Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@02:42:05 GMT

خلاقیت لهستان در تبدیل ضایعات الکتریکی

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۸۹۵۴

خلاقیت لهستان در تبدیل ضایعات الکتریکی

لهستان با ارائه کانتینرهای مخصوص بازیافت ضایعات الکترونیکی، گام بلندی را در جهت پایداری برداشته است. یکی از ابتکارهای شهر چنتستوخووای لهستان، تبدیل ضایعات الکتریکی شهر به کندوهای زنبور عسل است که در نوع خود بینظیر محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چنتستوخووا، شهری با ۲۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب لهستان، به آخرین عضو یک پروژه در سراسر این کشور برای بازیافت زباله‌های الکترونیکی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با مجموع ۳۲ کانتینر مخصوص، ساکنان نه‌تنها می‌توانند به سرعت و ایمن زباله‌های برقی خود را دفع کنند، بلکه فرصت استفاده از یک پلتفرم آموزشی خلاقانه را نیز دارند.

با این حال، این همه ماجرا نیست؛ شهروندان در هر یک از شهرهای میزبان کانتینرهای مخصوص، می‌توانند این فرصت را داشته باشند که زباله‌های الکتریکی خود را به "مزرعه زنبورداری" خود تبدیل کنند.

چنتستوخووا در مجموع ۳۲ ظروف زباله الکتریکی را به عنوان بخشی از فعالیت‌های مرکز خدمات شهری و پروژه "ضایعات الکتریکی" دریافت کرد که پیش از این در سایر شهرهای دیگر لهستان عملیاتی شده بود. ظروف مشخص، قرمز رنگ است و شامل اینفوگرافیک‌هایی می‌شود که نشان می‌دهد چه نوع تجهیزاتی را می‌توان در آنها دور انداخت.

این طرح با ایده شهر هوشمند و مسئولیت زیست‌محیطی دولت‌های محلی مطابقت دارد. ساکنان می‌توانند به روشی سریع و آسان از دست زباله‌های الکترونیکی خود خلاص شوند. تعداد زیاد کانتینرها به این معنی است که شهروندان دیگر مجبور نخواهند بود زمان خود را برای سفر و جستجوی کانتینر مناسب تلف کنند.

تولید تجهیزات الکترونیکی هر سال در حال افزایش است. با این حال، تجهیزات استفاده نشده، آسیب دیده یا شکسته را می‌توان مجدد استفاده کرد و به این ترتیب بازیافت بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از محیط زیست طبیعی است.

کانتینرها تنها بخشی از رویکرد پایدار و هوشمندانه در مدیریت پسماند لهستان است. مرکز بازیافت مدرسه نیز یک پلتفرم آموزشی مدرن است که در آن برای دانش آموزان، معلمان و والدین، طرح‌های درسی آماده، کارتون‌های آموزشی، فیلم‌ها، اینفوگرافیک‌ها و محتواهای چند رسانه‌ای اختصاص داده شده به مسائل بازیافت، ارائه می‌شود.

مشهودترین پیشرفتی که توسط این پروژه برای ساکنان چنتستوخووا و سایر شهرهای میزبان کانتینرهای اختصاصی به وجود آمده است، ایجاد زنبورستان‌هایی با کندوهای زیست‌محیطی است که بخشی از آنها از مواد بازیافتی این محفظه‌ها ساخته شده است که در نوع خود ابتکار بی‌نظیری زیست‌محیطی است.

کد خبر 578989

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بازیافت بازیافت زباله بازیافت زباله های الکتریکی ضایعات الکترونیکی ضایعات الکتریکی زباله های الکتریکی لهستان شهرهای جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۸۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به کنیسه‌ای در پایتخت لهستان با ۳ بمب آتش‌زا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی الجزیره هم اکنون با انتشار خبری فوری به نقل از خبرگزاری رویترز از وقوع یک حادثه امنیتی در شهر ورشو واقع در لهستان خبر داد.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، یک فرد ناشناس ۳ ماده آتش زایی را به سوی یک کنیسه متعلق به یهودیان پرتاب کرد.

ادامه دارد ...

کد خبر 6094472

دیگر خبرها

  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • ماجرای تلخ حبس طاقت‌فرسا زن زباله‌گـرد در میان دیوارهای ساختمان متروک | تصاویر
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • حمله به کنیسه‌ای در پایتخت لهستان با ۳ بمب آتش‌زا
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی
  • نشان «همیار بازیافت» در کرمان رونمایی شد
  • ۳۹ درصد پروانه های کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا