Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@19:32:01 GMT

جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب کاشان

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۸۴۲۹

جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب کاشان

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان از اجرای طرح جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب به شیوه زنده‌گیری خبر داد و گفت: تاکنون ۲۵۰ قلاده سگ بلاصاحب از سطح شهر جمع‌آوری شده است.

محمدرضا قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: براساس مفاد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جمع‌آوری حیوانات بدون صاحب و دفع حیوانات مریض و مزاحم جزو وظایف شهرداری‌ها است، بر این اساس از ابتدای سال جدید با توجه به تماس‌های مکرر شهروندان با سامانه ۱۳۷، فاز نخست طرح جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب به شیوه زنده‌گیری با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با بازدیدهای مستمر از تمام نواحی، سگ‌های بلاصاحب شناسایی و اقدامات لازم برای جمع‌آوری و انتقال آنها به محل نگهداری موقت انجام شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان با اشاره به بازدیدهای روزانه و چندنوبته از نواحی سطح شهر، خاطرنشان کرد: در این طرح از پیمانکار مجرب که به صورت اصولی فرآیند زنده‌گیری را انجام می‌دهد استفاده می‌شود.

قنبری اضافه کرد: تزریق واکسن هاری و داروی انگل، عقیم‌سازی و تفکیک سگ‌های بیمار از سالم از جمله اقدامات شهرداری پس از زنده‌گیری است.

وی تاکید کرد: تا زمان مهیا شدن محل دائمی نگهداری سگ‌ها، از محل موقت که دارای استانداردهای لازم است، استفاده می‌شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان با تأکید بر اینکه فرآیند عقیم‌سازی و جداسازی سگ‌ها زیر نظر متخصصان انجام می‌شود، افزود: این طرح تا زمان رسیدن به نتیجه مورد نظر متناسب با اقتضائات زیست‌محیطی و آسایش شهروندان ادامه دارد.

کد خبر 578943

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سگ های ولگرد ساماندهی سگ های ولگرد شهرداری کاشان مدیریت شهری شهر شهرهاي ايران مدیران شهری برنامه ریزی شهری شهرداری ها پروژه های شهری افزایش سگ های ولگرد محيط زيست مسائل زیست محیطی معضلات زیست محیطی جمع آوري جمع آوری سگهای بلاصاحب زنده گیری زنده گيري سگ ها زنده گيري سگ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سگ های بلاصاحب جمع آوری زنده گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ گفت: خودرو‌های عرضه غذا برای فعالیت نیازمند دریافت مجوز هستند و فعالیت آنها بدون رعایت اصول، علاوه بر مشکلات ترافیکی و زیست محیطی با ایجاد سد معبر در فضا‌های شهری تجاوز به حقوق شهر و شهروندان محسوب می‌شود.

علی اصغر طاهری افزود: بر این اساس، طرح ساماندهی فعالیت این مشاغل سیار با هماهنگی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران آغاز شده است.

معاون شهردار منطقه ۲ گفت: در این طرح مشاغل سیار که در مکان‌های نامناسب فعالیت می‌کنند به مکان‌هایی با شرایط مناسب و بدون ایجاد مشکلات ترافیکی و زیست محیطی منتقل می‌شوند.

علی اصغر طاهری افزود: رعایت قوانین و مقررات ترافیکی به‌منظور جلوگیری از ترافیک در سطح معابر، در نظرگرفتن فاصله استاندارد و مناسب نسبت به بافت مسکونی، اماکن دولتی و اداری، رعایت مقررات شهری و زیست‌محیطی و توجه به زیبایی بصری و سیمای شهر و مطلوب از‌جمله نکاتی است که همه متصدیان خودرو‌های عرضه غذا ملزم به رعایت آن هستند و در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود و مجوزشان تمدید نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • ماجرای گازگرفتگی کودک کرجی چه بود؟
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی