Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، سید روح اله لطیفی ،سخنگوی گمرک ایران در واکنش به ادعای طالبان مبنی بر مرجوع کردن 12 تانکر حامل بنزین بی کیفیت به ایران گفت: تعداد ۱۲ دستگاه تانکر صادراتی حامل هیدروکربن سبک   از مبدا گمرک منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان طی دو فقره اظهارنامه صادراتی به شماره سریال‌های ۴۵۰۶۶۴ و ۴۵۱۰۷۲ به مقصد گمرک میلک واصل  شد که پس از انجام تشریفات قانونی برای صادرات هیدروکربن ( و نه بنزین )  در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری به مقصد کشور افغانستان خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ابتدا دو دستگاه تانکر حامل هیدروکربن سبک   به گمرک میلک در استان سیستان و بلوچستان  مرجوع که با اعلام مجدد تاجر افغان مجددا محموله به کشور افغانستان بازگردانده شد.

سخنگوی گمرک تاکید کرد : اسناد و مدارک کالا و اظهار نامه مذکور صادرات هیدروکربن سبک  است نه بنزین و اینکه تاجر افغان به گمرک کشور خود چه اظهار کرده و یا چگونه این محصول را توزیع، استفاده و یا به فروش می رساند در  صلاحیت، حاکمیت و قوانین کشور افغانستان است و با وجود   پیگیری‌ها و تماس‌های متعددی که در این خصوص با مسؤلین گمرک ولایت نیمروز انجام گرفته هیچ مسئولیتی برعهده گمرک ایران و واحد تولیدی در کشورمان نیست متاسفانه در روز نهم خرداد ماه  تعداد ۱۲ دستگاه تانکر هیدروکربن سبک به پایانه مرزی میلک برگشت داده شد.

در فیلم های منتشره توسط طالبان، تجار بر خرید ارزان قیمت برخی محصولات دیگر به جای بنزین تاکید دارند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: بنزین گمرک سخنگوی گمرک کشور افغانستان هیدروکربن سبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۸۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف دو محموله قاچاق در پایتخت به ارزش بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی افشاری جزئیات دو پرونده اخیر پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در کشف محموله‌های قاچاق را تشریح کرد و گفت: اولین پرونده مربوط به کشف ۵۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در شمال تهران است. چندی پیش ماموران این پلیس، اخباری مبنی بر دپوی مقدار زیادی کالای خارجی قاچاق در یکی از فروشگاه‌های شمال تهران دریافت کرده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: در بررسی‌های اولیه ماموران مشخص شد چندین خودروی شوتی شبانه به محل این فروشگاه آمده و مقادیر زیادی کالای قاچاق در آنجا دپوی شده است. در همین راستا هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای عملیات اخذ شد.

وی با اشاره به حضور ماموران در محل و انجام بازرسی از آن گفت: ماموران در جریان بازدید از این مغازه ۴۰ دستگاه لوازم خانگی از قبیل ۲۰ دستگاه ماشین لباسشویی، ۹ دستگاه یخچال فریزر، و ۱۵ دستگاه سایر لوازم آشپزخانه قاچاق را که فاقد هرگونه مدارک گمرکی بود، کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

وی با اشاره به دومین پرونده  نیز گفت: با انجام اقدامات پلیسی، مشخص شد یک مغازه در محدوده شمالی پایتخت، مشغول به دپو و فروش البسه، کیف و کفش قاچاق کرده است. در همین راستا و اخذ حکم قضایی، ماموران به این مرکز مراجعه کرده و در بازدید از این فروشگاه، ۳۳۰ جفت کفش و ۱۶۰۰ ثوب پوشاک و ۱۵۰ عدد کیف خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه در این پرونده یک نفر دستگیر شد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۱۳۰ میلیاد ریال برآورد و اعلام کردند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه