Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب،مشتاق احمد نماینده مجلس سنای پاکستان از حزب جماعت اسلامی با اشاره به سفر اخیر شماری از مهاجران پاکستانی به فلسطین اشغالی، خواستار سلب تابعیت تمامی این افراد و غیرقانونی اعلام کردن نهاد غیردولتی شد که سفر آن‌ها به اراضی اشغالی را هماهنگ کرده است.

از سوی دیگر، تلویزیون پاکستان نیز یکی از مجریانی را که اخیرا به "اسرائیل" سفر کرده بود، اخراج کرد و خواستار سلب تابعیت او شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مشتاق علت سفر این افراد به فلسطین اشغالی و اینکه چه کسی به آن‌ها چنین اجازه‌ای داده و با چه پاسپورتی اقدام به این سفر کرده‌اند، را جای سوال دانست.

مسئولان سنای پاکستان اعلام کردند که این موضوع را پس از استماع اظهارات مسئولان وزارت خارجه و دیگر طرف‌های ذی‌ربط پیگیری خواهند کرد و جزئیات کامل آن را اعلام خواهد کرد.

در همین راستا، شهرزاد وسیم رئیس جریان اپوزیسیون در سنای پاکستان نیز شیوه تعامل روتینی دولت با مسائل جدی را مورد انتقاد قرار داد و گفت دو نفر از افراد این هیئت‌ها که به فلسطین اشغالی سفر کردند، دارای گذرنامه پاکستانی بودند.

در پایان بررسی این موضوع، سنای پاکستان با اجماع بیانیه‌ای در رابطه با اشغالگری غیرقانونی رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین و جنایات روزانه این رژیم علیه ملت مظلوم و بی‌گناه فلسطین صادر و این جنایت به ویژه تجاوزات علیه مسجد الاقصی و محاصره غزه طی دهه‌های گذشته را به شدت محکوم کرد.

سنای پاکستان همچنین از دولت این کشور خواست تمامی تلاش‌های دیپلماتیک و مردمی را برای طرح مسئله فلسطین در تمامی محافل بین‌المللی و اسلامی با هماهنگی تمامی کشورهای اسلامی و تلاش برای ارائه یک نقشه راه برای آزادی مناطق فلسطینی از بند اشغالگری بکار گیرد.

قبل از این نیز، مریم اورانگزیب وزیر اطلاع رسانی دولت پاکستان از اخراج مجری پاکستانی خبر داد که همراه با یک هیئت پاکستانی آمریکایی به فلسطین اشغالی سفر کرده بود.

در همین راستا، شیخ طاهر اشرفی رئیس مجلس علمای پاکستان که مشاور نخست وزیر سابق این کشور در امور خاورمیانه نیز بوده، از وزیر کشور و وزیر امور خارجه این کشور درخواست کرد تا تدابیر قانونی لازم را در مورد پاکستانی‌هایی که به فلسطین اشغالی سفر کردند، بکار گیرند.


انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی پاکستان مسجد الاقصی فلسطین اشغالی سنای پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۹۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر اکثریت سنای آمریکا اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را محکوم کرد

رهبر اکثریت سنای آمریکا اعتراضات در دانشگاه کلمبیا در حمایت از فلسطین را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات در سنای آمریکا در صحن سنا گفت: «شکستن شیشه‌ها با چکش و اشغال ساختمان همیلتون دانشگاه، آزادی بیان نیست. این بی قانونی است. آنهایی که این کارها را انجام دادند باید با پیامدها و عواقبش هم روبرو شوند.»

به نقل از پایگاه خبری هیل، این سناتور دموکرات آمریکایی ادامه داد: «پردیس‌ها نمی‌توانند محل یادگیری و بحث و گفتگو باشند زمانی که اعتراضات به سمت جنایت منحرف می‌شوند و کسانی که مرتکب چنین اعمالی می‌شوند هیچ کاری برای متقاعد کردن دیگران انجام نمی‌دهند.»

شومر پس از آن این اظهارات را مطرح کرد که معترضان، ساختمان همیلتون دانشگاه کلمبیا را اشغال کرده و مسئولان دانشگاه نیز آنها را تهدید کردند که از تحصیل تعلیق می‌کنند.

در این میان، برخی از قانونگذاران جمهوری‌خواه مانند مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار استعفای نعمت شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا شده‌اند «چون او اجازه داده تا اوضاع در پردیس این دانشگاه از کنترل خارج شود.»

در میان کسانی که دانشگاه کلمبیا را برای سرکوب تظاهرکنندگان حامی فلسطین پیش از دستگیری ده‌ها معترض در روز سه‌شنبه، تحت فشار قرار دادند، یک گروه ۲۱ نفره از دموکرات‌های مجلس نمایندگان بودند که از روسای دانشگاه خواستند «قاطعانه عمل کنند» یا استعفا دهند.

این قانونگذاران در نامه‌ای به تاریخ روز دوشنبه ضمن درخواست برای تخلیه معترضان نوشتند: «زمان برای مذاکره به اتمام رسیده است. اکنون زمان اقدام است. اگر متولیان مایل به این کار نیستند باید استعفا دهند تا افرادی جایگزین شوند که به تعهدات قانونی دانشگاه پایبند باشند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • تظاهرات ضدصهیونیستی دانشجویان پاکستانی در مقابل کنسولگری آمریکا
  • تجمع دانشجویان پاکستانی در همبستگی با حامیان فلسطین در آمریکا+عکس
  • رهبر اکثریت سنای آمریکا اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را محکوم کرد
  • رژیم صهیونیستی: حزب‌الله از مرزها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • ضربات جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • ضربه‌های جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»