Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گفته پرویز ناصری طی چند ماه اخیر فعالیت‌های زیادی جهت تامین آب شرب هم استانی‌های گرامی از جمله بهسازی چشمه‌ها، احداث مخازن جدید، بهسازی شبکه‌های فرسوده ، تعریف و اجرای خطوط انتقال جدید صورت گرفته اند، اما نکته غیرقابل انکار این است که منابع تامین آب، محدود هستند و می‌طلبد که همه، مدیریت مصرف آب را سرلوحه کار خود قرار دهند تا تبعات بحران کم آبی به حداقل ممکن برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با بیان اینکه ضروریست برای گذر از تنش آبی، صرفه جویی در مصرف آب را سرلوحه تمام کارهایمان قرار دهیم، گفت: حفاظت از آب بسیار ساده است و می‌توانیم اینکار را در خانه از خودمان شروع کنیم، یک قدم کوچک می تواند صد‌ها لیتر به ذخیره آب اضافه کند و با اقدام‌هایی به ظاهر کوچک و کم‌هزینه مانند کاهش زمان استحمام، عدم شست و شوی ماشین و حیاط منازل و غیره مسائل را به گونه‌ای مدیریت نماییم تا امکان تامین آب برای همه هم استانی‌های گرامی فراهم شود.

ناصری با بیان اینکه شروع گرمای هوا باعث استفاده مردم از کولر‌های آبی می‌شود، گفت: هر کولر آبی به‌ طور متوسط ۴۰۰ تا ۶۰۰ لیتر آب در شبانه‌روز مصرف دارد که از مردم خواهشمندیم دور کولر آبی را در حالت کند قرار داده و اگر کولر‌ها در معرض نور آفتاب قرار دارند، آب داخل آن‌ها با سرعت زیادی تبخیر می‌شود و در نتیجه مصرف آب‌ آنها افزایش می‌یابد و این در حالی است که قرار گرفتن کولر‌ها در سایه یا نصب سایه‌بان روی آن‌ها، ضمن افزایش کارایی کولر و کاهش مصرف انرژی، از هدررفت آب ناشی از تبخیر نیز جلوگیری می‌کند.

او خواستار نهایت همکاری شهروندان، دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های دولتی در مصرف آب جهت عبور از بحران کم آبی تابستان شد و گفت: مشارکت عمومی مشترکین در صرفه جویی مصرف آب یکی از عوامل اصلی موفقیت در مدیریت منابع آبی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: چنانچه ۱۵ درصد مصرف آب را کاهش دهیم می‌توانیم با همیاری یکدیگر مشکلات کم آبی و قطعی آب را با چالش کمتری پشت سر بگذاریم.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف آب صرفه جویی در مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۱۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف و بازاریان در راستای بیمه جامعه هدف اصناف، دوسویه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، علی اشرف تابانی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت‌_ در نشست اعضای کمیته برنامه‌ریزی دوره‌های یادگیری (دیتا) که با هیئت رئیسه اتاق اصناف استان ایلام برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط سازمان تأمین اجتماعی با اصناف و بازاریان در راستای بیمه جامعه هدف اصناف دوسویه بوده است.

وی با بیان اینکه انتظار سازمان تأمین اجتماعی از اصناف پرداخت به موقع حق بیمه اعضا و کارکنان است، افزود: اصناف با برنامه‌ریزی منسجم و آموزش زیر مجموعه‌های خود می‌تواند به خیلی از مشکلات حوزه غلبه کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان ایلام با اشاره به آموزش جامعه هدف سازمان تأمین اجتماعی برای بهبود وضعیت مزایا، حق و حقوق آینده کاری خود، خاطرنشان کرد: پرداخت به موقع حق بیمه صنوف می‌تواند در رفع مشکلات در حوزه بیمه‌ای راهگشا باشد.

اشرف تابانی با اشاره به جایگاه آموزش و آگاهی‌بخشی نسبت به جامعه هدف، گفت: در طرح فراگیر کسی که ارتباط کار فرمایی ندارد می‌تواند نسبت به بیمه خود اقدام کند.

وی با بیان اینکه نرخ و مبالغ و تعهدات تأمین اجتماعی در طرح بیمه اصناف مشخص شده است، ادامه داد: در راستای سیاست‌های کلی نظام و شعار رهبر انقلاب اسلامی و حمایت از تولید، تأمین اجتماعی نسبت به برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی اقدام می‌کند.

کد خبر 748837

دیگر خبرها

  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • قبض برق ۲ میلیون تومانی در صورت استفاده از کولر گازی
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد