Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:06:03 GMT

صف طولانی نانوایی ها و گلایه مردم کرمان

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۸۰۳۴

صف طولانی نانوایی ها و گلایه مردم کرمان

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: هر چند هنوز طرح جدید عرضه نان در استان کرمان اجرا نشده است و هیچ گونه افزایش قیمتی نیز در خصوص این کالا روی نداده است اما به دلیل افزایش قیمت آرد در بازار آزاد نانوایی‌های آزاد پز فعالیت روزانه خود را کم کرده‌اند و نتیجه این امر هم ایجاد صف‌های طولانی در نانوایی‌هایی شده که از سهمیه آرد دولتی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر افزایش قیمت نان فانتزی نیز موجب شده تقاضا برای خرید نان سنتی افزایش یابد و همین امر بر شلوغی صف‌های عرضه نان در کرمان افزوده است.

تعطیلی خودسرانه برخی از نانوایی‌ها بر این مشکل افزوده است و به خصوص در ساعات عصر که دستگاه‌های نظارتی حضور کمتری دارند مشکلات مردم تشدید می‌شود

تعطیلی خودسرانه برخی از نانوایی‌ها بر این مشکل افزوده است و به خصوص در ساعات عصر که دستگاه‌های نظارتی حضور کمتری دارند مشکلات مردم تشدید می‌شود.

از سوی دیگر عرضه نان در سوپر مارکتی ها نیز کاهش یافته و یا با قیمتی با افزایش قابل توجه به مردم عرضه می‌شود، هم اکنون یک قرص نان خانگی در شهر کرمان در سوپر مارکتی ها تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان فروش می‌رود و بهانه این افزایش قیمت نیز تورم و افزایش قیمت آرد آزاد تلقی می‌شود. اما قیمت نان در نانوایی‌های کرمان با قیمت‌های قبل و بدون افزایش قیمت عرضه می‌شود.

حالا با حذف یارانه نانوایی‌های غیر دولتی صف مقابل نانوایی‌های دولتی افزایش یافته و از سوی دیگر مردم نیز از کاهش کیفیت نان گلایه دارند.

صف‌های طولانی در نانوایی‌های کرمان

محمد محسنی یکی از شهروندان کرمانی است که به خبرنگار مهر می‌گوید: این روزها برای تأمین نان روزانه که مهمترین کالای مصرفی روزانه است باید ساعت‌ها در صف انتظار کشید و درنهایت نانوایی‌ها هم نان بی کیفیت به مردم می‌دهند و وقتی اعتراض می‌کنیم می‌گویند از جای دیگر خرید کن!

وی از مسئولان سوال کرد چرا با وجود این وضعیت تاکنون اقدامی برای ساماندهی توزیع نان در نانوایی‌ها و عدم تعطیلی این واحدهای صنفی نمی‌کنند؟

وی ادامه داد: حتماً نباید مردم مشکلات را بیان کنند تا مسئولان برای رفع مشکل چاره اندیشی کنند با یک بررسی میدانی در محله‌های سطح شهر کرمان به سادگی می‌توان فهمید که صف‌های نانوایی‌ها بسیار شلوغ شده است.

اصلاح یارانه نان به درستی اجرا شود

مریم کرباسی دیگر شهروند کرمانی نیز می‌گوید: چرا باید برای تهیه چند عدد نان هر چند روز یک بار ساعت‌ها در صف نان منتظر ماند، اگر مسئولان در سیستم جدید توزیع نان به دنبال ساماندهی اوضاع و جلوگیری از فروش آرد توسط نانوایی‌ها و یا قاچاق نان هستند باید به سمت قضیه هم دقت کنند که مردم برای تهیه نان روزانه چند ساعت در صف‌های طولانی معطل نشوند.

نانوایی‌های دولتی افزایش یابند

احمد پور سیدی نیز دیگر شهروند کرمانی می‌گوید: مسئولان می‌گویند سهمیه آرد کاهش نیافته است و نانوایی‌هایی هم که فعال هستند بر این امر صحه می‌گذارند و قیمت نان معمولی هم افزایش نیافته است اما چون بخشی از نیاز مردم توسط آزاد پزها و با قیمت آرد آزاد تأمین می‌شد، پس از قطع یارانه نان برای این واحدهای صنفی برخی نانوایی‌ها تعطیل هستند و همین امر موجب می‌شود مردم به سمت نانوایی‌های فعال برند و ازدحام ایجاد شود.

وی افزود: مسئولان دولت اگر می‌خواهند سیستم توزیع آرد و عرضه را اصلاح کنند باید بدانند که باید تعداد واحدهای نانوایی که آرد دولتی می‌گیرند را افزایش دهند.

وی گفت: در برخی موارد ساعت کار نانوایی‌ها افزایش یافته و در نتیجه موجب خستگی و کاهش کیفیت شده است و سوال این است که چرا سیستم توزیع را گسترده‌تر نمی‌کنند؟

این شهروند کرمانی می‌گوید: نان غذای اصلی مردم است و نباید برای تهیه نان ساعت‌ها در صف منتظر ماند مردم با اصلاح روند یارانه نان موافق هستند اما در اجرا و عمل باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که با چالش مواجه نشویم.

نباید برای تهیه نان ساعت‌ها در صف منتظر ماند مردم با اصلاح روند یارانه نان موافق هستند اما در اجرا و عمل باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که با چالش مواجه نشویم معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان صبح چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار کرمان گفت: طرح هوشمند سازی یارانه نان یکی از مؤثرترین راه‌ها برای توزیع عادلانه آرد و نان در کشور است که به صورت امتحانی در استان زنجان در حال اجرا است.

رحمان جلالی افزود: در استان کرمان نیز تا دو هفته آینده زیرساخت آنان فراهم می‌شود تا از تیر ماه فروش آرد و نان بر اساس طرح جدید انجام شود.

وی گفت: بر اساس طرح جدید هیچ افزایشی در قیمت نان صورت نمی‌گیرد بلکه یارانه به حساب نانوایان واریز می‌شود.

جلالی با بیان اینکه مکانیسم توزیع آرد در بین روستاها و عشایر مثل سابق است گفت: چنانچه فردی کارت یارانه نان به همراه نداشته باشد به مانند بنزین می‌تواند از کارت آزاد که در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد استفاده و نان مورد نیاز خود را خریداری کند.

نظارتها مطلوب نیست

با این وجود به نظر می‌رسد نظارت‌ها در خصوص فعالیت نانوایی‌ها در ساعات مقرر مطلوب نیست و برخی از نانواها نیز در طبخ نان با کیفیت اهتمام لازم را ندارند و رفع این مشکل به بازرسی‌های مداوم از نانوایی‌ها و افزایش واحدهای عرضه نان در کرمان نیاز دارد.

اینکه اجرای طرح جدید در زمینه عرضه نان یکی از نیازهای ضروری برای اصلاح یارانه نان محسوب می‌شود و جلوی قاچاق آرد را می‌گیرد اما اجرای دقیق طرح جدید و رفع نواقص و چالش‌ها می‌تواند موجب افزایش رفاه مردم شود.

کد خبر 5504577

منبع: مهر

کلیدواژه: نانوایی بازرسی نانوایی ها کرمان بوشهر ساختمان متروپل کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا دهه کرامت اردبیل متروپل آبادان خراسان رضوی احتکار مشهد سیستان و بلوچستان تبریز نانوایی ها ساعت ها در صف نانوایی ها افزایش قیمت عرضه نان یارانه نان برای تهیه قیمت نان طرح جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۸۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی پیش از ظهر سه شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن اشاره به اقدامات مرتبط با مواضل اضطراری بیان کرد: حداقل ۳۰ درصد خبازی های سطح استان طی مدت زمان تعیین شده در راستای اجرای مطلوب مراقبت های پدافند غیرعامل باید نسبت به دوگانه ساز شدن اقدام کنند

وی با بیان اینکه تقویت و نظارت بیش از پیش در امر حفاظت از تاسیسات و اماکن حساس در سطح استان سمنان در دستور کار قرار داشته باشد، افزود: ارتقا و تقویت پایش تصویری دیگر مواردی است که باید در بخش پدافند غیرعامل در دستور کار باشد.

استاندار سمنان گفت: استان سمنان به واسطه وجود تاسیسات و زیرساخت های حساس، در بحث اجرای ساز و کار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی، حفاظت و حراست است.

هاشمی با بیان اینکه استان سمنان در حوزه سایبری، زیستی، امنیت غذایی، زیرساخت و فناوری نوین استان حساس در بخش پدافند غیرعامل است، تاکید کرد: این استان دارای واحد های تولیدی مواد غذایی و همچنین واحد های صنعتی بسیاری است که مرتبط با سلامت مردم بوده و باید مراقبت ها در این خصوص در بخش پدافند غیرعامل اندیشیده شود.

وی افزود: وجود دو نیروگاه بسیار مهم در حوزه تولید برق که اخیراً با حضور رئیس جمهور نیز فاز سه و چهار نیروگاه سیکل ترکیبی نیز بهره برداری شد، از دیگر مواردی است که اجرای مطلوب ساز و کارهای اجرایی پدافند غیرعامل برای حفاظت و حراست از این تاسیسات را حائز اهمیت می سازد.

استاندار سمنان بیان کرد: پراکندگی روستاها، راه های مواصلاتی مهم، شبکه های زیرساختی و پهناور بودن استان از دیگر مواردی است که استان سمنان را از لحاظ موارد پدافند غیرعامل مهم می سازد.

کد خبر 6092879

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی در کرمان
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • نحوه پخت نان‌های محلی ترکیه‌ای در یک نانوایی استانبولی (فیلم)
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پایان هفته بارانی برای کرمان
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید