Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-02@02:07:27 GMT

هویت سازی در برنامه های مدیریت شهری است

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۰۸۷۶

هویت سازی در برنامه های مدیریت شهری است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تعلق خاطر و تعصب شهروندان به شهر و محلات کم شده و ما در مدیریت شهری تهران به دنبال هویت سازی هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران جلسه شورای معاونین منطقه ۵، صبح امروز با حضور علیرضا نادعلی نائب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، احسان شریفی شهردار منطقه ۵، معاونین و مدیران منطقه برگزار شد؛

در این جلسه، حاضرین ضمن ارائه گزارشی از اقدامات ، به بیان مشکلات حوزه مدیریتی خود پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش در این جلسه نادعلی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مدیریت شهری نیازهای در لحظه مردم را پوشش می دهد، اظهار کرد: شهرداری با سایر نهادها و ارگان ها بسیار متفاوت است و کار آن بسیار فرسایشی و سنگین به شمار می‌رود و توقعات شهروندان نیز از شهرداری تهران بالا است.

 

به دنبال مردمی سازی محلات هستیم

نادعلی همچنین با اشاره به لزوم توجه به شورایاری محلات گفت: در این حوزه منع قانونی ایجاد شده است اما این به معنای استفاده نکردن از ظرفیت های مردمی نیست بلکه ما به دنبال مردمی سازی محلات هستیم. 

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: به طور قطع ایفای نقش توسط مردم ادامه پیدا می‌کند و شورایاری ها نگاه نظارتی بر شهرداری خواهند داشت  و موضوع فعالیت‌ شورایاری ها اصلاح خواهد شد. 

وی با بیان اینکه یکی از سیاست های شهرداری هویت سازی برای تهران است، گفت: هویت ایرانی، اسلامی و هویت انقلابی سه بخش هویتی کشور هستند و در تهران و محلات نیز باید هویت را مجدد احیا کنیم. 

نادعلی ادامه داد: نگاه فرهنگی در میان مدیران از اهمیت بسزایی برخوردار است و جز هویت سازی، خانواده محوری و مسجد محوری نیز اهمیت بسیاری دارد. 

عضو شورای شهر تهران با اشاره به رویکرد مسجد محوری گفت : این موضوع پایه فرهنگسازی است و باید سیاست‌های مدیریت شهری در تمامی محلات ایجاد شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز ما در مدیریت شهری، عدم تعلق شهروندان به شمار می‌رود، اذعان داشت: ما در شورای شهر و شهرداری، به دنبال هویت سازی برای شهر تهران هستیم. مردم ما به محله خود تعلق خاطر و تعصبی ندارند و ما این هویت ساز را در دو بعد خانواده محوری و مسجدمحوری پیگیری می‌کنیم.

بر اساس این گزارش احسان شریفی شهردار منطقه پنج شهرداری تهران نیز ضمن بیان نکات مدیریت شهری از منطقه ۵، از نداشتن برنامه‌های فرهنگی برای همکاران شهرداری گلایه کرد و گفت: همکاران ما در شهرداری، آنچنان که خدمات فرهنگی به مردم ارائه می دهند، خود خدمات فرهنگی دریافت نمیکنند.

وی افزود: همکاران ما ساعات بسیاری را در محل کار حضور دارند اما فرصتی برای استراحت و در کنار خانواده بودن ندارند، خواسته من این است که به خانواده ها و همکاران آنها نیز توجه ویژه شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری منطقه ۵ شورای اسلامی شهر تهران مدیریت شهری هویت سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۰۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، از آخرین وضعیت اجرایی پارکینگ‌های طبقاتی گلستانی، اعتماد، جوادیه و باقری بازدید میدانی به عمل آورد.

به گزارش ایسنا، ظهر امروز جعفر تشکری هاشمی - رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران - در جریان این بازدید میدانی به همراه شهریار افندی‌زاده - مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، مسعود حق لطفی - مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران و جمعی از مدیران ارشد شهری، به بررسی آخرین وضعیت اجرایی پروژه‌های احداث پارکینگ‌ گلستانی، پارکینگ اعتماد، پارکینگ جوادیه و پارکینگ باقری پرداخت و درباره رفع موانع اجرایی و تسریع عملیات عمرانی این پروژه‌ها بحث و تبادل نظر شد.

تشکری هاشمی در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از روند پارکینگ‌سازی شهرداری تهران، ساخت پارکینگ های گلستانی، اعتماد، جوادیه و باقری در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده شهری را اقدامی اثربخش خواند و ضمن تاکید بر تداوم این کار، از مدیریت شهری پایتخت به دلیل تلاش برای افزایش فضای پارک خودرو در این محلات قدردانی کرد. 

در ادامه این بازدید حق لطفی ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه‌های مذکور بر ادامه نهضت پارکینگ‌سازی در این سازمان تاکید کرد و گفت: سازمان عمرانی مناطق بخش اعظمی از فعالیت‌های خود را به ساخت پارکینگ های طبقاتی در سطح شهر تهران اختصاص داده و امید است با تکمیل آن‌ها بخشی از مشکلات شهروندان تهرانی در زمینه فضای پارک خودرو برطرف شود.

افندی‌زاده  نیز ضمن تشکر از اهتمام ویژه سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در ساخت پارکینگ در شهر تهران، خواستار تسریع در ساخت و تحویل این پروژه‌ها شد.

گفتنی است، پارکینگ گلستانی که در منطقه ۱۰ شهرداری تهران و در زمینی به مساحت ۱۵۷۵ مترمربع و با زیربنای ۱۱ هزار و ۴۰۰ مترمربع در حال احداث است، شامل سازه‌ای ۹ طبقه (۱ طبقه زیر زمین، ۱ طبقه همکف و ۷ طبقه روی زمین) با ظرفیت ۲۶۷ خودرو می‌شود. پارکینگ اعتماد نیز که در زمینی به مساحت ۲۶۰۰ مترمربع و با زیربنای ۱۰ هزار و ۴۰۰ متر در همین منطقه در حال احداث است، شامل ۴ طبقه زیرزمینی با گنجایش ۲۷۳ خودرو می‌شود.

همچنین پارکینگ جوادیه با گنجایش ۱۰۰ خودرو در زمینی به مساحت ۲۱۰۰ متر مربع در منطقه ۱۶ شهرداری تهران در حال احداث است. پروژه احداث پارکینگ باقری  نیز در زمینی به مساحت ۳۲۰۰ مترمربع و با زیربنای ۱۱ هزار متر مربع در منطقه ۱۸ شهرداری تهران واقع شده و شامل سازه‌ای ۷ طبقه (۲ طبقه زیر زمین، ۱ طبقه همکف و ۴ طبقه روی زمین) با گنجایش ۳۶۴ خودروست.

به گزارش ایسنا، بهره برداری از پروژه‌های فوق در محله‌های پرتراکم جمعیتی، موجب افزایش سرانه پارکینگ‌های عمومی سطح شهر تهران به ویژه در مناطق ۱۰، ۱۶ و ۱۸ می‌شود و بخشی از مشکلات مربوط به تامین محل پارک خودروها را برطرف خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هدیه زاکانی به معلمان تهرانی: خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی را از طریق اپلیکیشن شهرزاد دریافت کنید
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها