Web Analytics Made Easy - Statcounter

لطف الله شیبانی گفت: در پی طرح مسائلی در خصوص ناایمن بودن بعضی ساختمان های بلند مرتبه شیراز در روزهای اخیر به ویژه ساختمان یکی از هتل‌های شیراز مقرر شده شهرداری شیراز در اجرای بند ۱۴ اصلاحی ماده ۵۵ قانون شهرداری ها و با جلب نظر کارشناسان فنی خود، چنانچه ساختمان فوق فاقد استحکام کافی و استاندارد تشخیص داده شود، راسا موضوع را تا رفع کامل خطر از طریق مراجع مربوطه پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: به منظور پیشگیری از وقوع احتمالی حوادث و وقایع ناگوار، شهرداری های شیراز و صدرا وظیفه دارند لیست کامل ساختمان های نا ایمن با وضعیت بحرانی و پرخطر در این دو شهر را تهیه و جهت اقدامات بعدی به فرمانداری شیراز ارائه کنند.

آتش سوزی سال ۹۸ هتل آسمان سبب ترک خوردن سازه شد، گرچه مالک موظف به مقاوم سازی هتل شد اما آتش نشانی می گوید تاکنون سندی از این اقدام ارائه نشده و از حضور ماموران هم جلوگیری می شود.

این ساختمان که سومین برج مرتفع شیراز است، در سال ۹۸ دچار آتش سوزی  شد، آتش سوزی از طبقه زیرین و پایه هتل شروع شد و دلیل وجود مواد قابل اشتعال در این ساختمان نیمه متروک به‌ سرعت شعله کشید.

این اتفاق به کاهش مقاومت مصالح و آسیب پذیری ساختمان بویژه فلزات به کار رفته در آن شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری ساختمان های نا ایمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۰۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری دیده نشده از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

میدان شهرداری رشت، با ساختمان‌هایی به سبک معماری اروپای شرقی مربوط به دوره پهلوی اول است که در دوره قاجار به دلیل وجود عمارات دیوانی رشت به «میدان درب دیوانی» مشهور بود.

به گزارش انتخاب، این میدان در تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۵۶ با شمارهٔ ثبت ۱۵۱۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این میدان شامل بخش اصلی شهرداری، موزه پست و ساختمان قدیمی هتل ایران است که با برج ساعت خود به عنوان نماد شهر رشت شناخته می‌شود.

میدان شهرداری رشت، با ساختمان‌هایی به سبک معماری اروپای شرقی مربوط به دوره پهلوی اول است که در دوره قاجار به دلیل وجود عمارات دیوانی رشت به «میدان درب دیوانی» مشهور بود. این میدان در تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۵۶ با شمارهٔ ثبت ۱۵۱۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این میدان شامل بخش اصلی شهرداری، موزه پست و ساختمان قدیمی هتل ایران است که با برج ساعت خود به عنوان نماد شهر رشت شناخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • آتش‌سوزی در هتلِ محل اسکانِ بی‌خانمان‌ها در جنوب برزیل
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • تصویری دیده نشده از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت