Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@12:49:34 GMT

مذاکرات محرمانه برای بازگشت نتانیاهو

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۹۶۳۲

مذاکرات محرمانه برای بازگشت نتانیاهو

در سایه بحران ائتلاف دولتی در اسرائیل، روزنامه یدیعوت آحارونوت از تماس‌های محرمانه میان افراد نزدیک به حزب لیکود به رهبری نتانیاهو با جدعون ساعر، رئیس حزب "تیکفا حداشا" برای تشکیل دولت جدید بدون حرکت به سمت برگزاری انتخابات جدید خبر دادند.

به گزارش ایسنا، در این گزارش یدیعوت آحارونوت آمده است که این تماس‌ها میان ساعر و یعقوب اتراکچی، فرد نزدیک به نتانیاهو انجام می‌شود تا شرایط به سمت تشکیل دولت جدید به ریاست نتانیاهو سوق داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیکود به ساعر پست‌های وزارتی حاکمیتی از جمله وزارت خارجه به ریاست خود ساعر را پیشنهاد داده است. همچنین قرار شده پست وزارتی دستگاه قضائی نصیب لیکود شود.

ساعر در گذشته از لیکود جدا شده بود و حزب "تیکفا حداشا" را قبل از انتخابات اخیر تاسیس کرد. وی این گام خود را اینگونه توجیه کرد که مخالف ادامه حکم‌رانی نتانیاهو بوده است. وی قبل از آنکه از لیکود جدا شود، با نتانیاهو بر سر ریاست لیکود رقابت کرد، اما شکست سختی را متحمل شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اسرائیل نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۹۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسوایی بی بی سی درباره نیکا شاکرمی وارد فاز جدید شد!

بی بی سی فارسی نوشت که خودش هم نمی‌تواند اسنادی که درباره نیکا شاکرمی منتشر کرده را تایید کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته در ابتدا بی بی سی جهانی و سپس بی بی سی فارسی در اقدامی پر هیاهو اعلام کردند که به اسناد فوق محرمانه‌ ای دست پیدا کرده‌‌اند که نشان می‌دهد خانم نیکا شاکرمی از جان باختگان فتنه 1401 مورد تعرض قرار گرفته است!

اذعان بی‌بی‌سی به ساختگی‌بودن اسناد درباره نیکا شاکرمی
 

ساعتی از انتشار این خبر و آن سند ادعایی فوق محرمانه نگذشته بود که  کاربران فضای مجازی با تحلیل و بررسی ساده ی این اسناد  توجه ساختگی بودن آن شدند و به تمسخر بی بی سی پرداختند.

این کاربران به بی‌بی‌سی یادآوری کردند که حتی فونت نوشته‌های این سند هم کاملاً آشکارا ساختگی و غیرواقعی است و با فونتهایی که در ایران و در مکاتبات استفاده می‌شود تفاوت دارد.

بدون تاریخ و بدون شماره بودن سندی، آنهم فوق‌محرمانه، یکی دیگر از نشانه‌های جعلی بودن این اسناد بود. ضمن اینکه بی‌بی‌سی تلاش بسیاری کرده بود تا از طریق فوتوشاپ، برخی خط‌های این سند ادعایی را کم‌رنگ کند که مثلاً موضوع اسکن‌بودن آنها را تداعی کند، اما حتی همین فوتوشاپهای مبتدی هم از دید کاربران دور نماند.

جالب تر اینکه همه ی ادعاهای این اسناد جعلی با مصاحبه های پیشین مادر و بعضی بستگان خانم نیکا شاکرمی هم کاملاً در تناقض بود.

بی بی سی فارسی در ابتدا اعلام نکرده بود که اسناد باسازی شده است و خبر منتشره به نحوی بود که گویا خودِ اسناد را در معرض دید عموم قرار داده است! اما پس از چند ساعت تمسخر این اسناد توسط تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی، بی‌بی‌سی نهایتاً نوشت که اسناد را خودش بازسازی کرده است!

همین توضیح بی بی سی هم البته با تمسخر مضاعف کاربران روبرو شد؛ بسیاری نوشتند: اگر قرار باشد چنین ادعایی را باور کنیم، به نحو بسیار ساده‌ای هر  کسی می‌تواند اسنادی را با فوتوشاپ، و البته حرفه‌ای‌تر از بی‌بی‌سی، جعل کند و بگوید که برای حفظ امنیت افرادی که اسناد را به دستش رسانده‌اند آنها را بازسازی کرده است!

حالا در خبر بی بی سی بدون توضیح، نکاتی مندرج شده و نوشته شده است که اصلاً بی بی سی نمیتواند این اسناد را خودش هم به طور قطعی تایید کند!

یعنی یک روز پس از هیاهو و جنجال فراوان، خود بی بی سی تاکید کرده که اسنادی که ابتدا میگفت خیلی محرمانه است، برای خودش هم به طور کامل قابل قبول نیست چه رسد به اینکه بر اساس آن فضاسازی کند.

ماجراهای 1401 غیر از یک شکست برای جریان ضد ایران، رسانه های این جریان را هم با رسوایی های پی در پی روبرو کرده است؛ ایران اینترنشنال نهایتاً مجبور شد که وابستگی خود به موساد و جنایتکاری مانند نتانیاهو را به نحو غیرمستقیم تایید کند و بی بی سی هم با گافهای عجیب و غریب، بسیاری از آنچه پیشتر سعی می کرد به دست آورد را از کف داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟ | آخرین وضعیت مذاکرات
  • رسوایی بی بی سی درباره نیکا شاکرمی وارد فاز جدید شد!
  • یک گزارش "خیلی محرمانه"
  • اذعان بی‌بی‌سی به ساختگی بودن اسناد درباره نیکا شاکرمی
  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس
  • بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ جنگ روانی حماس، تیتر روزنامه های عبری زبان
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!