Web Analytics Made Easy - Statcounter

لطف الله شیبانی روز چهارشنبه از ورود فرمانداری شیراز در موضوع ساختمان های پرخطر شهرستان خبر داد و افزود: در پی طرح مسائلی در خصوص ناایمن بودن بعضی ساختمان های بلند مرتبه شیراز در روزهای اخیر، به ویژه ساختمان یکی از هتل‌های شیراز مقرر شده شهرداری شیراز در اجرای بند ۱۴ اصلاحی ماده ۵۵ قانون شهرداری ها و با جلب نظر کارشناسان فنی خود، چنانچه ساختمان فوق فاقد استحکام کافی و استاندارد تشخیص داده شود، راسا موضوع را تا رفع کامل خطر از طریق مراجع مربوطه پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شیراز افزود: به منظور پیشگیری از وقوع احتمالی حوادث و وقایع ناگوار، شهرداری های شیراز و صدرا وظیفه دارند لیست کامل ساختمان های ناایمن با وضعیت بحرانی و پرخطر در این دو شهر را تهیه و جهت اقدامات بعدی به فرمانداری شیراز ارائه کنند.

آتش سوزی سال ۹۸ هتل آسمان سبب ترک خوردن سازه شد، گرچه مالک موظف به مقاوم سازی هتل شد اما آتش نشانی می گوید تاکنون سندی از این اقدام ارائه نشده و از حضور ماموران هم جلوگیری می شود.

این ساختمان که سومین برج مرتفع شیراز است، در سال ۹۸ دچار آتش سوزی  شد، آتش سوزی از طبقه زیرین و پایه هتل شروع شد و دلیل وجود مواد قابل اشتعال در این ساختمان نیمه متروک به‌ سرعت شعله کشید.

این اتفاق به کاهش مقاومت مصالح و آسیب پذیری ساختمان بویژه فلزات به کار رفته در آن شده است.

برچسب‌ها ساختمان متروپل آبادان روز آتش نشانی و ایمنی شیراز مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساختمان متروپل آبادان روز آتش نشانی و ایمنی شیراز ساختمان متروپل آبادان روز آتش نشانی و ایمنی شیراز مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۹۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: آتش در کارخانه گسترده مبل سازی در شهرک شمس‌آباد مهار و از سرایت به اطراف جلوگیری شد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حادثه آتش‌سوزی گسترده اظهار کرد: این حادثه شهرک صنعتی شمس آباد اتوبان قم امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ ساعت ۱۳:۵۲ به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام شد.

وی افزود: یک ایستگاه کمکی به همراه خودروهای پشتیبانی، تانکر آب به محل اعزام شدند و مشاهده کردند در یک کارخانه بزرگ به وسعت ۲۰۰۰ متر مسقف و محل تولید مبلمان از نوع پلیمری بوده که بسیار قابل اشتعال است، آتش کاملاً شعله‌ور بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: سقف‌ها تخریب و روی اجناس ریخته، مواد تولید کننده اولیه مبل مانند رنگ و تینر و پارچه به مقدار زیاد وجود داشت

وی ادامه داد: در مجاورت یک کارگاه و کارخانه مواد پتروشیمی وجود داشت و آتش در حال سرایت بود، بنابراین آتش‌نشانان با اتخاذ تدابیر عملیاتی فعالیت را آغاز و از سرایت آتش به اطراف جلوگیری و نیروها کماکان مشغول عملیات خاموش کردن آتش هستند، آتش تا حد زیادی تحت کنترل است.

ملکی خاطرنشان کرد: مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم.

کد خبر 748487

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • آتش سوزی مغازه شیرینی فروشی در قزوین