Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر نیکوکار یکی از جوانان کارآفرین که در یک شرکت دانش بنیان فعالیت می کند در گفت و گو با خبرنگار فارس در قشم بیان کرد: پرینترهای سه بعدی جزو محصولات مورد نیاز برای ساخت ادوات پزشکی، مهندسی و هنری در کشور است که با تولید این پرینترها علاوه بر رفع نیازهای داخلی می توان به ارزآوری این محصولات در بازارهای خارجی امیدوار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر نیکوکار در این باره توضیح داد: هم اینک این شرکت انواع پرینترهای سه بعدی را در سه رشته اصلی و 10 گونه متقاوت با کاربردهای مختلف عرضه می دارد.

وی ادامه داد: انواع پرینترهای سه بعدی در بخش های طراحی و مهندسی، ساخت و تولید، آموزش و تحقیقات، پزشکی و درمان، دندانپزشکی و دندانسازی، طلا و جواهرسازی، معماری و ماکت سازی و هنر و مجسمه سازی در این مرکز تولید می شوند.


وی با بیان اینکه تولید پرینترهای سه بعدی برای تولید محصولات پلاستیکی در دستور کار قرار گرفته، افزود: هم اکنون ساخت مولاژهای پزشکی در حال انجام است و نمونه های ساخت آنها ۹۵ درصد ارزان تر از نمونه های مشابه خارجی دارد.

نیکوکار اظهار داشت: همجواری آن با کشورهای حاشیه خلیج فارس و تسهیل در صادرات محصولات تولیدی با همسایگان، استفاده از مزیت‌های گمرکی و مالیاتی مناطق آزاد موجب شده، واحد تولید پرینترهای سه بعدی دندانپزشکی در پارک زیست فن آوری قشم تاسیس شود.

نیکوکار  اظهار داشت: گرچه هم اکنون عملیاتی چون، شبیه سازی قبل از عمل، ساخت پروتزهای درمانی فیکسچرهای ایمپلنت و… به صورت عملیاتی با پرینتر سه بعدی و توسط پزشکان انجام می شود، ولی نگاه آینده بشر به تکمیل فرایندهای اندام حیاتی بدن با سلولهای بنیادی و با استفاده از بایوپرینترها دوخته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با توسعه بخش های جانبی این شرکت دانش بنیان، زمینه برای بایوپرینترها فراهم خواهد شد و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت موجود برای تحقق این تکنولوژی روز در کشور استفاده کنیم.

این شرکت دانش بنیان است که در پارک زیست فن آوری قشم فعالیت خود را آغاز کرده و پیش بینی می شود به زودی اخبار خوبی را در حوزه‌های مختلف با ابتکار جوانان ایرانی رقم بزند.

انتهای پیام/88074

منبع: فارس

کلیدواژه: قشم پرینتر سه بعدی سال دانش بنیان دهان و دندان پلیمر پرینترهای سه بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۸۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد امین دهقان در نشستی خبری با اشاره به بازار صادراتی روانکار، اظهار کرد: محصولات روانکار تاکنون به ۱۱ کشور شامل هند، چین، کشورهای آذری زبان و برخی کشورهای آفریقایی، عرضه شده و با استقبال خوبی روبرو شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید، بیش از ۷۶۰ هزار تن انواع روانکار صنعتی در این شرکت تولید و افزون بر ۵۰۰ هزار تن آن، راهی بازارهای صادراتی شد، اظهار کرد: این مساله ۴۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه داشت و صددرصد ارزها وارد سامانه ارزی کشور شد.

به گفته وی با توجه به ظرفیت‌های صادراتی، در همکاری با گروه‌های دانش‌بنیان درصدد افزایش کیفیت محصولات تولیدی و تولید محصولات خاص در جهت دریافت معتبرترین گواهی‌نامه‌های استاندارد برای مقاصد صادراتی است.

عضو انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ایران به عرضه محصول روغن موتور مگلوب شرکت نفت سپاهان به کشور امارات متحده عربی اشاره کرد و گفت: این محصول که با برخورداری از استاندارد روز اروپا برای خودروهای لوکس طراحی و تولید شده است، حضور نسبتاً موفقی در این بازار داشت و تلاش داریم امسال حضور خود را با قدرت بیشتری در این بازار ادامه دهیم.

دهقان از تولید روغن موتور سفارشی در این شرکت خبر داد و گفت: در قرارداد با شرکت ایران خودرو، هم‌اکنون روغن موتور ویژه موتور مورد نظر را تولید و به این خودروساز عرضه می‌کنیم.

وی با اشاره به ۱۵ برنامه در طرح توسعه، از تولید محصول گریس کلسیم برای نخستین بار خبر داد و افزود: ۹ محصول جدید در برنامه تولید بوده که سه مورد آن ویژه خودروهای سنگین و دیزل است.

عضو انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ایران با بیان اینکه پروژه F.R.W هم‌اکنون با ۹۰ درصد پیشرفت با هدف افزایش کیفیت محصولات، امسال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: پروژه دوم TDAE تولید محصول Green RPO ضمن برخورداری از قابلیت ویژه صادراتی، کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز می‌کند

کد خبر 6092333 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • واکنش تهیه‌کننده «نون‌خ۵» به شکایت یک خواننده/ فعلا تصمیمی بر ساخت فصل بعدی نداریم
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • تلاشگران ذوب آهن اصفهان مغز متفکر برای جهش تولید هستند
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد