Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@00:44:10 GMT

پیامدهای زیاد در خانه ماندن و بیرون نرفتن

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۸۸۳۳

پیامدهای زیاد در خانه ماندن و بیرون نرفتن

فرارو- اگر به اندازه کافی بیرون نروید ممکن است سطوح پایین تری از ویتامین "د" را دریافت کنید که منجر به کاهش تراکم استخوان می شود. با این وجود، سطوح پایین ویتامین د تنها پیامد احتمالی عدم گذراندن وقت کافی در بیرون از منزل نیست.

به گزارش فرارو به نقل از یاهو لایف، ممکن است پس از بیدار شدن، احساس خستگی، گیجی یا کمبود انرژی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نور خورشید و هوای تازه به ما در رفع همه این موارد کمک می کند. علاوه بر این، قرار گرفتن در فضای باز و طبیعت با بهبود خلق و خو و اضطراب کم تر مرتبط است.

با این توضیحات بیرون نرفتن کافی و در فضای باز قرار نگرفتن چه مضراتی برای ما خواهد داشت؟ در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت:

ممکن است ساعت داخلی خود را تنظیم کنید

بدن انسان روش مخصوص به خود را برای نگهداری زمان دارد که به آن ساعت داخلی می گوییم که توسط یک چرخه 24 ساعته به نام ریتم شبانه روزی تنظیم می شود و به بدن ما نشانه‌هایی را ارائه می‌دهد که برای پردازش همه چیز از هضم تا تولید ملاتونین نیاز دارد.

ملاتونین نشانه‌های خود را از محیط و نور می گیرد. زمانی که هوا تاریک است ملاتونین در سیستم شما شروع به افزایش می کند و به بدن این پیام را می‌دهد که زمان خواب فرارسیده است. زمانی که هوا روشن می‌شود به بدن‌تان پیام می‌دهد که زمان بیدار شدن است. بنابراین، درگیر نشدن با فضای باز در طول ساعات نور مرز بین روز و شب را از بین می‌برد که منجر به تولید بسیار کم ملاتونین و خواب کمتر می‌شود.

مزایای عمده سلامتی را از دست خواهید داد

بیرون بودن فرصت‌های متعددی را برای کنترل سلامت جسمانی شما نیز فراهم می سازد. مزایای آشکاری برای حضور داشتن در فضای باز وجود دارد که معمولا با ورزش کردن نیز مرتبط است و تاثیرات مثبت گسترده‌ای دارد. البته زمانی که می‌خواهید در معرض نور خورشید قرار بگیرید بهتر است مطمئن شوید اقداماتی را برای محافظت در برابر اثرات مضر نور خورشید که می‌تواند منجر به سرطان پوست شود انجام می‌دهید. در این میان، کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

شما نمی‌توانید فواید خورشید را تکرار کنید

از دست دادن دوز روزانه آفتاب اثرات مضر متعددی دارد از جمله عدم جبران ریتم‌۲های شبانه ‌روزی بدن و سطوح ملاتونین که جایگزینی یک به یک آن دشوار است. هیچ مکملی برای اشعه ‌های خورشید وجود ندارد. ویتامین "د" را می‌توان در غذاهای خاصی یافت اما قرار گرفتن در معرض نور خورشید یکی از بهترین منابع دریافت آن است.

چه مدت زمان بیرون از خانه بودن کافی است؟

اگر می خواهید از بروز هر یک از این عواقب اجتناب ورزید باید تا حد امکان زمان بیشتری را در طبیعت سپری کنید. توصیه می شود دست کم 30 دقیقه در روز تحرک داشته و خارج از خانه حضور داشته باشید تحرکی مانند پیاده روی یک امتیاز اضافی محسوب می شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: طرز تهیه بیرون رفتن نور خورشید فضای باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۸۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه قجری در کاخ مخصوص

دریافت 24 MB

وقتی ناصرالدین شاه به اروپا سفر می کند و موزه های زیبای آنجا را میبیند تصمیم می گیرد در کاخ محبوبش گلستان هم موزه هایی را برای نگه داری هدایای سلطنتی بسازد. عمارت اصلی کاخ گلستان ۵ تالار بسیار حیرت انگیز دارد که از همان ابتدا برای موزه ساخته شده بودند.

ورود به این کاخ برایتان هیجان انگیز است و در همان ابتدا پلکانی وسیع با آیینه کاری های خیره کننده در مقابلتان قرار دارد که ناخودآگاه دوست دارید بایستید و عکس بگیرید البته باید محافظی کیسه ای روی کفش هایتان بپوشید و بعد وارد شوید.

بعد از پلکان وارد تالاری وسیع می شوید که به نام سلام یا تاجگذاری هم شناخته می شود. در انتهای سالن تختی را میبینید که ماکتی ساخته شده از تخت اصلی به نام تخت طاووس است که نادرشاه از هندوستان به عنوان غنیمت جنگی با خود به ایران آورده بود و پس از قتلش توسط غارتگران تخریب و جواهرات آن به یغما برده شد. فتحعلی شاه قاجار که سودای بر تخت نشستن شاهان در گذشته را داشت دستور می‌دهد تختی مرصع برایش بسازند که در ابتدا به خاطر آیینه ای به شکل خورشید در بالای آن «تخت خورشید» نام داشت و پس از ازدواجش با طاووس خانم تاج الدوله که ۱۵ ساله بود نامش را تخت طاووس گذاشتند. تخت طاووس تا سال ۱۳۶۰ در کاخ گلستان نگهداری میشد و سپس به موزه جواهرات بانک ملی ایران منتقل شد.

تهیه و گزارش: مهلا داریان

کد خبر 847606 برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سفر - گردشگری تور- گردشگری

دیگر خبرها

  • دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرد
  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • تصویری ترسناک از خورشید در آسمان چین؛ چه اتفاقی افتاده؟
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در بمباران شدید نوار غزه
  • سیاره مشتری به شکل‌گیری قمر زمین کمک کرده است
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه