Web Analytics Made Easy - Statcounter

مارک گورمن ادعا می‌کند احتمالاً در WWDC ۲۰۲۲ شاهد اضافه شدن چند قابلیت جدید و کاربردی به سیستم‌های عامل مختلف اپل خواهیم بود. مارک گورمن در آخرین نسخه‌ی خبرنامه «Power On»، انتظارات خود را برای نسخه‌های آینده همه سیستم‌های عامل اپل، از جمله iOS ۱۶، iPadOS ۱۶، watchOS ۹، tvOS ۱۶ و macOS ۱۳ بیان کرد. او معتقد است که به‌روزرسانی‌ها «نسبتاً قابل‌توجه» خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مک رومرز با استناد به گزارش‌های منتشرشده توسط گورمن می‌گوید اپل در حال برنامه‌ریزی برای اعمال تغییرات متعددی در صفحه قفل iOS ۱۶ است که از آن‌ها می‌توان به تصویرزمینه‌ای با توانایی نمایش اطلاعات اشاره کرد:

اپل در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن قابلیت‌های جدیدی به صفحه قفل است؛ از آن‌ها می‌توان به تصاویر پس‌زمینه‌ای که دارای قابلیت‌های شبیه ویجت هستند اشاره کرد.

مارک گورمن همچنین می‌گوید iOS ۱۶ بالأخره می‌تواند ویژگی نمایشگر همیشه‌روشن را به آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس اضافه کند. پیش از این ادعا می‌شد قابلیت مذکور به خانواده آیفون ۱۳ می‌رسد، اما حالا باید انتظار دیدن آن در نسل جدید گوشی‌های هوشمند اپل را داشته باشیم.

علاوه‌براین، به من گفته شده که iOS ۱۶ در آینده از صفحه‌ی قفل همیشه‌روشن پشتیبانی می‌کند، چیزی که اپل در ابتدا برای آیفون ۱۳ سال گذشته برنامه‌ریزی کرده بود. این امر به آیفون اجازه می‌دهد فریم‌ریت را به میزان قابل توجهی در صفحه‌ی قفل کاهش داده و اطلاعات را (مانند اپل واچ سری ۵) به سرعت به نمایش بگذارد.

وی همچنین ادعا می‌کند به او گفته شده اگر قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن روزی به صورت عمومی دردسترس قرارگیرد، تنها به مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ‍۱۴ پرو مکس محدود خواهد شد.

در دسامبر ۲۰۲۰ گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد به لطف نمایشگر LTPO حالت همیشه روشن می‌تواند به گوشی‌های هوشمند اپل اضافه شود. در گزارش مذکور نوشته شده است:

اپل در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از LTPO TFT برای مدل‌های سطح بالاتر آیفون است که سال آینده عرضه می‌شوند.

پنل‌های LTPO نرخ‌های نوسازی متغیر را امکان‌پذیر می‌کنند. کاهش نرخ نو‌سازی یعنی انرژی بسیار کمتری مصرف می‌شود. این دقیقاً همان ویژگی است که صفحه‌نمایش همیشه‌روشن اپل واچ سری ۵ را فعال می‌کند.

می‌توان صفحه‌نمایش همیشه‌روشن را یکی از ویژگی‌های خوبی دانست که احتمالاً به آیفون ۱۴ پرو و پرو پلاس اضافه شده و کارایی آن را بیشتر می‌کند. همچنین انتظار می‌رود این دستگاه دارای تراشه A۱۶ Bionic و دوربین پشتی ۴۸ مگاپیکسلی باشد.

براساس گفته‌های گورمن، انتظار می‌رود «تغییرات عمده‌ای در بخش مالتی‌تسکینگ و پنجره‌ی اپ‌های» iPadOS ۱۶ اعمال شود. همچنین ظاهراً شاهد «راه‌های ارتباطی خانه‌ی هوشمند بیشتری» در tvOS ۱۶ خواهیم بود.

گورمن انتظار دارد عملکرد اپلیکیشن Messages بیشتر به شبکه‌های اجتماعی شباهت پیدا کند. انتظار نمی‌رود اپ Health به iPadOS یا macOS گسترش یابد، اما گفته می‌شود «ویژگی‌های جدید زیادی» در راه هستند که با آیفون و اپل واچ کار می‌کنند.

ظاهراً watchOS ۹ شامل «پیشرفت‌های قابل‌توجهی در سیستم‌عامل ساعت هوشمند اپل است که بر عملکرد و ناوبری روزانه تأثیر می‌گذارد». همچنین نمی‌توان تصاویر پس‌زمینه و حالت کم‌مصرف جدید آن را فراموش کرد. گورمن ادعا می‌کند macOS ۱۳ تنظیمات سیستم را اصلاح می‌کند تا با تنظیمات iOS مطابقت بیشتری داشته باشد.

انتظار می‌رود iOS ۱۶، iPadOS ۱۶، watchOS ۹، tvOS ۱۶ و macOS ۱۳ در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) در روز دوشنبه، ششم ژوئن (۱۶ خرداد)، به نمایش گذاشته شوند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: آیفون ۱۳ iOS ۱۶ آی او اس 16 اپل اپل واچ آیفون ۱۴ پرو همیشه روشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۰۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل با هوش مصنوعی به میدان می‌آید

 به گزارش تابناک،ایسنا نوشت: انتظار می‌رود آیپد پرو (iPad Pro) با نسل جدید تراشه‌های اپل یعنی M4 و مجهز به هوش مصنوعی وارد بازار شود.

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، آیپد پرو مورد انتظار که دارای نمایشگر OLED خواهد بود، ممکن است نه با تراشه جدید M3 که همه انتظارش را دارند، بلکه با نسل جدید تراشه‌های اپل یعنی M4 وارد بازار شود.

گورمن می‌گوید که شنیده است به احتمال قوی این اتفاق می‌افتد و آیپد پرو نخستین گام عملی ورود رسمی اپل به دنیای هوش مصنوعی خواهد بود.

گورمن نوشت: من معتقدم اپل این تبلت را به عنوان اولین دستگاه واقعاً مجهز به هوش مصنوعی خود عرضه خواهد کرد و از آن پس هر محصول جدید را به عنوان یک دستگاه هوش مصنوعی معرفی خواهد کرد.

انجام این کار برای رویداد 7 مه(۱۸ اردیبهشت)، زمینه را برای شرکت اپل فراهم می‌کند تا در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان خود(WWDC) در ماه ژوئن، هوش مصنوعی را فراگیر کند.

کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل(WWDC) کنفرانسی است که به شکل سالیانه در کالیفرنیا و توسط شرکت اپل برگزار می‌شود. این کنفرانس در ابتدا توسط اپل به منظور نمایش نرم‌افزارها و فناوری‌ها به توسعه‌دهندگان برگزار می‌شد. تعداد شرکت‌کنندگان در hdk کنفرانس بین ۲۰۰۰ تا ۴۲۰۰ نفر متغیر است. اگرچه استیو جابز فقید در سال ۲۰۰۷ اعلام کرد که تعداد شرکت‌کنندگان در این کنفرانس ۵۰۰۰ نفر بوده‌ است.

همه اینها بر اساس گزارش قبلی گورمن مبنی بر این است که اپل در حال مذاکره با شرکت‌های اوپن‌ای‌آی(OpenAI) و گوگل است تا به طور بالقوه از فناوری هوش مصنوعی آنها برای ویژگی‌های جدید سیستم عامل جدید خود به نام iOS 18 استفاده کند.

همچنین انتظار می‌رود که رویداد «Let Loose» به‌روزرسانی‌هایی را برای لوازم جانبی آیپد ایر(iPad Air) و آیپد(iPad) مانند صفحه کلید جادویی(Magic Keyboard) و قلم اپل(Apple Pencil) ارائه کند.

به گفته گورمن، قلم آینده اپل احتمالا بازخورد لمسی را ارائه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • اپل با هوش مصنوعی به میدان می‌آید
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)
  • منتظر تغییرات چشمگیر در IOS۱۸ باشید!
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس
  • ویژگی مخفی در آیفون شما؛ از این ویدیوها خبر دارید؟
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب کنکور در دام پلیس کهگیلویه
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۸ اردیبهشت) + بررسی و مشخصات iPhone ۱۳