Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، فاتح بیرول، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی گفت: با توجه به تغییرات پیش آمده در بازار جهانی نفت، آمریکا و اروپا احتمالا در زمستان پیش رو با کمبود سوخت مواجه شوند. در حالی این موضوع مطرح شده که کشورهای اروپایی اعلام کردند که توافق شده، بخش قابل توجهی از نفت وارداتی از روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ تحریم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی سران اروپایی مدعی هستند که می‌خواهند تا 90 درصد واردات نفت از روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش دهند.

به گفته بیرول، این کمبود سوخت احتمالا در اروپا بیشتر از آمریکا آسیب وارد خواهد کرد؛ چراکه اروپا نه تنها در تامین نفت وابسته است، بلکه در تامین فرآورده‌های نفتی هم به واردات نیاز دارد.

بیرول با ابراز نگرانی از وقوع زمستان سرد در اروپا گفت: این مسأله می‌تواند به سهمیه‌بندی گاز به خصوص در کشورهایی که از روسیه نفت وارد می‌کنند منجر شود.

دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید:‌ فقط امیدواریم شاهد یک زمستان معتدل و کوتاه باشیم.

وی همچنین گفت: پایین آوردن استاندارد دمای ساختمان‌ها معادل 2 درجه نیز می‌تواند به حل مشکل کمک کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: سهمیه بندی کمبود سوخت سوخت دبیرکل آژانس بین المللی انرژی استاندارد دما ساختمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۹۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، رحمانی در نشست با فعالان حوزه اقتصادی و صنعتی افزود: شرکت نفت باید در تامین سوخت واحد‌های تولیدی سرعت بیشتری داشته باشد.   معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه قطع برق کوره‌ها به فرآیند کار آسیب می‌زند گفت: با مطرح کردن موضوع تامین سوخت کوره ها، قطعی برق باید کاهش یابد.   رحمانی با بیان اینکه تولید برق در ایران بیشتر از کشور‌های صنعتی است، اظهارداشت: علیرغم بالا بودن تولید انرژی در کشور یکی از دلایل ناترازی آن پایین بودن بهره وری انرژی است.   ره انجام، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین هم گفت:برای برداشت گندم در خرداد ماه نیاز مبرم به آبیاری گندم در اردیبهشت ماه داریم.

دیگر خبرها

  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند