Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@23:03:32 GMT

افزایش قیمت‌ تایر با موافقت سازمان حمایت

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۹۷۰۸

افزایش قیمت‌ تایر با موافقت سازمان حمایت

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر با بیان اینکه سازمان حمایت با افزایش قیمت تایر موافقت کرده است، گفت: قیمت‌های جدید تایر طی روزهای آینده بر روی سامانه 124 سازمان حمایت درج می‌شود.



به گزارش ایران اکونومیست، حمیدرضا عبدالمالکی  در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت تایر که به تازگی اعمال شده است، با موافقت سازمان حمایت انجام شده است؟ اظهار داشت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید انجمن تولید‌کنندگان تایر درخواست 70 درصدی افزایش قیمت تایر را از سازمان حمایت داشت که سازمان حمایت بالاخره پس از بررسی‌‌های لازم با افزایش 30 درصدی قیمت تایر موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر بیان داشت: قیمت لاستیک سواری از آذرماه 99 تاکنون هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته و این مساله باعث شده بود تا کل صنعت تایر زیان ده شود و اغلب تولید‌کنندگان در دو ماه اخیر زیان ده شده بودند.

وی اظهار داشت: بنابراین با توجه به نرخ نهاده‌های تولید و همچنین افزایش 57 درصدی حقوق و دستمزد که قیمت تمام شده ما را به میزان 8 درصد افزایش داده است پیشنهاد افزایش 70 درصدی قیمت تایر را به سازمان حمایت اعلام کردیم و اسناد و مدارک لازم را نیز بابت این قضیه به این سازمان حمایت شد که طبق بررسی‌های انجام شده توسط سازمان حمایت از اسناد و مدارک ارائه شده بالاخره این سازمان به صورت ضمنی با افزایش 30 درصدی قیمت‌ تایر موافقت کرد.

عبدالمالکی با بیان اینکه افزایش 30 درصدی قیمت تایر در روزهای اخیر اعمال شده است، گفت: افزایش قیمت تایر قطعی شده و طی دو - سه روز آینده بر اساس اسناد و مدارکی که به سازمان حمایت ارائه می‌شود این سازمان قیمت‌های جدید را بر روی سامانه 124 درج می‌کند.

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر اظهار کرد: تنش اوکراین و روسیه موجب افزایش قیمت انرژی در جهان شد‌ و همین موضوع باعث افزایش قیمت تایر شده است.

وی با بیان اینکه قیمت وارداتی تایر اکنون بالاتر از قیمت داخلی است، اظهار داشت: برای تولیدکنندگان تایر چاره‌ای جز افزایش قیمت وجود نداشت زیرا همانطور که اشاره شد تولید با زیان مواجه است و تولید‌کنندگان در صورت عدم افزایش قیمت هر چقدر بیشتر تولید کنند زیان بیشتری متحمل می‌شوند بنابراین افزایش قیمت تایر در شرایط فعلی ضروری بود و امیدواریم که قیمت نهاده‌های تولید ثابت بماند تا دیگر تاثیری بر قیمت تایر نداشته باشد.

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: افزایش قیمت تایر سازمان حمایت درصدی قیمت صنعت تایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۹۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک گزارش درباره درصد تغییرات قیمت اقلام خوراکی منتشر شد.

طبق گزارش موسسه بامداد، براساس داده‌های مرکز آمار نسبت به فروردین ۱۳۹۶ پیاز با رشد قیمت ۱۵۹۸ درصدی بیشترین افزایش قیمت را داشته و گوشت قرمز (گوسفند و گوساله) با ۱۵۴۰ درصد افزایش در رده بعدی قرار داد.

بنا به این گزارش، انواع روغن خوراکی که در سال ۱۴۰۱ با آزادسازی قیمت‌ها بیشترین جهش قیمت را داشتند حالا با کاهش قیمت‌های جهانی، حتی کاهش قیمت نیز داشته‌اند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899721

دیگر خبرها

  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد