Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@13:06:13 GMT

قدردانی از خادمان فرهنگ رضوی در دهه کرامت

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۸۵۲۲

قدردانی از خادمان فرهنگ رضوی در دهه کرامت

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حمایتی گسترش برنامه‌های فرهنگی با توجه به زمینه های فرهنگی استان است برای مثال برنامه های سرایش شعر به زبان ترکی در شهر آذربایجان، تولیدات گرافیکی در اصفهان، تولیدات مجازی در سمنان، دلنوشته‌های امام رضا در گلستان، سفرنامه امام رضا در بوشهر، داستان نویسی به زبان ترکی در زنجان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برازش گفت: برای دهه کرامت برنامه‌ای در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان داریم، برگزاری برنامه کتابخوانی رضوی به همت نهاد کتابخانه‌ها و با همکاری آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

او گفت: در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌های ما به صورت مجازی برگزار می‌شد، اما خوشبختانه امسال امکان برگزاری حضوری فراهم شده است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)  گفت: حمایت از تولیدات مختلف با محوریت  اهل بیت یکی دیگر از برنامه های ما است. تشویق هنرمندان به تبیین فراز‌هایی از زندگی امام رضا از دیگر رویکردهای ما است و امیدواریم یکی از این آثار که با نام نماز باران اثر روح الامین است در ولادت ایشان رونمایی شود. همچنین باتوجه به پیشرفت کار‌ها مجوز نشریه معارف اهل بیت نیز اخذ شده و اولین شماره آن منتشر می‌شود.

برازش گفت: نویسندگان مختلفی از آثار و برکات امام رضا نمایشنامه‌های مختلفی نیز تهیه کردند؛ برنامه‌های مختلفی نیز برای ترویج فرهنگ رضوی در استان‌ها داریم و با دعوت از شاعران اهل بیت و تهیه کلیپ در ۱۸ استان از این تولیدات در فضای مجازی استفاده می‌کنیم.

 او گفت: در بخش بین الملل از شاعران افغان نیز برای شعر خوانی دعوت شده است که سبب ترویج معارف اهل بیت و زبان فارسی می‌شود و یکی از فعالیت‌های مهم فضای مجازی است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)  گفت:در بحث اکران شهری تولیدات ما به لحاظ هنری در شهرداری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد نشستی از کلان شهر‌های مختلف در مشهد برگزار شده است و بسته‌ای را برای بهره مندی در دهه کرامت تدارک دیده ایم همچنین امیدواریم که با حل مسئله کرونا روابط بین الملل داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خادمان فرهنگ رضوی بنیاد بین المللی امام رضا برنامه های فرهنگی امام رضا اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۸۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت ترجمه اشعار فارسی به عربی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، مجید منادی در مراسم  محفل شعر ارادت رضوی در  قدمگاه امام رضا(ع) دزفول  افزود : خوزستان ظرفیت های بی بدیلی در عرصه شعر و ادب فارسی و عربی دارد و این موجب شده تا این استان طلایه دار آغاز نهضت ترجمه اشعار فارسی به عربی باشد.

وی ادامه داد: پس از مطالبه رهبر معظم انقلاب برای ترجمه اشعار فارسی، بسیاری از شاعران خوزستانی برای مشارکت در این نهضت بزرگ فرهنگی و ادبی اعلام آمادگی کردند و نشست‌هایی برای اولویت بندی اشعار و مضامین در این استان برگزار شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد : خوزستان به دلیل تنوع زبان، گویش و فرهنگ‌های متعدد ذیل فرهنگ ولایی و شیعی باید دریچه و پل انتقال فرهنگ ولایی برای جهان اسلام باشد.

منادی تاکید کرد : چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر امام رضا(ع) به زبان عربی یکی از جشنواره‌های بزرگ و شاخص بنیاد امام رضا(ع) است که در خوززستان شکل گرفت و تقویت و استمرار یافت.

 شعر ارادت رضوی از مجموعه برنامه های چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی می باشد .

چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی اواخر اردیبهشت ماه در خوزستان برگزار می شود.

منادی خوزستان را استانی امام رضایی دانست و اظهارکرد: خوزستان دروازه ورود امام رئوف(ع) به ایران اسلامی است که شهرهای مختلف آن از جمله دزفول، بهبهان، خرمشهر و اهواز متبرک به قدمگاه‌های امام رضا(ع) است.

وی ادامه داد: جشنواره بین الملی شعر رضوی به زبان عربی می‌تواند دریچه‌ای برای ارتباط فرهنگی، معنوی و ادبی با جهان اسلام باشد.

دیگر خبرها

  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • پیاده‌روی خانوادگی دخترانه در بلوار ارم همدان طی دهه کرامت
  • نهضت ترجمه اشعار فارسی به عربی در خوزستان
  • اعلام برنامه های دهه کرامت در هرمزگان/ جشن های زیر سایه خورشید درهرمزگان+عکس
  • هرمزگان میزبان ۳۰۰ برنامه بزرگداشت دهه کرامت
  • سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت چه برنامه‌هایی دارد؟
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه با حضور دو کاروان خدام رضوی همزمان با دهه کرامت
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • اجرای صدها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود