Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در گزارش اخیر رادیو عمومی ملی ایالات متحده (NPR) که یکی از دلایل آن را مالکیت انبوه سلاح گرم در ایالات متحده ذکر کرده است، کودکان آمریکایی بیشتر از سایر کشورهای ثروتمند قربانی اسلحه می شوند.

به گزارش سرویس بین المللی آریا ؛رادیو عمومی ملی ایالات متحده هفته گذشته پس از تیراندازی دسته جمعی در شهر Uvalde در ایالت تگزاس، گفت: «خطراتی که جوانان از سلاح گرم در آمریکا با آن روبرو هستند فراتر از تیراندازی در مدارس است، که تنها بخشی از مرگ و میر ناشی از اسلحه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حداقل 21 نفر از جمله 19 کودک کشته شدند.

در این بیانیه آمده است: «خواه خشونت با اسلحه باشد که در محله‌هایشان با آن مواجه هستند، چه خودکشی یا تصادفات در خانه که اسلحه‌ها ناامن می‌مانند، تهدید برای کودکان و نوجوانان کشور فقط  بد نیست، بلکه بدتر هم می‌شود».

رادیو عمومی ملی ایالات متحده با استناد به آمار اعلام کرد که خشونت با اسلحه بر تصادفات رانندگی سبقت گرفته و به علت شماره 1 مرگ کودکان و نوجوانان ایالات متحده در سال 2020 تبدیل شده است.

پس از مطالعه میزان مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در ایالات متحده و سایر کشورهای پرجمعیت و پردرآمد، محققان دانشگاه سانفرانسیسکو و هاروارد T.H. دانشکده بهداشت عمومی چان دریافت که آمریکا اکثریت قریب به اتفاق مرگ‌های ناشی از سلاح گرم در میان کودکان را به خود اختصاص داده است: در 29 کشور مورد مطالعه، ایالات متحده تقریباً 97 درصد از مرگ‌های ناشی از سلاح گرم در میان کودکان 4 ساله یا کمتر و 92 درصد مرگ با سلاح گرم برای افراد بین 5 تا 14 سال را به خود اختصاص داده است.

در این گزارش آمده است: یکی از عوامل در سطح بالای مرگ و میر ناشی از اسلحه در آمریکا، تعداد انبوه اسلحه در این کشور است که آمریکایی‌ها حدود 393 میلیون سلاح گرم دارند و این تا حدی توضیح می‌دهد که چرا تیراندازان می‌توانند به راحتی ماشه را بکشند. مطالعه سال 2018 توسط Small Arms Survey. تحقیقاتی که سال گذشته منتشر شد و توسط مؤسسه ملی دادگستری حمایت مالی شد، نشان می‌دهد که از سال 1966 تا 2019، بیش از 80 درصد تیراندازان دسته جمعی در مدارس K-12 اسلحه‌های اعضای خانواده را دزدیده‌اند.

بر اساس یک پایگاه داده آنلاین که سوابقی از حوادث خشونت با اسلحه در این کشور دارد، در سال جاری تاکنون حداقل 214 تیراندازی دسته جمعی دیده شده است. در طول پنج ماه گذشته بیش از 17000 نفر در سراسر ایالات متحده در موارد مربوط به اسلحه جان خود را از دست داده اند، از جمله حدود 653 کودک و نوجوان. کشتار تگزاس مرگبارترین تیراندازی در مدرسه آمریکایی از زمان خشم در سال 2012 در مدرسه ابتدایی سندی هوک در نیوتاون، کانکتیکات است. قبل از قتل‌عام آن ولاد 26 تیراندازی در مدارس در سال جاری در ایالات متحده منجر به جراحت یا مرگ شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا ایالات متحده سلاح گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۸۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت

لایحه‌ای که روز گذشته توسط مجلس سنا ایالات متحده به‌منظور «فیلترشدن یا فروش تیک تاک» تصویب شده بود، حالا با امضای «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به یک قانون تبدیل شده است. بایدن مجموعه‌ای از لوایح را امضا کرده است که شامل «قانون حمایت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کنترل‌شده توسط دشمنان خارجی» می‌شود و حالا Bytedance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را به فروش برساند یا با ممنوعیت آن روبرو شود. در واکنش به این موضوع، مدیرعامل تیک تاک ویدیویی را منتشر کرده که در آن می‌گوید «اطمینان داشته باشید که ما هیچ جا نمی‌رویم.»

در پاسخ به این اقدام، تیک تاک در بیانیه‌ای گفت که این قانون را در دادگاه به چالش خواهد کشید که این امر می‌تواند روند فروش یا ممنوعیت شبکه اجتماعی را به تعویق بیندازد.

در متن بیانیه این شرکت آمده است: «معتقدیم که حقایق و قانون به نفع ماست و ما در نهایت پیروز خواهیم شد. واقعیت این است که ما میلیارد‌ها دلار برای ایمن نگه‌داشتن داده‌های کاربران ایالات متحده سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و پلتفرم خود را از نفوذ و دستکاری خارجی دور نگه داریم. این ممنوعیت هفت میلیون کسب‌وکار را ویران خواهد کرد و ۱۷۰ میلیون آمریکایی را سرکوب می‌کند.»

«شو زی چو»، مدیرعامل تیک تاک نیز با انتشار ویدیویی، از این قانون به‌عنوان «لحظه‌ای ناامیدکننده» برای شرکت یاد کرد و گفت: «اشتباه نکنید. این یک ممنوعیت برای تیک تاک و یک ممنوعیت برای شما و صدای شماست. این قانون در واقع طعنه‌آمیز است، زیرا آزادی بیان در تیک تاک منعکس‌کننده همان ارزش‌های آمریکایی است که ایالات متحده را به نور امید آزادی تبدیل می‌کند.»

این قانون به Bytedance، شرکت مالک تیک‌تاک که در چین مستقر است، یک سال فرصت می‌دهد تا شبکه اجتماعی خود را به مالک جدیدی بفروشد. اگر شرکت چینی نتواند چنین کاری را انجام دهد، TikTok از حضور در استور‌های برنامه و سرویس‌های میزبانی وب ایالات متحده منع خواهد شد.

برخلاف تلاش‌های قبلی برای فروش یا ممنوعیت اجباری تیک تاک، «قانون محافظت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کاربردی کنترل‌شده توسط دشمنان خارجی» از حمایت گسترده دو حزبی برخوردار بوده است و توانست با سرعت قابل توجهی در کنگره پیشرفت کند.

منبع: ایلنا

tags # جو بایدن ، پلتفرم سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • تیراندازی در عروسی؛ تکرار یک رسم غلط ٢ قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی/ تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • رسم غلط تیراندازی در عروسی عنبرآبادی‌ها دو قربانی برجای گذاشت 
  • به وقتِ بیداری
  • ناتو، قلدر ۷۵ساله
  • دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت