Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: از هفته آینده ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان در استان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ می‌شود برای سال تحصیلی جدید ۱۸ هزار نوآموز پایه اول و ۵ هزار نوآموز پیش‌دبستانی مورد سنجش سلامت قرار گیرند، تصریح کرد: در استان ۱۷ پایگاه سنجش سلامت اولیه و دو پایگاه تخصصی در مرکز استان برای سنجش دانش‌آموزان پایه اول و نوآموزان پیش‌دبستانی فعال می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی‌نژاد با اشاره به اینکه در امر سنجش سلامت ۱۵۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی با اداره کل آموزش و پرورش استان همکاری می‌کنند، افزود: در این طرح دانش‌آموزان پایه اول از نظر سلامت جسمانی، هوشیاری، رفتاری، بینایی و شنوایی ارزیابی می‌شوند.

تعرفه ۶۰ هزار تومانی برای سنجش نوآموزان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در مورد روند اجرای این طرح گفت: مدیران آموزشگاه‌ها بعد از مراجعه والدین دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در کلاس اول وارد سامانه سنجش شده و برای معرفی دانش‌آموزان در پایگاه‌های سنجش ثبت‌نام کرده که در این مرحله تاریخ حضور دانش‌آموز، ساعت و پایگاه مورد نظر مشخص می‌شود.

 

موسوی‌نژاد ادامه داد: والدین بعد از مشخص شدن موارد ذکر شده با در دست داشتن معرفی‌نامه نوآموز از سوی آموزشگاه، اصل شناسنانه نوآموز و والدین، کارت واکسیناسیون و یک قطعه عکس سه در چهار به پایگاه مورد نظر مراجعه کرده تا نوآموز مورد سنجش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مبلغ تعرفه مصوب شده برای سنجش هر نوآموز به استثنای نوآموزان عشایری که به صورت رایگان بوده ۶۰ هزار تومان است، اضافه کرد: تخفیفات برای خانواده‌های نیازمند با توجه به تشخیص مسؤولین پایگاه وجود خواهد داشت.

آغاز فعالیت پایگاه‌های سنجش ازاول تیرماه

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از والدین دانش‌آموزان خواست تا در زمان مقرر شده در پایگاه‌های سنجش حضور یابند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک نسبت به این امر اقدام کنند.

موسوی‌نژاد یادآور شد: اگر مورد مشکوکی از سلامتی نوآموزان در پایگاه‌های اولیه وجود داشت این نوآموزان به پایگاه‌های تخصصی مستقر در مرکز استان ارجاع شده که هیچ هزینه‌ای برای والدین در بر نخواهد داشت و اگر در این پایگاه‌ها نیز نوآموز نتواند حد نصاب تعیین شده را بدست آورد به مدارس استثنایی برای ثبت‌نام معرفی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از اول تیرماه امسال پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان در استان به طور رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کنند، بیان داشت: ساعت کاری این پایگاه‌ها در تمام روزهای هفته به جز روزها تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۱۳ بعد از ظهر خواهد بود.

آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان از ۱۶ خردادماه

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی ادامه داد: نوبت‌گیری برای سنجش نوآموزان توسط مدیران آموزشگاه‌ها در سامانه سنجش نیز از ۲۹ خردادماه آغاز می‌شود.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه سنجش نوآموزان روستایی و عشایری تا فاصله ۳۰ کیلومتری در پایگاه‌های اولیه ثابت انجام می‌شود، افزود: به جز بیرجند که پنج پایگاه سنجش فعال در آن به صورت ثابت فعالیت خواهند داشت مابقی پایگاه‌های اولیه فعال در سطح استان به صورت سیار نیز خدمات لازم را به نوآموزان روستایی و عشایری دورتر از فاصله تعیین شده ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم تا دهم نیز در استان از ۱۶ خرداد ماه به صورت حضوری آغاز می‌شود، گفت: برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در سایر پایه‌های تخصیلی نیازی به حضور والدین در مدارس نبوده و عملیات ثبت‌نام به صورت سامانه‌ای انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی ادامه داد: مدارس به جز هزینه بیمه و کتاب حق دریافت هیچ گونه وجهی هنگام ثبت‌نام از دانش‌آموزان را ندارند.

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: شهریه مدارس غیردولتی نیز در حال بررسی بوده و تا زمان اعلام آن این مدارس باید شهریه تعیین شده سال گذشته را دریافت کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان جنوبی آموزش و پرورش موسوی نژاد نوآموز کلاس اولی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ثبت نام دانش آموزان دانش آموزان پایه پایگاه های سنجش موسوی نژاد سنجش سلامت برای سنجش پایه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی ارتش، دانش آموزان مناطق مرزی استان خراسان جنوبی که در محاصره سیل قرار دارد، توسط خودروهای ارتش به محل برگزاری کنکور سراسری منتقل شدند.

با توجه به بارش باران و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مرزی استان خراسان جنوبی، دانش آموزان مناطق مرزی شهرستان قائنات توسط یگان های ارتش به محل آزمون کنکور سراسری منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • آزمون سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده تکرار می‌شود
  • کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود
  • آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می شود
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • پیش بینی افزایش دما و وزش باد در آبادان و خرمشهر
  • سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد