Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا شرف الدین تهیه کننده سینما در خصوص سیاه نمایی برخی فیلمسازان علیه کشور و لزوم ریل گذاری مدیران سینمای ایران برای حضور در عرصه جهانی گفت: مشکل کشور ما بی بصیرتی مدیران است! سال های سال است ما شاهد دست روی دست گذاشتن مدیران فرهنگی هستیم بدون اینکه هیچ کار مثبتی برای نشان دادن دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل صورت گرفته باشد و این اتفاق بسیار تلخ و ناراحت کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بیان کرد: دوره بیانیه دادن علیه فیلم های ضد ایرانی و ضد دینی گذشته، به فکر تولید فیلم در خصوص دستاوردهای نظام باشید! بیانیه دادن برای دهه ۶۰ بود و مدیران سینمایی باید بدانند امروز باید در خصوص دستاوردهای کشور فیلم تولید کنند.

وی ادامه داد: غربی ها می خواهند تصویری عقب مانده از ایران اسلامی نشان دهند. آن ها می خواهند مردم ایران را افرادی تو سری خور و خرافه گرا به جهانیان معرفی کنند؛ جشنواره های غربی از فیلم هایی استقبال می کنند که مردم ایران را محروم و گرسنه و واپسگرا نشان دهد و این وظیفه مدیران سینمایی است که تولیداتی ارزشمند علیه این اهداف شوم دشمنان داشته باشند.

شرف الدین خاطرنشان کرد: اگر در فیلمی ایرانی مبارزه با نظام و دین و خدا و هتک حرمت انسانیت وجود نداشته باشد این قبیل جشنواره ها فیلم ها را تحویل نمی گیرند؛ پس باید بدانیم و آگاه باشیم که فیلم هایی که از سینمای ایران در این قبیل جشنواره ها پذیرفته می شوند هیچ افتخاری برای کشورمان محسوب نمی شوند!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «سه و نیم» و «پرنده باز کوچک» با تأکید بر اینکه ما باید در جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای مان را به آثار سینمایی بدل کنیم اظهار داشت: طی گذشت بیش از ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ما دستاوردهای عظیمی در حوزه های ورزشی، نظامی، فرهنگی، هنری و... داشتیم و این وظیفه بنیاد سینمایی فارابی است که به عنوان بازوی اجرایی سازمان سینمایی روی این مسائل کار کند و از تولید فیلم هایی در این حوزه ها حمایت داشته باشد.

این سینماگر متذکر شد: ما باید از قهرمانان کشورمان در عرصه دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت (ع) فیلم تولید کنیم. ما باید در خصوص سازندگی های صورت گرفته در کشورمان فیلم داشته باشیم. ایران اسلامی سال ها است مبادرت به صدور دانش و فناوری های ارزشمند به دنیا کرده اما سینما هرگز این دستاوردها را به تصویر نکشیده تا جشنواره های غربی و حتی داخلی محملی برای نشان دادن سیاهی ها باشند.

وی در پایان این گفتگو افزود: بنده معتقدم تاکنون هر فیلم سیاهی از ایران در جشنواره های غربی به نمایش درآمده با کمک و هماهنگی نفوذی هایی بوده که در برخی دستگاه های فرهنگی و هنری رخنه کرده اند و امیدوارم با درایت و هوشمندی مدیران سینمایی دیگر هرگز شاهد چنین اتفاقات مشابهی نباشیم.

انتهای پیام/

منبع: سینماپرس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تهیه کننده جشنواره ها فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۹۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران


 

به گزارش تابناک، نمایندگان پارلمان اروپا امروز پنج‌شنبه «ششم اردیبهشت ماه»، در قطعنامه‌ای، خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شدند.

 پارلمان اروپا در حمایت از مسائل حقوق بشری، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» محکوم شده است.

نمایندگان پارلمان اروپا امروز پنج‌شنبه  «ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳»، در قطعنامه‌ای، حمله موشکی و پهپادی اخیر ایران به اسرائیل را محکوم کرده و خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شدند.

نمایندگان اروپا همچنین با اظهار نگرانی از تشدید اوضاع در منطقه، بر حمایت کامل از امنیت اسرائیل تاکید کردند.

آن‌ها همچنین در این قطعنامه، صرفا به اظهار تاسف در خصوص حمله به بخش کنسولی ایران در دمشق بسنده کردند.

قانون‌گذاران در پارلمان اروپا در این قطعنامه همچنین، درخواست افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا و همچنین تحریم رئیس جمهوری ایران را تکرار کرده‌اند.

در این قطعنامه که با ۵۱۶ رای موافق، چهار رای مخالف و ۲۷ رای ممتنع به تصویب رسید، آنچه «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» نامیده شده، محکوم شده و از اتحادیه اروپا خواسته شده که یک راهبرد مشترک را برای مقابله با این سیاست ادعایی از طریق تشکیل یک گروه ضربت اتخاذ کند.

در این قطعنامه بر لزوم آزادی بی‌قید و شرط «کامران قادری» و «مسعود مصاحب» نیز تاکید کرده است که خرداد ماه گذشته به دلایل انسان‌دوستانه آزاد شدند.

گفتنی است که تصمیمات پارلمان اروپا پیشنهادی محسوب می‌شود و اتخاذ تصمیم‌ نهایی با شورای اروپاست. شورای اروپا هم در خصوص مواردی نظیر این مورد بر مبنای اجماع و نه اکثریت، تصمیم‌گیری می‌کند. در واقع قطعنامه‌های پارلمان اروپا سندی غیر الزام‌آور است و نمی‌تواند شورای اروپا را ملزم به اجرای آن کند

این در حالی است که طبق منشور ملل متحد، کنوانسیون‌های بین‌المللی به ویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک 1961 وین و کنوانسیون پیشگیری و مجازات جرائم علیه اشخاص مورد حمایت بین‌المللی از جمله ماموران و سازمان‌های بین‌المللی حمله اسرائیل به سفارت ایران محکوم بوده و ایران از لحاظ حقوقی و طبق ماده 51 منشور ملل متحد می‌توانسته پاسخ دهد.

نمایندگان پارلمان اروپا در ادامه، مدعی نقش بی‌ثبات‌کننده‌ ایران در خاورمیانه شدند.

پارلمان اروپا همچنین از تصمیم اتحادیه برای افزایش تحریم‌های فعلی خود علیه ایران، از جمله تحریم عرضه و تولید هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌ استقبال کردند.

در بخشی از این قطعنامه، در خصوص توافق هسته‌ای ایران نیز صحبت شده و بدون توجه به عدم اجرای تعهدات آمریکا و خروج یکجانبه این کشور از برجام و همچنین عدم اجرای تعهدات طرف‌های اروپایی ادعا شده است که ایران به تعهدات پادمان و حقوقی خود در توافق هسته‌ای عمل نمی‌کند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران