Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@20:28:04 GMT

بهترین زمان ورزش برای مردان و زنان

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۱۲۴۵

نتایج مطالعه انجام شده در ایالات متحده نشان می دهد: بهترین زمان ورزش کردن در طول روز برای مردان و زنان متفاوت است. ناطقان: ورزش کردن در هر زمانی برای سلامت مفید است، اما نتایج بررسیها حاکی از آن است که زمان ورزش کردن به منظور دستیابی به بهترین نتیجه ممکن است برای زنان و مردان متفاوت باشد.

این بررسی نشان داد که زنان در طول ورزش صبحگاهی چربی بیشتری می سوزانند، در حالیکه چربی سوزی در مردان عصرها بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: بسیاری از نکاتی که در مورد این موضوع شناخته شده است بر اساس مطالعات انجام گرفته روی مردان بدست آمده است. تفاوت در هورمون‌ها، ساعت‌ بیولوژیکی و چرخه خواب و بیداری بین مردان و زنان، همگی میتوانند نقش داشته باشند.

این مطالعه روی ۳۰ مرد و ۲۶ زن ۲۵ تا ۵۵ سال با وضعیت جسمی سالم برای مدت ۱۲ هفته به طول انجامید و اثرات برنامه تناسب اندام متنوع که شامل تمرینات کششی، دوی سرعت، مقاومتی و استقامتی بود، بررسی شد. یک گروه به مدت یک ساعت قبل از ساعت ۰۸:۳۰ صبح و گروه دیگر همان فعالیت ها را در هنگام عصر، بین ساعت ۱۸:۰۰ تا ۲۰:۰۰ دنبال کردند. همه شرکت کنندگان از یک برنامه غذایی ویژه پیروی کردند.

متخصصان آمریکایی فشار خون و چربی بدن همه افراد را در طول مطالعه و همچنین انعطاف پذیری، قوای بدنی و قدرت هوازی را در شروع و پایان آزمایش کردند. تمام افرادی که در این مطالعه شرکت کردند، بدون توجه به زمان ورزش، سلامت و عملکرد کلی خود را در طول این مدت زمان بهبود دادند.

متخصصان با بیان اینکه بهترین زمان برای ورزش، ساعتی است که می توان آن را انجام و در برنامه خود قرار داد، اظهار داشتند: موضوع دیگری نیز مطرح است و اینکه زمان ایده آل برای ورزش در زنان و مردان متفاوت است.

بر اساس نتایج بدست آمده، زنانی که علاقه مند به کاهش چربی ناحیه میانی و کاهش فشار خون خود هستند، باید صبح ها ورزش کنند. این مهم است زیرا چربی شکمی در اطراف اندام های داخلی بدن از جمله کبد انباشته می شود و می تواند خطرناک باشد. با این حال، زنانی که سعی میکنند قدرت عضلانی اندام بالایی و همچنین خلق و خوی کلی و مصرف غذای خود را بهبود بخشند، باید ورزش عصرگاهی انجام دهند.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، همچنین مشخص شد مردان شرکت کننده در این بررسی حساسیت کمتری نسبت به زمان ورزش کردن در طول روز داشتند و قدرت بدنی شان در صبح و عصر بهبود پیدا کرد. اما مشخص شد که ورزش عصرگاهی برای مردانی که علاقه مند به بهبود سلامت قلب و متابولیک و همچنین سلامت عاطفی هستند، ایده آل است. بهبود سلامت متابولیک به معنای کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند چاقی، دیابت نوع دو، بیماری قلبی و سکته است. منبع: ایسنا برچسب ها: بهترین زمان ، ورزش ، مردان ، زنان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بهترین زمان ورزش مردان زنان بهترین زمان زمان ورزش ورزش کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۱۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در سال 1402 مردان 55/6 درصد و زنان 44/4 درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل  برابر 56/6 درصد برای مردان و 43/4 درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر 130 مرد فوت شده، 100 زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال 1402 تعداد 442 هزار و 213 رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  418 هزار و 741  رویداد فوت ثبت شده، 5/6 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • آیا ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • ورزش باعث رشد قد می‌شود؟