Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی صابری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رعد وبرق و تگرگ نیز برای پایان هفته و روز جمعه پیش بینی می شود که لازم است شهروندان از تردد در نقاط مرتفع و اتراق در کنار رودخانه ها بپرهیزند.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته چایپاره، پر باران ترین شهر استان با ۱۰ میلیمتر بارندگی بود و شهرستان های ماکو  چالدران نیز بارش های زیر ۲ میلیمتر داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش دمای هوای استان گفت: با افزایش دما، هوای ارومیه گرم تر شده و تا ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.

وی افزود: در شبانه روز گذشته دمای کمینه ارومیه ۱۳ و دمای بیشینه نیز ۲۹ درجه سانتی گراد بود، شهرستان تکاب با کمینه مثبت ۸.۵ درجه سانتی گراد خنک ترین و شهرستان پلدشت با بیشینه ۳۵ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان ثبت شده است.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای سالانه ۴۰۰ میلیمتر بارندگی است که شهرستان سردشت با یکهزار میلیمتر بارش جزء شهرهای حاصلخیر و سرسبز استان محسوب می شود.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا وضعيت هوا آذربایجان غربی ارومیه بارش باران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا وضعيت هوا آذربایجان غربی تغییرات آب و هوا وضعيت هوا آذربایجان غربی ارومیه بارش باران درجه سانتی گراد آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۱۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از فعالیت سامانه بارشی جدید از عصر امروز در استان خبر داد و گفت: برای شرایط موجود هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، فاطمه زارعی امروز،  اظهار داشت: براساس الگوی نقشه‌های پیشیابی هواشناسی از عصر امروز با نفوذ تدریجی توده هوای ناپایدار به جو استان علاوه بر وزش باد شدید، گردو خاک، وقوع رگبار، رعد و برق، بارش تگرگ، برخورد صاعقه و در ارتفاع تشکیل مه تا روز شنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: با توجه به بارش گسترده در اکثر نقاط استان وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی قابل پیش‌بینی است، احتمال خسارت تگرگ به بخش کشاورزی و احتمال خسارت به قنوات و تاسیسات زیربنایی وجود دارد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: برای شرایط موجود هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شده است. بر این اساس خودداری از سفرهای غیر ضروری، عدم استقرار و صعود به مناطق مرتفع، خودداری از اتراق، چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها و آبراه‌ها و دهانه پل‌ها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف و آمادگی نهادهای خدمت رسان مرتبط با مدیریت بحران توصیه می‌شود.

زارعی گفت: در شبانه روز گذشته سربیشه و خضری دشت بیاض با حداقل دمای 11 درجه سلسیوس بالای صفر خنک‌ترین و نهبندان با حداکثر دمای 35 درجه سلسیوس بالای صفر گرمترین نقاط استان گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: تغییرات دمای مرکز استان در این مدت بین 16 و 28 درجه سلسیوس بالای صفر بوده است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • بیشترین بارش باران در کوهپایه اصفهان ثبت شد/تداوم روند کاهشی دما
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌غربی تقویت شد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای خراسان جنوبی
  • کوهرنگ خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها و رخداد صاعقه در برخی استان‌های کشور
  • تداوم بارندگی های شدید در کردستان تا روز جمعه
  • زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود