Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@20:34:59 GMT

پرفروش‌ترین فیلم دفاع مقدس تاریخ سینمای ایران

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۹۹۸۷

پرفروش‌ترین فیلم دفاع مقدس تاریخ سینمای ایران

با گذشت 12 هفته از آغاز اکران فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد که از فیلم‌های اکران نوروز 1401 بود، این فیلم سینمایی تاکنون فروش 14 میلیاردی در سینماها و اکران‌های سیّار را به همراه داشته و به همین دلیل توانسته عنوان پرفروش‌ترین فیلم دفاع مقدس تاریخ سینما را به نام خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«موقعیت مهدی» که روایتی متفاوت از رشادت‌های مهدی و حمید باکری از خانه تا جنگ را به تصویر می‌کشد؛ در تمام طول زمان اکران جزو فیلم‌های پرفروش هفته بوده و با تغییر ترکیب فیلم‌ها، همچنان جزو 5 فیلم پرفروش گیشه است و تاکنون با حضور 405 هزار مخاطب در سینماها و 130 هزار مخاطب در اکران‌های سیّار مجموعا 535 هزار مخاطب را به تماشا نشانده است.

این فیلم سینمایی اولین ساخته سینمایی هادی حجازی‌فر است که فیلمنامه آن توسط هادی حجازی‌فر و ابراهیم امینی نوشته شده و پخش آن بر عهده موسسه بهمن سبز است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:

مهدی باکری، فرمانده لشگر 31 عاشورا از برادر کوچک‌ترش حمید می‌خواهد علی‌رغم مشکلاتی که برایش پیش آمده به منطقه برگردد و در کنار او باشد. حمید می‌پذیرد و همراه می‌شود. حالا بعد از عملیات خیبر، مهدی باید تنها به خانه برگردد...

هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی‌فر، معصومه ربانی‌نیا، وحید آقاپور و روح‌الله زمانی، بازیگران این فیلم سینمایی‌اند./تینبم

منبع: فردا

کلیدواژه: موقعیت مهدی هادی حجازی فر فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۹۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست

بیش از ۵۰ هزار مخاطب و ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان فروش در اولین روز   فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی مهران برومند و حسن علیزاده، در اولین روز اکران با استقبال بی نظیر مخاطبان مواجه شد.   این فیلم روز گذشته با فروش ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون و بیش از ۵۰ هزار مخاطب رکورد فروش روز اول سینمای ایران را که در اختیار «سال گربه» بود، با اختلاف به نام خودش ثبت کرد.   پس از سال ها این اولین باری است که یک فیلم غیرکمدی موفق به شکستن این رکورد می شود.   شهاب حسینی در نقش (شمس تبریزی)، پارسا پیروزفر در نقش (مولانا)، حسام منظور در نقش حسام ‌الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، هانده ارچل در نقش (کیمیاخاتون)، بنسو سورال در نقش (مریم)،  بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا)، هالیت ارگنچ ( پدر مولانا) و بوران کوزوم در نقش علاءالدین (پسر مولانا)  در «مست عشق» بازی کرده اند.   پخش «مست عشق» بر عهده فیلمیران است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست
  • رکوردزنی «مست عشق» در روز نخست اکران
  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست