Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@13:26:46 GMT

صرفه جویی ارزی با ساخت چراغ روز خودروهای داخلی در کروز

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۹۴۱۵

صرفه جویی ارزی با ساخت چراغ روز خودروهای داخلی در کروز

مدیر فلاح در توضیح چند و چون داخلی سازی این محصول گفت:پیش از این تکنولوژی تولید ماژول های ال ای دی با بردهای Flexible PCB در داخل کشور وجود نداشت. وی در همین رابطه افزود: با راه اندازی این خط مازول های ال ای دی چراغ های دو خودروی 207 و کوئیک در داخل کشور ساخته شد. 
مهدی مدیرفلاح در پاسخ به این سوال که حجم تولید خودروی 207 چقدر است، گفت: تیراژ تولید چراغ روز خودروی 207، روزانه 400 عدد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص میزان تولید چراغ روز خودروی کوئیک یادآور شد: در این روزها تیراژ تولید چراغ کوئیک 200 عدد است که پیش می‌شود این میزان به روزانه 700عدد برسد.
رئیس پشتیبانی مهندسی گروه چراغ با اشاره به اهمیت تامین و تولید قطعات خودرویی در داخل کشور گفت: با داخلی سازی این قطعات علاوه بر افزایش کیفیت محصولات که به مراتب بیشتر از محصولات وارداتی است، صرفه جویی ارزی قابل ملاحظه ای نیز شده است.
مهدی مدیرفلاح در پاسخ به این سوال که طی چه مدت فرآیند ساخت این قطعات در داخل کشور به نتیجه رسیده، گفت: زمان مفید طراحی سازو کارهای داخلی سازی این قطعات، طی هشت ماه انجام شده است. وی در پاسخ به این سوال که پیش از داخلی سازی، کدام کشورها تامین کننده این قطعات بودند، گفت: پیش ازاین اغلب ماژول های ال ای دی از کره و در مرتبه بعدی از چین وارد می‌شدند. 
 مدیرفلاح در پاسخ به اهمیت و جایگاه این قطعه در ایمنی و استاندارد خودروها گفت: با توجه به استانداردهایی که از سوی اداره استاندارد تعیین می‌گردد، تمامی خودروها بایستی چراغ روشنایی روز داشته باشند. وی در توضیحات بیشتری افزود: یکی از اجزا تشکیل دهنده این چراغ‌ها کامپوننت‌های الکترونیکی هستند که این کامپوننت‌ها به صورت واراداتی می باشند
وی در همین رابطه افزود: برخی تولید کنندگان در داخل، چراغ‌های روز را وارد می‌کنند اما کروز توانسته با طراحی و ساخت قالب و سایر تجهیزات ماژول های ال ای دی ،این چراغ‌ها را در داخل کشور تولید کند که باعث صرفه‌جویی ارزی شده است.
گفتنی است شرکت صنایع تولیدی کروز بزرگترین و پیشرفته ترین قطعه ساز کشور در سال های اخیر کلیه چراغ های تولیدی خود را با استفاده از نوین ترین تکنولوژی های روز دنیا طراحی، تولید و بومی سازی کرده است و در تامین گستره ی عظیمی از چراغ خودروهای داخلی ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو و گروه بهمن نقش بسزایی دارد. کروز سالانه بیش از 3/5 میلیون چراغ برای خودروسازان و خدمات پس از فروش تولید می کند که با توجه به بومی سازی این محصول، منجر به کاهش چشم گیر خروج ارز از کشور شده است. در ساخت چراغ علاوه بر اهمیت ظاهر و زیبایی، قابلیت های ایمنی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. از 85 استاندارد ملی اجباری خودرو، 17 استاندارد آن متعلق به چراغ است و کروز توانسته همه ی استانداردهای لازم را کسب نمایید که بر روی چراغ ها حک شده است. کلیه چراغ های تولیدی مطابق با استانداردهای روز و دارای تاییدیه نوع اروپا هستند.

منبع: فارس

کلیدواژه: صرفه جویی خودروهای داخلی کروز مهدی داخل کشور ال ای دی داخلی سازی چراغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۹۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر علیپور مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران در نشست خبری در نمایشگاه ایران اکسپو گفت: کنسرسیوم کشتی‌سازی داخلی با حضور سه شرکت بزرگ ایرانی با هدف اینکه نیازمندی‌های صنعت دریایی کشور را تأمین کند ایجاد شد. این کنسرسیوم با تجمیع نیازها و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و توان اعضا می‌تواند اقدامات گسترده‌ای را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت صدرا، فاز اول را در همکاری تمامی دستگاه‌ها و متخصصان دانش‌بنیان و دانشگاه‌های دریایی برای تأمین نیازهای داخلی در مسیر تحقق جهش تولید عنوان کرد و گفت: فاز دوم این برنامه به بانک‌ها و مؤسسات مالی با کارفرمایان برای تجمیع منابع است. ضمن اینکه تجمیع فناوری نیز همواره مدنظر ما در تمامی مراحل کمک به تولید و تأمین نیازهای تجهیزاتی داخل در کنار واردات نیازها است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون قرارداد ۴ کشتی با ظرفیت‌های سه هزار و ۵۰۰ تنی و ۵ هزار تنی با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران منعقد شده که دو فروند به صورت «روروشیپ» و دو فروند مربوط به حمل کالاهای عمومی است که تا پایان سال دو فروند تحویل کشتیرانی می‌شود و دو فروند دیگر که فرایند مهندسی آن در حال طی‌شدن است.

علیپور خاطرنشان کرد: همچنین قرارداد ساخت ۵ فروند کشتی کشور با ظرفیت‌های ۴۰ تا ۷۰ هزار تن را با یک هلدینگ امضا شد و این ۵ کشتی در سبک‌های نفتکش، فله بر و کانتینر بر است.

وی در ادامه گفت: ما قانونی داریم که حداکثر استفاده از توان داخل است بر همین اساس مجاز نیستیم که تجهیزاتی که در داخل تولید می‌شود را از خارج تأمین کنیم؛ بنابراین تمام تلاش ما این است که شرکت‌های دانش بنیان و صنعت را فعال کنیم. البته بیشتر تجهیزات چه سیستم رانش چه سیستم ناوبری و مخابراتی در داخل کشور ساخته می‌شود و در تلاش هستیم که از ظرفیت‌های بخش غیرنظامی استفاده کنیم.

علیپور گفت: هلدینگ دریایی خاتم از مجموعه موسساتی تشکیل شده که کارهای مختلفی انجام می‌دهند. در بخش عمرانی ساخت اسکله‌ها، موج‌شکن‌ها، لایروب‌ها و خدمات لایروبی انجام می‌دهند که البته صدرا بخش کشتی سازی و فراساحلی را انجام می‌دهد.

کد خبر 6091409 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد