Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اسفراین از بهسازی و آسفالت 12،5 کیلومتر راه روستایی و فرعی در این شهرستان طی 2 ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، ابراهیم ذاکری گفت: محور روستای گپز به طول 2،5 کیلومتر و محور روستای حسین آباد خانکور_جعفرآباد به طول 7 کیلومتر در این مدت بهسازی و آسفالت شد و 134 خانوار در این روستاها از راه آسفالت برخوردار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعتبار هزینه شده برای بهسازی و آسفالت این محورها را 95 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: بهسازی راه های فرعی در محور صفی آباد به طول 3 کیلومتر انجام شد و 2 هزار و 463 خانوار از راه مناسب بهره مند شدند ضمن این که عملیات اجرایی ادامه این محور به طول 7 کیلومتر طی هفته آینده توسط پیمانکار آغاز خواهد شد .

وی با بیان این که 14،4 کیلومتر راه روستایی و فرعی در این شهرستان تا پایان شهریور امسال بهسازی و آسفالت می شود، اظهارکرد: محورهای روستایی باغی (1،9 کیلومتر)، کلاته سادات_پلنگ دره ( 5،7 کیلومتر)، سارکانلو (1،8 کیلومتر)، بام_خرق(2،5 کیلومتر) و اردوغان(2،5 کیلومتر) در این مدت بهسازی و آسفالت می شود.

ذاکری، بهسازی و آسفالت محور 12 روستا به طول 24 کیلومتر برای اعتبارات سال آینده را از جمله برنامه های دیگر این اداره دانست و افزود: بهسازی و آسفالت محورهای روستایی قاسم خان(1،5 کیلومتر)، ز نفت(3،5 کیلومتر)، آقچ و بیش آباد (4،5 کیلومتر)، قوچقر و آق قلعه( 5،5 کیلومتر)، قلعه سفید( 1 کیلومتر)، قنبر باغی و گسک(2،5 کیلومتر)، بانیدر(2،5 کیلومتر) و جوزقه(3 کیلومتر) برای اعتبارات سال آینده در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حمل و نقل راه بهسازی راهداری روستایی آسفالت بهسازی و آسفالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۸۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام عملیات راه‌سازی محورهای مختلف استان/۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲

ایسنا/اصفهان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از ساخت و آسفالت هر کیلومتر راه با نیاز سه و نیم میلیارد خبرداد و گفت: عملیات راه‌سازی در محورهای مختلف از جمله اصفهان به طبس، فولاد شهر به نجف آباد و چندین محور دیگر در حال انجام است. هر کیلومتر آسفالت جاده، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که بیش از ۳۰ درصد از عملیات روکش آسفالت اجرا شده و باقی مانده راه‌ها نیز در سال جاری اجرا خواهد شد.

فرزاد دادخواه، امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری به مناسبت روز ایمنی حمل‌ونقل، اظهار کرد: شدت خرابی راه‌های استان اصفهان در چند سال گذشته به حدود ۱۲۰۰ کیلومتر رسیده بوده که ۳۰۰ کیلومتر آن در سال ۱۴۰۱ اجرا و بهسازی شد.

وی ادامه داد: استان اصفهان، استانی صنعتی و محل تردد مرکزی کشور است و صنایع بزرگی مانند فولاد، سیمان و شهرک‌های صنعتی بزرگ در آن وجود دارند که به همین دلیل تردد کامیون و اضافه تناژ بار آن‌ها از عوامل خرابی مسیرها محسوب می‌شود.

دادخواه با بیان اینکه در سال گذشته دوهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد روکش آسفالت در استان منعقد شده است، افزود: هر کیلومتر آسفالت جاده، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و بیش از ۳۰ درصد از عملیات روکش آسفالت اجرا شده و باقی مانده راه‌ها نیز در سال جاری اجرا خواهد شد.
وی از ساخت و آسفالت هر کیلومتر راه با نیاز سه و نیم میلیارد خبر داد و گفت: عملیات راه‌سازی در محورهای مختلف از جمله اصفهان به طبس، فولاد شهر به نجف‌آباد و چندین محور دیگر در حال انجام است.

دادخواه همچنین از شش خطه شدن اتوبان فرودگاه و آزادراه معلم خبر داد و گفت: پیمانکار اجرای این دو پروژه تا اوایل خرداد ماه مشخص خواهد شد تا عملیات اجرایی هر دو طرح پس از آن آغاز شود.

وی یادآورشد: در یک سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان به منظور رفع نقاط حادثه خیز و خطرساز هزینه شده که عمده اعتبارات این بخش ملی بوده است و ما در استان اصفهان نیازمند ۱۰ برابر این اعتبار هستیم تا بتوانیم همه کارهای باقی مانده در این بخش را انجام دهیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: تنها در یک نمونه سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان به منظور خط کشی راه‌های استان اصفهان هزینه شده که همین فعالیت تاثیر و نقش زیادی در ایمنی راه‌ها و کاهش خطرات دارد.

اولین پارامتر به عنوان سنجش سرعت در جاده‌ها است

در ادامه نشست خبری معید ذهبیون، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری حمل و تقل جاده‌ای استان اصفهان اظهارکرد: اگر بخواهیم موضوع ایمنی را در یک چارچوبی داشته باشیم، شش قسمتی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ما در استان اصفهان اولین پارامتری که به عنوان سنجش می‌توانیم در بحث ایمنی نگاه کنیم مسئله سرعت در جاده ها است، افزود:  به صورت سالانه متاسفانه  متوسط سرعت وسایل نقیله استان در حال افزایش است و ۵ کیلومتر بر ساعت که نسبت به سال گذشته بیشتر شده که در ایام نوروز با ۱۰ کیلومتر بر ساعت را شاهد بودیم.

ذهبیون ادامه داد: به صورت میانگین در سال ۵ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا کرده که این مقدار فقط باعث شدت وقوع تصادفات خواهد شد. با تلاش‌های دسته جمعی و آگاهی رسانی به مردم باعث جلوگیری می‌شود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری حمل و تقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه ۱۲ هزار کیلومتر مسیر داریم که نیمی از آن‌ها شریانی هستند، تصریح کرد: ما در مسیرهای اصلی و شریانی سرعتی را مشخص کردیم‌. باید رانندگان و کاربران از سرعت مجاز در این مسیر استفاده کرده و با در نظر گرفتن شرایط خود وسیله نقلیه مطمئن را برای خود انتخاب کنند.

وی استفاده از کمربند ایمنی و کلاه ایمنی را مهم دانست و تاکید کرد: اگر افراد از کمربند ایمنی استفاده نکنند باعث می‌شود در وقوع حادثه از خودرو خود خارج شوند این حادثه برای افرادی که کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند، نیز صدق می‌شود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری حمل و تقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: درسطح برون شهری، ۱۰۰ نفر در سال بر اثرتصادفات جان خود را از دست می‌دهند. ما در  هفت سال گذشته مبدا، مقصد و محورهای محل فوتی را شناسایی و طرحی را با عنوان چهره به چهره را برپا کردیم.  انجام نصب بنر برخودرویی با عنوان طرح کلاه ایمنی رایگان اهدا نمایش داده و علاوه بر اهدا به افراد آموزشی داده می‌شود. سپس آن شخص را به کمپین سبا (مخفف کلمه سوگند برای ایمنی) دعوت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد فوتی‌هاخودروهای برون شهری موتورسیکلت‌ها هستند و طبق آمار در هفت سال ۹۰ درصد تصادفات فوتی استفاده نکردن از کمربند ایمنی بوده است که ۹۵ درصد موتورسواران فوتی هم فاقد کلاه ایمنی بوده‌اند، خاطرنشان کرد: مسیرهای برون شهری روستاهای شرق استان مانند زیار، اشکاوند و شهرستان فلاورجان، نجف آباد و شاهین شهر که ۶۰ درصد تصادفات موتورسیکلت را رغم زده است.

۴۸ دستگاه در سوانح رانندگی مسئول هستند

در ادامه این‌نشست محمدعلی صلواتی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ۴۸ دستگاه در امر سوانح رانندگی مسئول هستند. رسانه‌ها از جمله موثرترین نهادهای مسئول در این رابطه هستند که می‌توانند در کاهش تلفات جاده‌ای، آموزش، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی موثر باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • انجام عملیات راه‌سازی محورهای مختلف استان/۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان
  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
  • گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر 
  • نظر رئیس پلیس راهور درباره تغییر طرح ترافیک تهران | این سه بزرگراه نیاز شدید به بهسازی آسفالت دارند
  • عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد