Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، جمعی از علمای اهل سنت کشور نپال امروز یازدهم خرداد ماه 1400 از مرکز تحقیقات کامپیوتری نور ، کتابخانه پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و دانشگاه ادیان و مذاهب، موزه حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم بازديد كردند.

شخصیت های برجسته این کشور نظیر مفتی محمد ابوبکر صدیقی قاسمی "رئیس دارالافتا و مدیریت استهلال هلال ماه و قاضی شهر" ، محمد منصور "مفتی و امام جمعه پایتخت نپال و رئیس جمعیت علمای نپال" ، قاری محمد سلمان غفاری "فعال در علوم قرآنی"  ، بشیر الدین "از علمای منطقه ویژه کوهستانی نپال و مدیر دو مدرسه علمیه در نپال" در این بازدید حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علمای اهل سنت و میهمانان نپالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی وحدت در ابتدا با حضور مرکز تحقیقات کامپیوتری نور از مرکز محصولات نرم افزاری این مرکز بازدید کردند که در ادامه با توضیحات مسئول مربوطه با اغلب محصولات و نحوه خدمات دهی مرکز آشنا شدند.

در ادامه برنامه؛ هیات نپالی با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با رئیس این دانشگاه دیدار و به گفتگو پرداختند  و سپس از کتابخانه این دانشگاه که بالغ بر 110 هزار جلد کتاب از 24 نماایشگاه بین المللی به مانند "یمن ، فرانکفورت، تونس، نیودلهی، ژاپن و رم" و اقصی نقاط جهان جمع آوری شده است، بازدید کردند.

در ادامه هیات نپالی متشکل از علمای برجسته و شاخص اهل سنت این کشور با حضور در حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت با حجت الاسلام و المسلمین حمید احمدی معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به گفتگو پرداخته و از موزه این مرکز بازدید بعمل آوردند.

در این دیدار حجت الاسلام احمدی  با اشاره به  مشترکات میان مذاهب و تفاوت های در مسائل فرهنگ ، ملیت و رسوم، اظهار داشت: رفت و آمدها و نشست و گفتگو ها می تواند در نزدیکی افکار و دلها بسیار کمک شایانی داشته باشد، زیرا قطعا نقش علما و فرهیختگان در نزدیکی فکری و دینی می تواند تاثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: این رفت و آمدها باید به کارهای جدی و هدفمند منتهی گردد تا روابط مستحکم گردد؛ به طور قطع ما از تفاهم نامه هایی که صورت می گیرد استقبال خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آثار مهم و ارزشمندی را تولید کرده است که می تواند تبادل شود و با پدیده اسلام هراسی که اکنون در حال رواج است مقابله کند، زیرا وظیفه علما دفاع از ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) ، اسلام و اماکن مقدس است و باید بدین وظیفه عمل نمود.

وی گفت: ایران هراسی در جهان به جد دنبال می شود، علی رغم مشکلاتی که مردم دارند ، اهل سنت در کنار دیگر پیروان ادیان در آرامش و به طور مسالمت آمیز زندگی می کنند.

وی تصریح کرد: حضور اندیشمندان و نماینده های اهل سنت در مجلس وشهرهایی که پیروان هر دو مذهب شیعه و سنی حضور دارند یک مسئله طبیعی بوده و همه در کنار هم می باشند.

وی در پایان سخنان خود به راهپیمایی عظیم و مردمی اربعین اشاره و تاکید کرد: حضور گسترده مردم از مذاهب و ادیان دیگر در برنامه بزرگ اربعین سیدالشهدا(ع) می تواند چهره خشنی که دشمنان از مسلمانان به نمایش می گذارند را با چهره واقعی خود یعنی مهربانی و عطوفت به نمایش گذارد.

سپس این هیات با حضور در موزه ساختمان این حوزه از عکس ، تابلو فرش ها و ماکت شهر مدینه بازدید نمودند.

در پایان علمای اهل سنت نپال با حضور در کتابخانه پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن آشنایی با کتب تقریبی این کتابخانه، از کتب و مجلات و مقالات و دیگر تولیدات پژوهشی بازدید کردند.

 انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: علمای اهل سنت نپال مجمع تقریب مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی علمای اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح گفت:: این مسابقات در گرامیداشت هفته مقام معلم به صورت کشوری صبح جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۸ تا ۱۶ باحضور دانش آموزان پژوهشگر در رشته‌های کمیکار، رباتیک و گلایدر همراه با ارائه مقالات علمی با موضوعات فیزیک، شیمی، زیست معماری، نانو وبرق و الکترونیک در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهدشد.

مهدی فرهادیان افزود: باشگاه پژوهشی مفتاح، مرکزی تخصصی برای ارائه خدمات پژوهشی به دانش‌آموزان پیشگام شهر مشهد و اطراف می‌باشد که با محوریت پژوهش هدفمند، تلاش نموده تا امکانات لازم برای پروژه‌های دانش اموزی را فراهم کند.

مدیر عامل موسسه فرهنگی آموزشی و پژوهشی مفتاح گفت: این مرکز از سه بخش آزمایشگاهی، کارگاهی و فناوری تشکیل گردیده است؛ که در بخش ازمایشگاهی، بستری برای انجام پروژه‌های شیمی و زیست، فراهم گردیده است و بروزترین امکانات ازمایشگاهی در کنار مواد شیمیایی و زیستی با کیفیت، مهم‌ترین وجه تمایز این مرکز است.

 

دیگر خبرها

  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی