Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@14:49:53 GMT

معرفی کمپرسور های صنعتی به زبان ساده

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۷۸۸۲

معرفی کمپرسور های صنعتی به زبان ساده

 

امروزه کمپرسورها را میتوان در تمامی صنایع تولیدی کشور مشاهده کرد. این ماشین الات صنعتی تامین کننده باد و هوای فشرده ابزار های پنوماتیک، ماشین الات نقاشی و رنگ کاری ،چکش های بادی و ابزار های سند پلاست  هستند. نقش کمپرسور های صنعتی شاید در کارخانه ها کمتر دیده شده باشد. اما این ماشین ها مانند برق یک نیاز اساسی برای کارخانه ها محسوب میشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمپرسور های صنعتی به دو دسته کمپرسور پیستونی و کمپرسور اسکرو تقسیم میشوند. کمپرسور های پیستونی به اسم پمپ باد نیز معروف هستند. این کمپرسور ها تا هوادهی 1000 لیتری بسیار مناسب اند اما بیش از 1000 لیتر نمونه های اسکرو بهترین گزینه محسوب میشود

کمپرسور اسکرو

کمپرسور های اسکرو به وسیله هواساز یا ایراند، هوا فشرده تولید می کنند. در دل هواساز دو میله پیچی شکل وجود دارد که با سرعت بالا بصورت نری و مادگی به هم پیچ میخورند. در اثر این عمل هوای داخل هوا ساز انرژی جنبشی پیدا می کند و در نهایت متراکم میشود. این ماشین الات صنعتی توانایی کار بصورت 24 ساعت از روز را دارند و میتوان از انها بصورت کمپرسور های دائم کار بهره گرفت. حجم هوا دهی این کمپرسور ها نسبت به کمپرسور های پیستونی یا پمب باد بسیار بیشتر است. و تقریبا چندین برابر است

این کمپرسور ها بسیار مناسب کسب و کار هایی هستند که صدای کمپرسور برایشان مهم است زیرا کمپرسور اسکرو صدای بسیار کمتری نسبت به کمپرسور باد پیستونی تولید می کند.کمپرسور های اسکرو فقط در مدل های سه فاز وارد بازار میشوند و این تنها محدویتی است که این کمپرسور ها به همراه دارند زیرا تمامی کسب وکار ها در محل کار برق سه فاز ندارد

اویل اینجکت و اویل فری

کمپرسور های اسکرو در دو نوع کمپرسور اویل اینجکت و کمپرسور اویل فری وارد بازار میشوند. تفاوت این دو مدل در استفاده کردن یا استفاده نکردن از روغن خلاصه میشود. روغن مزیت های فراوانی برای کمپرسور اسکرو دارد که در نهایت باعث کاهش استهلاک و دمای کمپرسور میشود.استفاده از روغن در کنار تمامی مزیت های که دارد باعث میشود هوای خروجی از کمپرسور با مقدار بسیار کمی روغن همراه باشد. به همین علت کمپرسور های اسکرو اویل اینجکت برای مصارف صنعتی حساس ،که نیاز به هوای پاک دارند توصیه نمیشود

کمپرسور های اویل فری استهلاک بالایی دارند قیمتشان نسبت به کمپرسور های اویل اینجکت بسیار بیشتر است و طول عمر پایینی دارند و از طرفی هزینه های نگهداری و سرویس این کمپرسور ها نیز بسیار بالا تر است.

کمپرسور پیستونی

پمب باد یا کمپرسور های پیستونی نسبت به کمپرسور های اسکرو قیمت بسیار کمتری دارند . این دلیل تنها مزیتی است که باعث میشود کسب و کار های کوچک سراغ این نوع از کمپرسور ها بیایند. کمپرسور پیستونی معمولا با دو نوع بلوک هوا ساز ایتالیایی یا طرح ایتالیا مونتاژ میشود. که نمونه های ایتالیایی از طول عمر و کیفیت بالاتری برخوردارند. نمونه هایی از این کمپرسور ها را در نجاری ها نقاشی ها و اپاراتی ها میتوان پیدا کرد.این دستگاه ها هم مدل سه فاز و و هم مدل تک فاز دارند.

از کجا کمپرسور باد بخریم

قبل از خرید کمپرسور باید توجه داشت که قطعات کمپرسور تماما اورجینال و اصل باشند. زیرا در بازار بعضی از تولید کنندگان برای کاهش قیمت تمام شده از قطعات طرح و یا کپی استفاده می کنند. از طرفی فروشنده کمپرسور باید قبل از خرید مشاوره ای جامع و کامل به شما بدهد تا کمپرسوری مناسب با کسب و کار خودتان را انتخاب کنید

کمپرسور حسنی یکی از بزرگترین تولید کنندگان کمپرسور در ایران است که محصولات این شرکت را میتوان در بسیاری از کارخانه های سراسر ایران پیدا کرد. برند کمپرسور حسنی 18 سال پیش شکل گرفت و امروز با تولید انواع کمپرسور های اسکرو و پیستونی یکی از برترین تولیدکنندگان این ماشین الات صنعتی در ایران است. محصولات این شرکت تماما با قطعات اصل روتور کمپ المان، VMC ایتالیا، LS کره جنوبی و دیگر برندهای مطرح مونتاژ میشوند. متخصصان و مهندسان ما منتظر تماس شما هستند تا بتوانند بصورت رایگان شما را یاری دهند

منبع: فردا

کلیدواژه: کمپرسور های صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۷۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مورایس» مسلمان شد/ اکنون عضوی از شما هستم

به گزارش خبرنگار مهر، ژوزه مورایس جمعه شب در نشست خبری بعد از بازی با استقلال ملاثانی که همراه با صعود تیم مرحله بعدی جام حذفی بود، اظهار کرد: بازی حذفی هیچ وقت ساده نیست. به بازیکنان پرتلاشم تبریک می گویم. به ملاثانی هم تبریک می گویم که تیم با نظمی بود و باعث افتخار جام حذفی بودند.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود به اسلام روی آوردید؟ ادامه داد: من مشکلی ندارم جواب بدهم اما مساله شخصی من از حرفه‌ای جداست. ولی چون کنجکاوید بله به دین اسلام روی آوردم و عضو شما و یکی از خانواده‌های ایرانی هستم. بله حقیقت دارد.

مواریس در ادامه، گفت: حریف را آنالیز کرده بودیم. تیم سازماندهی شده و با کیفیت است. ملاثانی ترکیب خوبی از بازیکنان جوان و باتجربه است و گفته بودم بازی ساده ای نداریم.

وی درباره افت سپاهان و آیا تأثیر ازدواج شما در ایران روی روند تیم تان تأثیر داشته است؟ خاطر نشان کرد: بازهم وارد زندگی شخصی من شدید. من مربی حرفه‌ای هستم و اتفاقاً وقتی کسی که تشکیل خانواده می‌دهد و حرفه‌ای است، مسئولیتش بیشتر می‌شود. این موضوع تأثیری نداشته است.

کد خبر 6089405

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • پمپ هیدرولیک
  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو
  • ۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان
  • تصاویری دیده نشده از حال و هوای شهر مکه در ۷۰ سال قبل
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • (تصاویر) تصاویری دیده‌نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • «مورایس» مسلمان شد/ اکنون عضوی از شما هستم
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)