Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@06:31:01 GMT

همایش بزرگ «دختران روح الله» برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۱۴۹۸

همایش بزرگ «دختران روح الله» برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه سی و سومین سالگرد بزرگداشت ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همایش بزرگ دختران روح الله به همت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در مرقد مطهر امام راحل برگزار شد.

در ابتدای این همایش، حجت الاسلام عباس کمساری مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام راحل به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: در میان همه دستاوردهایی که حاصل انقلاب اسلامی بوده و در تمامی بخش‌ها و ابعاد شخصیت، سیره و اندیشه حضرت امام مشهود است می‌توان به دو بعد سیاسی و اجتماعی تقسیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بعد سیاسی شخصیت و اندیشه حضرت امام تصریح کرد: در بعد سیاسی برجسته‌ترین و درخشان‌ترین عنصر فکری حضرت امام اعتقاد به ایفای نقش مردم در سرنوشت خودشان یا به اعتبار دیگر مردم سالاری دینی است. امام با همه وجود اعتقاد داشتند مردم باید در سرنوشت خودشان نقش اساسی را داشته باشند. این اصل اساسی در ادبیات سیاسی منجر به تشکیل جمهوری اسلامی شد بنابراین مقصود از جمهوری اسلامی آن است که امت در سرنوشت خودشان مشارکت کنند. این امر نیز نه یک تاکتیک بلکه یک استراتژی در اندیشه امام بود.

کمساری ادامه داد: این امر به گونه‌ای بود که پس از گذشت دو ماه از پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد برگزاری رفراندومی هستیم که در آن اصل جمهوری اسلامی به رأی مردم گذاشته شد و مردم در این انتخابات به جمهوری اسلامی رأی مثبت دادند.

مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام راحل به بعد اجتماعی شخصیت حضرت امام اشاره و بیان داشت: در بعد اجتماعی برجسته‌ترین و درخشان‌ترین فصل از فصول اندیشه و اعتقاد حضرت امام دادن نقش حیات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به زنان بود. روزگاری در این کشور دوگانه‌ای وجود داشت که زن مذهبی و متدین و معتقد به اصول اخلاقی باید در خانه بماند و به دور از نقش آفرینی علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی باشد یا اینکه اگر می‌خواست به این نقش‌ها دست یابد باید از ارزش‌های اخلاقی و دینی به دلیل جبر شرایط فاصله بگیرد این دوگانه و تضاد اجتماعی در حوزه زنان با اعتقاد حضرت امام حل شد و ایشان به زنان نقشی اعطا کردند که تا قبل از آن وجود نداشت.

وی ادامه داد: از منظر امام زن نه تنها همانند مرد بلکه جلوتر از مرد و پیشتازتر باید در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و علمی نقش آفرینی کند و با اتکا به همین اندیشه دینی ما شاهد هستیم زنان امروز در عرصه‌های مختلف سیاسی، ورزشی، هنری و… افتخارات شایسته ای را کسب کرده و نقش آفرینی می‌کنند. این دو عنصر از عناصری بوده که فضای اجتماعی و سیاسی کشور را تغییر داد و همچنان با حرکت بر مدار دو عنصر اساسی بر گفتمان اجتماعی و سیاسی امام است که می‌توانیم شاهد پیشرفت‌های روز افزون در کشور باشیم.

کمساری در پایان خاطرنشان کرد: امروز در گردهمایی دختران روح الله در آستانه ۳۳ سال ارتحال حضرت امام این پیام را مخابره می‌کند که نسل انقلابی بعد از ۳۳ سال رحلت امام همچنان در خط امام و پیرو و معتقد به فکر و آرمان‌های ایشان است و تنها مکتبی که می‌توان به عنوان مکتب انسان ساز و جریان ساز همچنان موتور پیشرفت کشور را به حرکت در آورد مکتب حیات بخش امام است که ریشه در مکتب اسلامی دارد.

کد خبر 5505099 فاطمه علی آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: امام خمینی انقلاب اسلامی ایران جمهوری اسلامی امام خمینی ره دهه کرامت نشست علمی قرآن قرآن کریم انقلاب اسلامی ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت های قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی محمد مهدی اسماعیلی امام خمینی عراق معرفی کتاب جمهوری اسلامی حضرت امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا در همایش  حکمت مطهر گفت: وعده صادق ابهت و قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست.

حجت الاسلام سرایی افزود: امروز جوانان انقلابی با درس گرفتن از مکتب شهید مطهری در مقابل دشمنان ایستاده اند.

وی اضافه کرد: تفکر ایستادن در برابر ظلم برگرفته از آثار و اندیشه‌های شهید مطهری است.

حجت الاسلام سرایی افزود: شهید مطهری به عنوان روحانی انقلابی درس آموخته مکتب امام خمینی (ره) و تنها نویسنده‌ای است که امام راحل به مطالعه و تامل در آثار این عالم مجاهد تاکید کرده بود.

وی افزود: قاطعیت، شجاعت و ایستادگی در برابر منافقان از ویزگی‌های بارز شهید مطهری است.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز گفت: تبیین اندیشه‌ها و افکار شهید مطهری برای انتخاب درست مسیر یک ضرورت است.

سرهنگ حیدری افزود: آثار این استاد بهترین الگو و تقویت کننده اعتقادات دینی و مذهبی جوانان در جامعه است و جوانانی که وعده صادق را محقق کردند درس آموخته مکتب علمای دین و شهید مرتضی مطهری هستند.

در پایان این همایش از مربیان و هادیان عقیدتی سیاسی مراغه تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای