Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، اولین دوره ثبت نام متقاضیان خرید خودرو از طریق سامانه تخصیص یکپارچه خودرو از روز ۲۷ اردیبهشت آغاز و در روز سوم خرداد به پایان رسید.

بعد از اتمام ثبت‌نام، وزارت صنعت، معدن و تجارت در روز ۹ خرداد به صورت رسمی زمان اعلام نتایج تخصیص خودرو را ساعت ۹ صبح روز دهم خرداد ۱۴۰۱ اعلام کرد اما این وعده وزارت صمت عملیاتی نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ارتباطات وزارت صمت دلیل این تاخیر را اخذ برخی استعلامات عنوان کرد و گفت: با توجه به لزوم کسب برخی استعلامات و صحت سنجی ثبت‌نام کنندگان و همچنین تخصیص دقیق و عادلانه خودرو، اعلام نتایج  به روز چهارشنبه یازدهم خرداد موکول شد.

با این حال امروز یازدهم خرداد و تا لحظه تنظیم این گزارش هنوز نتایج تخصیص خودرو اعلام نشده است و کاربران در مراجعه به سامانه نیز با این پیام برخورد می‌کنند که «مهلت ثبت‌نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به پایان رسیده است. متقاضیان می‌توانند بزودی نتایج را از طریق همین سامانه مشاهده کنند.»

عبدالله توکلی لاهیجانی مدیرکل صنایع خودرویی وزارت نیز در رابطه با زمان اعلام نتایج  گفت: انشاء‌الله امروز نتایج اعلام می‌شود. 

با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع تخصیص خودرو و از آنجا که وزارت صمت تلاش دارد تا اعتماد عمومی را نسبت به نحوه تخصیص عادلانه خودرو جلب کند بهتر بود تا زمان اعلام نتایج را با تامل بیشتر و به‌صورت دقیق‌تری اعلام می‌کرد و اگر اخذ برخی استعلامات  نیاز به زمان داشت، ‌زمان اعلام نتایج را به بعد از کسب  استعلامات موکول می‌کرد. 

گفتنی است با این شرایط این سوال پیش می‌آید که وقتی وزارت صمت در روز نهم خرداد زمان اعلام نتایج تخصیص خودرو را دهم خرداد ماه اعلام کرد، هنوز به کسب استعلامات فکر نکرده بود و یا اینکه قرار بوده نتایج بدون کسب استعلامات اعلام شود؟ اگر هم این موضوع مدنظر بوده پس چرا نتایج در موعد مقرر اعلام نشد؟ 

به هر حال آنچه که مسلم است وزارت صمت باید در اولین دوره تخصیص یکپارچه خودرو از طریق سامانه تمام برنامه‌ریزی های لازم را انجام می‌داد و مثلا زمان اعلام نتایج را به ۱۰ روز پس از پایان مهلت ثبت‌نام موکول می‌کرد تا کاری با این درجه اهمیت به خوبی اجرایی می‌شد.

گفتنی است، در اولین دوره ثبت نام متقاضیان خرید خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در مجموع  ۴ میلیون و ۱۷۵ هزار ۳۵۲ نفر دراین سامانه ثبت نام کردند که ‌۳ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۳۰۱ نفر در قالب طرح عادی و ۲۹۷ هزار و ۰۵۱ نفر در طرح حمایت از خانواده بود.

مجموع ظرفیت درنظر گرفته شده در خودروهای عرضه شده توسط خودروسازان در سامانه یکپارچه تخصیص برای این دوره ۱۷۶ هزار و ۹۱۱ خودرو بود که در قالب  ۱۱۵ طرح فروش متنوع (فروش فوری، فوق العاده، پیش‌فروش‌های کمتر از یک سال و مشارکت در تولید) عرضه می‌شود.

قیمت جدید محصولات ایران‌ خودرو اعلام شد | جدول قیمت‌ها؛ دنا پلاس اتوماتیک ۳۹۸ میلیون تومان شد جدیدترین قیمت خودروهای پرطرفدار | خریداران در انتظار کاهش قیمت‌ها کد خبر 680551 منبع: فارس برچسب‌ها خودرو - قیمت بازار خودرو گروه خودروسازی سایپا پیش فروش خودرو ايران خودرو فروش فوق‌العاده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خودرو قیمت بازار خودرو گروه خودروسازی سایپا پیش فروش خودرو ايران خودرو فروش فوق العاده نتایج تخصیص خودرو زمان اعلام نتایج وزارت صمت ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۸۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی

شماری از شهروندان بندرعباسی از بسته بودن سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن گلایه دارند و خواستار اعلام زمان بازگشایی سامانه شدند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در این خصوص گفت: سامانه به محض تعیین تکلیف متقاضیانی که پیش از این نام نویسی کرده اند برای ثبت نام مجدد در دسترس قرار می‌گیرد.

سعید حاجبی افزود: طی مدت سه سال فراهم بودن امکان ثبت نام در سامانه ۸۰ هزار نفر در بندرعباس نام نویسی کرده اند که تاکنون پالایش ۶۰ هزار نفر انجام شده است.

وی گفت: مبلغ آورده برای متقاضیان تغییر نکرده و ۴۰ میلیون تومان است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: قیمت تمام شده برای هر واحد براساس تاریخ روز است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • سامانه جامع تجارت: تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • اطلاعیه جدید سامانه تجارت/ تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • تحلیلگر اسرائیلی:زمان آن رسیده تا این جنگ متوقف شود/ دیوان کیفری در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو/ یدیعوت آحارانوت: این نتانیاهو است که توافق مبادله اسرا را به تاخیر می‌اندازد+ عکس و فیلم
  • حمله خفت‌گیرهای خشن به مهاجم استقلالی | عکس
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • تاخیر در تحویل خودرو متقاضیان شرکت مدیران خودرو را گلایه‌مند کرد