Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@10:23:25 GMT

میزان پرداخت یارانه دو برابر بودجه عمرانی کشور است

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۷۹۹۰

میزان پرداخت یارانه دو برابر بودجه عمرانی کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد باقری بنابی ظهر امروز در جریان دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با مسئولین و نخبگان بناب طی سخنانی این شهرستان را از شهرهای شاخص از جهات علمی و صنعتی در استان آذربایجان شرقی برشمرد و گفت: تلاش بر این است در کنار رونق صنعت شهرستان، حوزه‌های علمی و دانشگاهی بناب نیز تعالی یابد و در حالی که با کم لطفی‌هایی که در حق دانشگاه بناب در گذشته صورت گرفته، نیاز است دانشگاه‌ها و دانشجویان بناب مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سپس با اشاره به نیمه تمام ماندن پروژه استادیوم ۱۵ هزار نفری بناب اظهار امیدواری کرد در جریان سفر رئیس جمهور محترم و هیئت دولت به استان آذربایجان شرقی با تخصیص اعتبارات لازم شاهد تکمیل و بهره برداری از این پروژه باشیم.

نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این استادیوم ورزشی برای تکمیل ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و جزو اولویت‌های مطالبات مردمی از دولت محترم است.

باقری بنابی همچنین با اشاره به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور نیز خاطرنشان کرد: جهاد اقتصادی دولت و جسارت در اجرای اصلاح یارانه‌ها قابل تقدیر است و در کنار آن لازم است حذف پرداخت نقدی یارانه‌ها هرچه سریع‌تر صورت گیرد؛ در غیر این صورت تزریق حجم بالای نقدینگی به گردش مالی کشور تورم وحشتناکی را به دنبال خواهد داشت.

به گفته وی، ماهانه در کشور ۲۷ هزار میلیارد تومان و سالیانه حدود ۳۲۰ هزار میلیارد تومان بصورت یارانه به مردم پرداخت می‌شود و این در حالی است که بودجه عمرانی کشور ۱۶۰ هزار میلیارد تومان است و ادامه این روند برای سیستم اقتصادی کشور نگران کننده خواهد بود.

اتمام پروژه‌های نیمه تمام در شهرستان بناب خواسته مردم از دولت مردمی

فرماندار بناب نیز در این جلسه گفت: استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفری بناب با گذشت بیش از ده سال از آغاز عملیات احداث آن با ۸۹ درصد پیشرفت نیاز به تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل و بهره برداری دارد.

بر اساس این گزارش، رضا لعلی اظهار کرد: سال گذشته شهرستان بناب با ۲۵۲ هزار تن صادرات به ارزش ۱۸۰ میلیون دلار نقش بزرگی در صادرات استان آذربایجان شرقی داشته که درصورت ارتقای دفتر گمرک بناب به اداره قطعاً شاهد افزایش میزان صادرات از این شهرستان خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب اجرای طرح کنارگذر شرقی، احداث مخزن چهارم آب شرب، احداث فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب و احداث خوابگاه دانشجویی را از نیازهای اساسی این شهرستان اعلام و تصریح کرد: از وزیر محترم علوم می‌خواهیم به عنوان فرستاده رئیس جمهور به شهرستان بناب این موارد را از اولویت مصوبات سفر دولت به استان قرار دهند.

لعلی همچنین افزود: فرسوده بودن شبکه آب شرب شهری و روستایی از مشکلات اساسی این شهرستان است که همت مسئولین استان و کشور را می‌طلبد.

بر پایه این گزارش، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بدو ورود به شهرستان بناب با حضور در مزار شهدای گلگون کفن این شهرستان با اهدای شاخه گل و نثار فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

محمدعلی زلفی گل همچنین به همراه مسئولین شهرستان ازمراحل تکمیل و اجرای پروژه استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفری، پروژه کمربندی شرقی و بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی بازدید و با حضور در منزل شهید با خانواده معزز شهدا دیدار و گفتگو کرد.

وزیر علوم در ادامه حضور در شهرستان با حضور در حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان بناب با امام جمعه و تولیت این حوزه علمیه دیدار و گفتگو کرد.

گفتنی است، روز پنجشنبه ۱۲ خرداد ماه جاری قرار است آقای رئیسی رئیس جمهور کشورمان با سفر به آذربایجان شرقی مهمان مردم خونگرم و شهیدپرور این استان باشد.

کد خبر 5504700

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون اقتصادی مجلس یارانه بوشهر ساختمان متروپل کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا دهه کرامت اردبیل متروپل آبادان خراسان رضوی احتکار مشهد سیستان و بلوچستان تبریز آذربایجان شرقی میلیارد تومان شهرستان بناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۷۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟

 به گزارش تابناک، تسنیم نوشت:  اعتبار در نظر گرفته شده برای یارانه نان در سال 1402 حدود56 هزار میلیارد تومان بوده است در حالیکه دولت از بودجه سال گذشته حدود 159هزار میلیارد تومان برای یارانه نان پرداخت کرده است.

این رقم نشان میدهد تا چه اندازه پیش بینی اعتبار در قانون بودجه سال گذشته خطا داشته و منجر به کسری تبصره هدفمندی شده است.

یارانه نان در لایحه سال جاری در حدود 143هزار میلیارد پیش بینی شده که نسبت به قانون سال گذشته 150درصد رشد داشته است.

علاوه بر آن اعتبار یارانه دارو در لایحه بودجه حدود 75هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به اعتبار 69 هزار میلیارد تومانی مصوب سال گذشته حدود 9درصد رشد را تجربه کرده است.

مرکز پژوهشهای مجلس در این خصوص تاکید دارد، چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

دیگر خبرها

  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند