Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@19:14:57 GMT

دستگاه‌ تهویه مطبوع

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۰۹۲۰

دستگاه‌ تهویه مطبوع

 

دستگاه‌های تهویه مطبوع یا HVAC مخفف Heating, Ventilation, and Air Conditioning است. HVAC به سیستم‌های مختلفی اطلاق می‌شود که برای انتقال هوا بین مناطق داخلی و خارجی، همراه با گرمایش و سرمایش ساختمان‌های مسکونی و تجاری استفاده می‌شوند. در این مقاله به بررسی چیلر هواخنک، آب خنک، چیلر اسکرال و چیلر اسکرو و همچنین سیستم VRF می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ما همراه باشید.

چیلر چیست؟

چیلر (دستگاه گردش آب خنک کننده) یک اصطلاح کلی برای دستگاه‌ تهویه مطبوعی است که با به گردش درآوردن مایعی مانند آب یا محیط گرمایی به عنوان مایع خنک کننده که دمای آن توسط چرخه مبرد تنظیم می‌شود، دما را کنترل می کند. علاوه بر حفظ دمای دستگاه های مختلف صنعتی و ابزارآلات آزمایشگاهی، تجهیزات و دستگاه ها در سطح ثابت، برای تهویه مطبوع ساختمان ها و کارخانجات نیز کاربرد دارد. از آن به عنوان «چیلر» یاد می‌شود زیرا اغلب این دستگاه‌ تهویه مطبوع برای خنک کردن استفاده می‌شود.

یک چیلر می‌تواند در حین گردش آب در یک دستگاه خنک کننده، آب سرد را به طور مداوم تامین کند. به عنوان وسیله ای مناسب برای خنک کردن قطعات مولد گرما و تجهیزات تهویه مطبوع مانند دستگاه های پردازش لیزری و دستگاه های گرمایش فرکانس بالا در دمای ثابت بسیار استفاده می‌شود، مشکلات سرمایشی مختلف را حل می‌کند و این دستگاه‌ تهویه مطبوع می‌تواند هزینه‌های جاری را در عین بهبود بهره وری انرژی کاهش دهد.

چیلرهوا خنک یا آب خنک؟

تعمیر و نگهداری

چیلرهای هوا خنک نیاز به برج های خنک کننده را برطرف می‌کنند. چیلرهای آب خنک به برج‌های خنک‌کننده نیاز دارند که نیازهای تعمیر و نگهداری حیاتی دارند: تصفیه آب، تمیز کردن لوله کندانسور چیلر، تعمیر و نگهداری مکانیکی برج، و محافظت در برابر یخ زدگی. دستگاه‌ تهویه مطبوع که از برج های خنک کننده باز استفاده می‌کنند باید دارای برنامه تصفیه آب برای جلوگیری از آلودگی‌هایی مانند باکتری ها و جلبک‌ها باشند. برج های خنک کننده نیز آب را تبخیر می‌کنند، بنابراین برای جایگزینی حجم تبخیر شده به منبع زیادی از آب آرایشی نیاز خواهید داشت. برای خرید چیلر با یک شرکت تولید کننده و سازنده چیلر تماس بگیرید.

مکان

اگر چیلرهای هوا خنک در مکانی قرار گیرند که دما به زیر صفر می‌رسد، کارکرد چیلرهای هوا خنک می تواند آسان تر باشد، زیرا این دستگاه‌ تهویه مطبوع مشکلات مربوط به کارکرد برج خنک کننده در شرایط سخت زمستانی را برطرف می‌کند. برج های خنک کننده ممکن است برای عملکرد ایمن در هوای سرد نیاز به توالی های کنترلی خاص، بخاری های حوضه ای یا حتی یک حوضچه داخلی داشته باشند.

بهره وری انرژی

چیلرهای آب خنک معمولاً نسبت به چیلرهای هوا خنک انرژی کارآمدتری دارند. دمای چگالش مبرد در چیلر هوا خنک به دمای حباب خشک محیط بستگی دارد. دمای چگالش در چیلرهای آب خنک به دمای کندانسور-آب بستگی دارد که به دمای لامپ مرطوب محیط بستگی دارد. از آنجایی که دمای لامپ مرطوب اغلب به طور قابل توجهی کمتر از دمای حباب خشک است، دمای (و فشار) متراکم مبرد در یک چیلر آب خنک می تواند کمتر از یک چیلر با هوا خنک باشد. دمای تراکم پایین تر و در نتیجه فشار تراکم کمتر به این معنی است که کمپرسور این دستگاه‌ تهویه مطبوع باید کار کمتری انجام دهد و متعاقباً انرژی کمتری مصرف می‌کند. این مزیت کارایی ممکن است در طول کار در شب کاهش یابد، زیرا دمای حباب خشک با غروب خورشید سریعتر از دمای لامپ مرطوب کاهش می‌یابد.

چیلر اسکرال یا چیلر اسکرو؟

 

چیلر اسکرال به معنای کمپرسور اسکرال است و چیلر اسکرو به معنی کمپرسور اسکرو است.

اولین بخش از فرآیند خرید شما این است که تصمیم بگیرید که آیا به چیلر هوا خنک یا آب خنک نیاز دارید. هنگامی که تصمیم خود را در مورد چیلر هوا خنک یا آب خنک گرفتید، اکنون باید تصمیمات سخت تری بگیرید. اگر به دنبال یک چیلر نسبتا کوچک (زیر 30 تن) هستید، باید یک چیلر اسکرال خریداری کنید. بزرگترین کمپرسور اسکرال 50 اسب بخار است.اگر به دنبال چیلر (بیش از 30 تن) هستید، باید چیلر اسکرو را در نظر بگیرید. برای آگاهی از قیمت چیلر 10 تن با TTM تماس بگیرید.

اگر قصد دارید واحد خود را به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته و با بار مورد نیاز (بیش از 30 تن) راه اندازی کنید، ما همیشه چیلر اسکرو را به دستگاه‌های تهویه مطبوع اسکرال توصیه می کنیم. سیستم‌های کمپرسور اسکرو گزینه‌های کنترل ظرفیت بهتری را ارائه می‌دهند، کاملاً قابل سرویس هستند و محدوده عملیاتی بیشتری دارند.

سیستم vrf

ممکن است بخواهید بدانید که VRF چیست و چگونه کار می‌کند؟ با وجود اینکه بیش از 30 سال است که به طور گسترده در کشورهای دیگر مورد استفاده قرار گرفته است، VRF که مخفف جریان مبرد متغیر است، تنها از اوایل دهه 2000 در ایالات متحده در دسترس بوده است. سیستم VRF وی آر اف به دلیل بهره وری انرژی برتر و توانایی ارائه بازگشت سریع سرمایه در بسیاری از برنامه ها شناخته شده است. چه یک پیمانکار دستگاه‌ تهویه مطبوع ، یک سازنده یا یک پیمانکار مکانیکی باشید، استفاده از فناوری VRF به شما این امکان را می‌دهد که یک راه حل پیشرفته دستگاه‌ تهویه مطبوع را برای مشتریان خود ارائه دهید.

پیچیدگی نام بازی هنگام توصیف ماهیت فنی نحوه عملکرد فناوری جریان مبرد متغیر است. ساده ترین توضیح VRF این است که آن را به عنوان یک سیستم تهویه مطبوع بدون کانال در مقیاس بزرگ توصیف کنیم که می‌تواند با ظرفیت بالا کار کند. طراحی خاص یک سیستم VRF بر اساس کاربرد متفاوت است. به طور کلی، فناوری VRF این توانایی را برای چندین واحد داخلی یا منطقه فراهم می‌کند تا بر روی یک سیستم کار کنند. سیستم‌های VRF می توانند یک سیستم پمپ حرارتی یا یک سیستم بازیابی گرما باشند که گرمایش و سرمایش همزمان را فراهم می‌کند.

به دلیل تطبیق پذیری آنها، محصولات VRF می‌توانند برای برآوردن نیازهای خاص تقریباً هر پروژه سفارشی شوند. از آنجایی که تجهیزات VRF وزن بسیار کمتری نسبت به تجهیزات کانالی دارند، نصب یک سیستم VRF آسان تر است و به تلاش فیزیکی کمتری نسبت به یک سیستم دستگاه‌ تهویه مطبوع سنتی نیاز دارد.

دستگاه‌ تهویه مطبوع شرکت TTM

شرکت TTM با ارائه انواع دستگاه‌ تهویه مطبوع میدیا به بازار در ارائه خدمات به مشتریان خود می‌کوشد تا همیشه بهترین کیفیت را به آنها ارائه دهد. ttmenterprise.com سالهاست در زمینه طراحی تولید و واردات دستگاه‌های تهویه به بازار ایران فعالیت می‌کند و انتخاب هوشمندانه‌ای برای تهیه انواع دستگاه‌ تهویه مطبوع است.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: دستگاه تهویه مطبوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۰۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به‌گفته‌ی منابع آگاه، جت شخصی ایلان ماسک امروز در پکن فرود آمده است تا او بازدیدی غیرمنتظره از دومین بازار بزرگ خودروهای تسلا داشته باشد.

براساس گزارش زومیت، ماسک بهدنبال ملاقات با مقامات ارشد چین است تا در مورد ارائه‌ی سیستم کمک‌راننده‌ی تسلا موسوم‌ به FSD در چین و کسب مجوز برای انتقال داده‌های جمع‌آوری‌شده و ارسال آن‌ها به آمریکا برای آموزش الگوریتم‌های رانندگی خودران، گفت‌وگو کند.

به گزارش رویترز، تسلا از سال ۲۰۲۱ تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ناوگان چینی خود در شانگهای را طبق خواست رگولاتوری‌های چینی ذخیره کرده و تاکنون هیچ اطلاعاتی را به ایالات متحده منتقل نکرده است.

سیستم کمک‌راننده‌ی تسلا چهار سال پیش معرفی شد و از آن زمان بسیاری از کاربران چینی از تسلا خواسته‌اند تا سیستم مذکور را در چین ارائه کند.

سفر ایلان ماسک به چین بسیار محرمانه بوده است و افرادی که این خبر را فاش کردند، نمی‌خواهند نامی از آن‌ها برده شود؛ چرا که مجاز به گفت‌وگو با رسانه‌ها نیستند.

تسلا پیش‌تر اعلام کرد که ۱۰ درصد از نیروی کار خود را به‌دلیل مواجهه با کاهش فروش و افزایش رقابت بین خودروهای الکتریکی از سوی برندهای چینی، اخراج می‌کند.

تسلا از زمان ورودش به بازار چین بیش از ۱٫۷ میلیون خودرو در این کشور فروخته است و کارخانه‌ی شانگهای بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تسلا در جهان محسوب می‌شود.

سفر ماسک مصادف با نمایشگاه خودرو پکن است که چند روز پیش شروع به کار کرد و امروز به پایان رسید. تسلا در این نمایشگاه غرفه‌ای نداشت.

ماسک پیش‌تر گفت تسلا مدل‌های جدید و ارزان‌تری را با استفاده از پلتفرم‌های فعلی معرفی خواهد کرد. این شرکت قصد دارد ۸ آگوست (۱۸ مرداد) تاکسی رباتیک جدیدی با فناوری خودران معرفی کند.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900693

دیگر خبرها

  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • سانفرانسیسکو؛ پیشرو در بازیافت آب
  • پمپ هیدرولیک
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد