Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین- سارا جعفرزاده: بعد از گذر از شلوغی و هیاهو فلکه اول تهرانپارس در اواسط بلوار شاهد، به بوستان آب می‌رسیم و گشتی در بوستان می‌زنیم. با اینکه ساعت نزدیک ظهرو بوستان تقریبا خلوت است اما همچنان افرادی برای قدم زدن و سپری کردن اوقات فراغت در اینجا حضور دارند و دل به سایه‌درختان و شنیدن صدای آب جاری سپرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوستانی که مملو از نمادها و تزئینات است که به وسیله آب طراحی شده و حدود ۶ هزار مترمربع مساحت دارد. در اینجا امکانات مختلفی از جمله دستگاه‌های ورزشی، مسیر تندرستی و دوچرخه‌سواری، مبلمان شهری و سرویس بهداشتی، کافی‌شاپ، گلخانه و آبنماها با چشم‌اندازهای آبی ایجاد شده‌است.

مسیر تندرستی مشرف به بلوار شاهد

به محض اینکه وارد بوستان می‌شوید، چشمتان به به جوی سنگی و نسبتا عریضی می‌افتد که‌ آب زلالی در آن روان است و به وسیله یک پل می‌توان از روی این مسیر زیبا رد شد. بعد از گذر این پل، پل دیگری معروف به «پل مسیر تندرستی» در ادامه مسیر تعبیه شده است که مسیر آن از روی این پل می‌گذرد.

همانطور که قدم در مسیر می‌گذارید در یک پیچش ناگهانی از سطح زمین به بلندترین نقطه بوستان می‌رسید و چشم‌انداز این فضا زیر پایتان قرار می‌گیرد، نظاره‌گر بلوار شاهد و درختان سر به فلک کشیده‌ آن می‌شوید.

مردم بیشتر از این مسیر برای دوچرخه‌سواری، قدم زدن و دویدن استفاده می‌کنند و معتقدند اختلاف سطح مسیر تندرستی باعث ایجاد هیجان در انجام ورزش می‌شود.

تلفیق نمادهای متنوع آب

یکی از ویژگی‌هایی که بوستان‌ آب را از سایر بوستان‌ها متمایز می‌کند، استفاده از عناصر و نمادهای متحرک آب است. در سراسر این بوستان آب زلال از جوی‌ها جاری است و منظره زیبایی را به وجود آورده است. چند دقیقه‌ای را می‌توانید در چمن‌های اطراف استراحت کنید و از شنیدن صدای آب لذت ببرید.

در بخش دیگر این بوستان سکوی بلندی تعبیه شده که در وسط آن آبنمایی به شکل سنگ قرار دارد و آب از این آبنما به داخل این سکو و دو حوضچه در زیر آن می‌ریزد.

آرامش در بوستان

هر رهگذری که به بوستان آب می‌آید، خودش را به آبنمای قندیلی بوستان می‌رساند. به این بخش از بوستان که «بهشت بوستان» هم می‌گویند، علت نامگذاری آن شکل ظاهری این قسمت است. در کنار جوی سنگی اینجا، تعدادی صندلی برای استراحت قرار داده‌اند و زمانیکه روی صندلی نشسته‌اید، از بالای سرتان که مسقف است، آب از میان این قندیل‌ها به سمت جوی سرازیر می‌شود. از مطبوع بودن هوای این قسمت از پارک همین بس که قطرات آب ناگهان به صورتتان می‌نشیند و حس خوشایندی برایتان ایجاد می‌کند.

تماشای ماهی‌ قرمز در کنار آسیاب‌بادی

این روزها در حوضچه‌های کمتر بوستانی می‌توانید ماهی قرمز ببینید اما مسئولان شهرداری منطقه ۸ در اقدامی زیبا تعدادی ماهی قرمز را در حوضچه‌ای مجهز به آسیاب‌بادی، رها کرده‌اند که زیبایی دوچندانی به این قسمت از بوستان بخشیده است. البته این زیبایی زمانی به اوج خود می‌رسد که آبنمای آسیاب‌بادی توسط نگهبان بوستان روشن می‌شود و آب در آن می‌چرخد.  

ورزش، تفریح و بازی 

بوستان‌ آب مجموعه‌ای کامل برای تفریح، قدم زدن، ورزش کردن و بازی کودکان است. در اینجا به علاقه‌مندی ورزشکاران نیز توجه و میزهای شطرنج و پینگ‌پنگ و تعدادی دستگاه‌های بدنسازی جانمایی شده است. در کنار اینها تعدادی آلاچیق برای استراحت وجود دارد که می‌توانید ساعتی فارغ از شلوغی محیط در آنجا به آرامش برسید.

چگونه به بوستان آب برویم؟

بوستان آب در محله تهرانپارس، میدان قمربنی‌هاشم (فلکه اول تهرانپارس)، ابتدای بلوار شاهد، سمت راست قرار دارد و اگر با وسیله شخصی قصد رفتن به اینجا را دارید می‌توانید بعد از عبور از بزرگراه شهید باقری وارد خیابان شهید امیری طائمه شوید و مسیر را به سمت بلوار شاهد (پروین) بروید. در ابتدای این بلوار تابلوی بوستان‌ آب دیده می‌شود.

همچنین به وسلیه اتوبوس‌های تندرو خط میدان آزادی به سه‌راه تهرانپارس می‌توانید با یک تاکسی به بوستان آب دسترسی پیدا کنید.

کد خبر 680025 برچسب‌ها سفر - گردشگری همشهری محله شهرداری منطقه ۸ اوقات فراغت تهران بوستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تهرانپارس منطقه ۸ سفر گردشگری همشهری محله شهرداری منطقه ۸ اوقات فراغت تهران بوستان مسیر تندرستی بوستان آب بلوار شاهد آسیاب بادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۷۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن مرد ۵۵ ساله سیمرغی در آب‌بندان لاله‌زار

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران از غرق شدن مردی ۵۵ ساله در آب‌بندان روستای لاله‌زار شهرستان سیمرغ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، غلامعلی فخاری، صبح امروز_شنبه هشتم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به دو حادثه در روز گذشته اظهار کرد: حادثه غرق شدن فردی در آب‌بندان شهرستان سیمرغ در شب گذشته به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات مازندران اعلام شد.

وی افزود: بعد از اعزام تیم امدادی از شهرستان‌های سیمرغ و قائم‌شهر به محل مورد نظر با همکاری آتش‌نشانی، نیروی انتظامی پس از چهار ساعت جست‌وجو موفق به پیدا کردن جسد فرد شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: جسد فرد به نیروی انتظامی تحویل داده شد.

وی در ادامه با اشاره به نجات جان فرد سقوط کرده از آبشار ورخامن بیان کرد: با اطلاع مرکز کنترل هماهنگی و عملیات استان خبری مبنی بر سقوط یک نفر از آبشار ورخامن منطقه درازکش دریافت شد.

فخاری با بیان اینکه سرعت تیم عملیاتی پایگاه امدادونجات مرحوم رمضانی شهرستان بندپی به محل حادثه اعزام شدند، مطرح کرد: نجات‌گران پس از دسترسی به مصدوم، کمک‌های اولیه و اقدامات پیش‌بیمارستانی را برای او انجام دادند و تحویل عوامل اورژانس شد.

کد خبر 748379

دیگر خبرها

  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • (تصاویر) بهشت اردیبهشت اصفهان
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • مسدود بودن بلوار استاد مهندسی آباده
  • برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • بهشت اردیبهشت اصفهان
  • غرق شدن مرد ۵۵ ساله سیمرغی در آب‌بندان لاله‌زار
  • نجات مصدوم حادثه سقوط از آبشار ورخامن
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • سقوط مرد ۴۵ ساله در آبشار لوه/ اعزام ۸امدادگر به محل حادثه