Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:25:53 GMT

پناهیان: نادر طالب‌ زاده زندگی و تفکر جهانی داشت

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۱۲۹۵

پناهیان: نادر طالب‌ زاده زندگی و تفکر جهانی داشت

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان عصر چهارشنبه در آیین گرامیداشت حاج نادر طالب‌زاده در مجتمع فرهنگی هنری نور قم، افزود: امروز اگر بخواهیم در کف خیابان‌های قم یا تهران یک مساله فرهنگی از رفتار و پوشش مردم تا موضوع‌های مختلف مانند اقتصاد و معیشت، دینداری و دین‌باوری جوان‌ها و نوجوان‌ها را بررسی کنیم، باید به آن به عنوان یک مساله جهانی نگاه و راه‌حل‌های جهانی پیدا کنیم، هر چند اقدام‌های محلی لازم را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پناهیان با اشاره به اینکه برای حل معضل بی‌بندوباری در کشورهای غربی هم باید یک راهکار جهانی داشته باشیم، بیان داشت: از جمله کسانی که این گونه فکر می‌کرد، نادر طالب زاده بود، باوراندن این مساله خیلی سخت است.

استاد حوزه علمیه همچنین خاطرنشان کرد: کسانی که باور دقیق و عمیقی به ساختار ولایی جامعه و نجات بخش بودن و برتری دین ندارند، علت اصلی آن این است که به غرب باور و ایمان دارند و کفر به طاغوت پیدا نکردند.

پناهیان افزود: همه ما کفر را بد می‌دانیم، ولی باید بررسی کنیم، چقدر ایمان به هیمنه کفر در دلهایمان است.

این استاد حوزه با بیان اینکه آمریکا نیز مانند همان‌هایی که در قرآن مصداق طاغوت شمرده شدند، هیچ چیز نیست، تصریح کرد: طالب‌زاده خانه عنکبوتی این عنکبوت بزرگ را درک کرده بود، و گول تارهای او را نمی‌خورد.

وی ادامه داد: برخی‌ها که عظمت آنچه در کشور ما رخ داده را درک نمی‌کنند، نه اینکه مشکلی با ولایت فقیه و اسلام و قرآن داشته باشند، مشکل این است که غرب را قبول دارند و باور ندارند که غرب چیزی نیست.

استاد حوزه علمیه همچنین اظهار داشت: نظام‌اسلامی طی ۴۳ گذشته به رغم محدودیت‌ها قدرتمندتر شده، در حالی که آمریکا بدون محدودیت ضعیف‌تر شده است، این نظام هوشمندانه‌تر از آمریکا است و آمریکا احمقانه برای خودش برنامه‌ریزی می‌کند.

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: امور دینی مانند ساختار ولایی جامعه، تا وقتی ایمان به طاغوت جهانی است، باور و درک نمی‌شود، بسیاری از معتقدان به این مرام نیز همین طور هستند و با احترام و رودربایستی و اصول و عقاید همراهی می‌کنند، به هر حال یک دین و ایمانی دارند، و اِلا آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند که نیست، بالاخره یک غلطی که می‌تواند بکند، ولی مرگ بر آمریکا که چرا این غلط‌ها را می‌کند.

 این استاد حوزه علمیه گفت: اگر مرگ بر آمریکا بگوییم با اعتقاد به اینکه آمریکا خیلی غلط‌ها می‌کند، با وقتی که مرگ بر آمریکا بگوییم با این اعتقاد که آمریکا مرگش فرا رسیده، خیلی فرق دارد، این جمله صرفا دعایی نباشد و خبری باشد.

حجت‌الاسلام پناهیان اضافه کرد: نادر طالب‌زاده مرگ بر آمریکایش خبری بود.

پناهیان تاکید کرد: جهان بعضا به آموخته‌های دانش‌آموزان دبیرستانی و یا طلبه‌های سطح یک یا بچه‌های تشکل‌های دانشجویی ما محتاج است، همین‌ها اگر به جهان صادر شوند، شهید دیالمه‌ها و شهیدان برجسته اول انقلاب، شهید همت‌ها و شهید باکری‌ها، فرهنگ جهان را تشکیل خواهند داد، اما اصلا کسی به فکر نیست.

وی گفت: جهان اندیشی طالب‌زاده خیلی موضوع جذابی است، از حُسن اتفاق چند حادثه برای او رخ داده بود، اما نباید بگوییم چون یک ربطی و رفت‌وآمدی به آمریکا داشت جهان‌اندیش شده بود، آدم‌هایی هستند که با یک سفر و حتی آرزوی سفر، نه تنها چیزی از جهانی شدن بو نبردند، بلکه به نهایت جهالت فرو رفتند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسائل جهان را حل نکنیم، جامعه خود را نمی‌توانیم نجات دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه طالب‌زاده به دهان و نگاه این و آن نگاه نمی‌کرد گفت: به آن چیزی که اعتقاد داشت، عمل می‌کرد، رسما دنبال تایید دیگران و متاثر از تخریب دیگران نبود.

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: طالب‌زاده در مسیر دفاع از انقلاب و حرکت برای این راه نورانی، دنبال دستمزدی نبود و آن چیزی که سرمایه حرکتش بود، فکرش بود، دارای تفکر بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم فکری برای آموزش عالی هنر و رسانه بکند گفت: در آمریکا برخی رشته‌های سینمایی دو سال فلسفه می‌خوانند، بعد شروع می‌کنند که بدانند وقتی خواستند فیلم بسازند، از چه موضوعی استفاده کنند و از چه حرف بزنند.

استاد حوزه و دانشگاه با ذکر این نکته که برخی اهالی رسانه و هنر به لحاظ فکری در بدترین وضع ممکن به سر می‌برند بیان کرد: طالب‌زاده از رسانه‌ایی‌ها و هنرمندانی بود که صاحب تفکر بود، آثار هنری و برنامه‌های تلویزیونی او فرمایشی و سفارشی نبود و عمق باور و فهمش از این انقلاب را می‌شد دید.

نادر طالب‌زاده از کارگردانان و مجریان مشهور سینما و تلویزیون نهم اردیبهشت‌ماه سال جاری در ۶۹ سالگی در بیمارستان بر اثر نارسایی قلبی درگذشت.

برچسب‌ها قم نادر طالب زاده علیرضا پناهیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم نادر طالب زاده علیرضا پناهیان قم نادر طالب زاده علیرضا پناهیان نادر طالب زاده مرگ بر آمریکا حجت الاسلام استاد حوزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۱۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد / تنبیه فوری فدراسیون جهانی

اتحادیه جهانی کشتی، محمد مصلایی پور، رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی، مدرس اتحادیه جهانی و داور المپیکی ایران را از لیست داوران المپیک پاریس کنار گذاشت.

مصلایی پور چند روز پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خودداری کرد و پس از آن نیز اتحادیه جهانی او را از چرخه داورانی که شانس قضاوت در المپیک را دارند، کنار گذاشت.

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی ۳ داور درجه المپیکی ایران شامل کامران سلطانی زاده، نیما صادقی و مهدی بشیر زاده برای قضاوت در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در استانبول ترکیه دعوت شدند، اما مصلایی پور به این رقابت‌ها دعوت نشد تا شانس حضور در المپیک را از دست بدهد.

منبع: همشهری آنلاین

tags # کشتی ، المپیک پاریس سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • سلین دیون در مورد بیماری عصبی نادر خود می‌گوید / از لحاظ اخلاقی زندگی کردن روز به روز سخت‌تر می‌شود!
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • حمایت دانشگاهیان قائمشهر از قیام جهانی دانشجویان
  • اجتماع دانشجویان قائم شهر در حمایت از قیام جهانی دانشجویی
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد / تنبیه فوری فدراسیون جهانی