Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیض الله برزگر با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مورد مثبت و مشکوکی از این بیماری در استان دیده نشده است، گفت: آبله میمونی یکی از بیماری های مشترک انسان و حیوان است و این بیماری فقط از میمون آلوده و نه هیچ حیوان دیگری به انسان منتقل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فیض الله برزگر، مدیر گروه بیماری های واگیر علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت:  تاکنون هیچ مورد مثبت و مشکوکی از این بیماری در استان دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: واکسن آبله می تواند تا ۸۵ درصد در مقابل آبله میمونی ایمنی ایجاد کند و البته افرادی که بالای سن ۵۰ سال هستند واکسن آبله را دریافت نکرده اند. 

برزگر اضافه کرد: آبله میمونی یکی از بیماری های مشترک انسان و حیوان است و این بیماری فقط از میمون آلوده و نه هیچ حیوان دیگری به انسان منتقل می شود. 

مدیر گروه بیماری های واگیر علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: علاوه بر آن انسان نیز می تواند این بیماری را به انسان دیگری منتقل کند اما آن هم شرایط خاص خود را دارد به عنوان مثال فرد سالم باید در تماس با شخص بیمار به مدت چند ساعت باشد. 

برزگر خاطرنشان کرد: از آن جایی که در کشور ایران زیستگاه حیوان میمون وجود ندارد نگرانی چندانی نیز برای شیوع آن نیست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آبله میمونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ این طرح‌ها شامل مرکز دیالیز فاروج، بخش ویژه بیمارستان امام خمینی شیروان و مرکز درمانی، خوابگاه دانشجویی و مرکز آموزشی ودر مانی بیمارستان خاتم الانبیای این شهرستان با ۴۵۰۰ متر مربع مساحت است.
سپس در بجنورد، طرح‌های ام آر آی، دستگاه سی تی اسکن و آنژیوگرافی بیمارستان امام حسن، بیمارستان مادر و کودک، چهار همراه سرای بیمارستان امام علی و همچنین رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام علی با حضور معاونان وزیر بهداشت، افتتاح خواهد شد.

دیگر خبرها

  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • پدیده مشکوکی که این روزها بین جوانان مُد شده!
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • ۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب و پرتنش که باید ببینید
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی