Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@07:47:32 GMT

ارتباط مصرف سدیم با یک بیماری پوستی مزمن

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۸۴۵۵

ارتباط مصرف سدیم با یک بیماری پوستی مزمن

متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: افزایش میزان سدیم در رژیم غذایی ممکن است خطر ابتلا به بیماری درماتیت آتوپیک را افزایش دهد.

در این بررسی متخصصان آمریکایی ارتباط بین مصرف سدیم و درماتیت آتوپیک را در یک گروه جمعیتی متشکل از ۱۳ هزار و ۱۸۳ کودک و بزرگسال که در فاصله سالهای ۲۰۰۰-۱۹۹۹، ۲۰۰۲-۲۰۰۱ و ۲۰۰۴-۲۰۰۳ شناسایی شده بودند، بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصان مشاهده کردند: میانگین سدیم موجود در رژیم غذایی ۳.۳۰ گرم بود و شش درصد از شرکت کنندگان در زمان نظرسنجی از ابتلا به عارضه درماتیت خبر دادند در حالیکه ۱۲ درصد از شرکت کنندگان ابتلا به درماتیت را در سال قبل گزارش کردند.

متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: با در نظر گرفتن فاکتورهایی از جمله سن، جنسیت، قومیت و نسبت درآمد، افزایش یک گرمی در مصرف سدیم با افزایش خطر ابتلا به درماتیت در دوره فعلی و افزایش غیر قابل توجهی در خطر بروز درماتیت در سال قبل مرتبط بود.

به گزارش مدیکال اکسپرس، این داده ها حاکی از تاثیر محدود کردن مصرف نمک به عنوان یک عامل مداخله کننده کم‌هزینه و ایمن برای مهار بیماری پوستی درماتیت آتوپیک است.

بیشتر بخوانید: مصرف زیاد نمک چگونه موجب مرگ تدریجی می‌شود؟

4747

کد خبر 1637008

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پوست و مو سلامت خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۸۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، فاتحی نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون