Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی میزبان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع دام سنگین روستای حسین‌آباد شهرستان فردوس در جمع خبرنگاران افزود: در طرح خرید تضمینی دام، نهاده یا وام به دامدار برای تولید دام داده می‌شود، پس از آن سازمان امور عشایر یا جهاد کشاورزی ورود کرده و دام را خریداری می‌کنند و هم اینکه دامدار در این طرح می‌تواند، قیمت نهاده را پرداخت کرده و خود اقدام به فروش دام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عشایر قشری زحمتکش هستند و به جز خشکسالی در برابر همه ناملایمات مقاومت می‌کنند و در سختی هستند، افزود: زندگی عشایر مبتنی بر دام و دامپروری است و دام به‌ مرتع و آب نیاز دارد، که این موضوع توسط وزارت جهاد سازندگی و اداره امور عشایر در خصوص تامین علوفه و تامین آب شرب حمایت‌های لازم را داشته است.

معاونت توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: هرچند حمایت‌های صورت گرفته برای عشایر کافی نبوده اما موجب شده عشایر را در این شرایط، پایدار نگه داریم.

وی گفت: خدمات‌رسانی در شرایط خشکسالی اهدافی است که سازمان امور عشایر داشته و به همین جهت در تامین آب و علوفه حداکثر تلاش خود را کرده و در همین راستا روز گذشته ۵۰۰ تن جو خریداری شده و بیش از سه برابر این میزان نهاده نیز از سایر استان‌ها تامین و ذخیره می‌شود.

میزبان بیان کرد: طرح مطالعاتی تامین آب شرب پایدار منطقه گلپخان روستای کجه شهرستان فردوس آغاز می‌شود و براساس آن آب شرب ۴۲۰ خانوار این منطقه تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح مطالعاتی تامین آب شرب این منطقه باید به صورت ویژه و سریع آغاز شود و بعد از مناقصه به تصویب برسد.

معاونت توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران گفت: هر میزان اعتباری که برای این طرح توسط کارشناسان تعیین شود، تامین خواهد شد و از این موضوع مشکلی نخواهیم داشت اگر مطالعات به موقع انجام شود، در سال جاری تامین اعتبار می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی شده در شهریور ماه امسال، از الیاف و پسماند نیشکر از استان خوزستان به خراسان جنوبی حمل شود و در اختیار دامداران عشایر قرار گیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برای بازید از طرح های عمرانی و زیربنایی شامگاه دیروز (سه‌شنبه) به استان خراسان جنوبی سفر کرد و بدو ورود به فرودگاه شهید کاوه بیرجند مورد استقبال استاندار خراسان جنوبی و معاونانش، برخی از نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان قرار گرفت.

عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل، مدیرکل اصلاح نژاد معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی و معاون سازمان امور عشایر ایران نیز در این سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کنند.

برچسب‌ها سازمان امور عشایر ایران خراسان جنوبی فردوس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور عشایر ایران خراسان جنوبی فردوس سازمان امور عشایر ایران خراسان جنوبی فردوس سازمان امور عشایر ایران خراسان جنوبی تامین آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۹۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت سیزدهم در سفر به استان بر اساس نیاز خراسان شمالی بود گفت: در ابتدای دولت سیزدهم شاهد کاهش چهار درصدی عقب ماندگی استان در حوزه راه بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های بهداشت و درمان خراسان شمالی اظهار کرد: خراسان شمالی پس از مستقل شدن در بسیاری از شاخص‌ها عقب ماند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت سیزدهم در سفر به استان بر اساس نیاز خراسان شمالی بود، افزود: در ابتدای دولت سیزدهم شاهد کاهش چهار درصدی عقب ماندگی استان در حوزه راه بودیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به احداث بیمارستان مادر و کودک، خاطرنشان کرد: ابتدا به دنبال ساخت این بیمارستان درون شهر بودیم اما به دلایلی اتفاق رقم نخورد.

مهدی شهریاری، منتخب مردم بجنورد در مجلس نیز در این مراسم تصریح کرد: در دولت سیزدهم خدمات مختلفی ارائه شده که همه این خدمات مربوط به جمهوری اسلامی است و نباید آن را مختص یک دولت دانست.

وی اضافه کرد: سرانه تخت بیمارستانی و مراکز درمانی در خراسان شمالی کمتر از میانگین کشور است.

منتخب مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی جانمایی بیمارستان مادر و کودک را نامناسب دانست و تاکید کرد: مردم استان باید دسترسی راحت‌تری به این بیمارستان داشته باشند.

شهریاری از کمبود پزشک متخصص در استان گلایه کرد و گفت: خراسان شمالی در عموم شاخص‌ها محروم است.

کد خبر 748468

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی