این کار به نظر من بسیار دشوار است و فکر نمی‌کنم که مجدداً تشکیل دولت دهم. در شرایط کنونی اگر پارلمان به طور کامل نقش خود را ایفا کند و با یکدیگر تعامل داشته باشیم از نظر من می‌توانیم یک دولت موقت را تکمیل کنیم اما اگر این اتفاق نیفتد فکر نمی‌کنم که دولت ما بیشتر از یک سال پایدار باشد. همچنین اگر پارلمان اصلاحات لازم و شروط مورد نظر صندوق بین‌المللی پول را اجرا نکند فرصت‌های باقی مانده را نیز از دست خواهیم داد.

کد خبر 5504651

منبع: مهر

کلیدواژه: لبنان نجیب میقاتی پارلمان لبنان رژیم صهیونیستی فلسطین اوکراین روسیه ایالات متحده امریکا مسجدالاقصی ترکیه جنگ اوکراین مسکو عراق عادی سازی روابط با اسرائیل ایران حمله روسیه به اوکراین راهپیمایی پرچم نجیب میقاتی تشکیل دولت پرونده برق رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۷۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر لزوم پرداخت وام‌های تکلیفی در شهرستان بستان آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی علیرضا توری در جلسه کمیته هماهنگی اشتغال گفت:  وام‌های تکلیفی طرح‌های اشتغالزایی بر عهده این نهاد‌ها در این شهرستان هنوز پرداخت نشده است.

وی تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ این شهرستان را ۶۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از تبصره ۱۸ برای ۲۷۰ نفر تسهیلات در شهرستان پرداخت شده است.

توری ادامه داد: تا پایان خرداد ماه سال جاری فرصت برای جذب تسهیلات تبصره ۱۸ در شهرستان فرصت وجود دارد و دستگاه‌ها برای جذب همه اعتبارات اختصاصی از سهم شهرستانی تلاش کنند.

فرماندار بستان آباد از اجرای طرح‌های نوپا و حتی منحصر به فرد و نیازمند حمایت و پشتیبانی در برخی از روستا‌های شهرستان خبر داد و افزود: دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های شهرستانی برای شناسایی و معرفی آنها برای دریافت تسهیلات مورد نیاز اقدام کنند.

 

دیگر خبرها

  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • تاکید بر لزوم پرداخت وام‌های تکلیفی در شهرستان بستان آباد
  • تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی