Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@03:15:21 GMT

راسو‌های تهران را با این لکه سفید بشناسید

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۹۴۹۵

راسو‌های تهران را با این لکه سفید بشناسید

یک کارشناس محیط زیست با بیان اینکه راسو‌ها خطری برای انسان ندارند، گفت: جمعیت زیاد موش‌های تهران و پرندگان خانگی می‌توانند طعمه راسو باشند.

به گزارش تسنیم، طی چند روز گذشته حضور راسو در خیابان‌های تهران در رسانه‌ها و فضای مجازی خبرساز شده است. مهدی زارع خورمیزی، کارشناس محیط زیست و تنوع زیستی اظهار کرد: تصویری که از راسو در تهران مشاهده شده مربوط به سمور سنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین بار نیست که حضور گونه‌هایی از خانواده راسو در تهران گزارش و مشاهده شده است. پیش از این نیز ۵ گونه از خانواده راسو‌ها در پایتخت گزارش شده بود.

وی ادامه داد: سمور سنگی، گوشتخواری با جثه کوچک و شبیه به گربه خانگی است؛ بدنش قهوه‌ای و تنها یک لکه سفید در زیر گلوی خود دارد که توسط همین لکه به راحتی قابل شناسایی است. این گونه بیشتر در زیستگاه‌های کوهستانی و صعب‌العبور زندگی می‌کند و در بیشتر مناطق کوهستانی کشور دیده شده است. سمور سنگی خطری برای انسان ندارد و مشکلی برای ما درست نمی‌کند و تغذیه آن از جوندگان کوچک مانند موش، تخم پرندگان و پستانداران کوچک و حشرات است.

این کارشناس محیط زیست گفت: با توجه به این که این حیوان در مناطق کوهستانی زندگی می‌کند، گاهی به روستا‌ها و مناطق مسکونی حاشیه کوهستان‌ها نزدیک می‌شود و به مرغ و خروس‌های روستاییان حمله می‌کند. احتمالاً محل حضور راسو در تهران نیز در حاشیه شهر بوده و راسو برای یافتن غذا وارد شهر شده است. جمعیت زیاد موش‌ها در تهران و پرندگان خانگی نیز می‌توانند طعمه راسو باشند.

زارع در رابطه با آخرین وضعیت جمعیت راسو‌ها در کشور توضیح داد: جمعیت این گونه در رده کمترین نگرانی فهرست سرخ "IUCN" قرار دارد، اما تلف شدن بر اثر تصادفات جاده‌ای، سگ‌های گله، سگ‌های نگهبان دامداری‌ها و مرغداری‌ها، سگ‌های ولگرد، استفاده از طعمه مسموم و شکار غیرقانونی جمعیت این گونه را در داخل کشور تهدید می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما ۸ گونه از خانواده راسو‌ها شامل سمور سنگی، رودک عسل‌خوار، گورکن، زرده‌بر، شنگ هندی، سمور جنگلی و رودک یافت می‌شوند. سمور سنگی حیوانی باهوش است و نقش مهمی در اکوسیستم دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: راسو سمور سنگی راسو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۹۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، صبح دوشنبه طی مراسمی مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران ظهر امروز در این شهرستان برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان‌های تهران و خراسان‌جنوبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار درمیان و مسؤولان شهرستان و تعدادی از خیرین و حامیان جمعیت هلال احمر استان تهران میهمانان این مراسم بودند.

حامیان و خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران در بدو ورود به شهرستان درمیان، از پایگاه امداد و نجات شهرستان بازدید کردند.

میهمانان مراسم سپس برای کلنگ زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان به روستای قیک سفر کردند.

گفتنی است؛ خیرین در طرح نذر ملی خدمت، با همکاری جمعیت هلال احمر استان تهران ۲۹۷ انشعاب لوله آب را برای ۶ روستای محروم شهرستان درمیان تهیه و تحویل داده‌اند.

کد خبر 6092073

دیگر خبرها

  • عجیب‌ترین استادیوم فوتبال جهان بر روی صخره‌های سنگی (فیلم)
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • تالاب دورگه‌سنگی نقده میزبان فلامینگو‌های مهاجر
  • عکس| تصویری از مجسمه سنگی رونالدو و شباهت عجیبش به این بازیکن
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • تالاب های نقده، فرصتی برای رونق اکوتوریسم
  • کاخ سفید این گونه به مسجد تبدیل شد