Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@14:11:59 GMT

رفع مشکل صدور ویزای پاکستان برای رانندگان ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۴۱۸۵۳

رفع مشکل صدور ویزای پاکستان برای رانندگان ایرانی

طی روز‌های اخیر اخبار مختلفی در خصوص مشکل تردد در مرز رانندگان ایرانی در مرز پاکستان مطرح می‌شد، مشکلی که به گفته فعالان اقتصادی و اتاق مشترک ایران و پاکستان به صدور ویزا برای برخی از رانندگان مربوط می‌شد. حال با گذشت چند روز و به گفته رئیس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی ایران این مشکل برطرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید علی حسینی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق ایران بنابرگزارش انجمن حمل‌ونقل بین‌المللی استان سیستان و بلوچستان از حل مشکل صدور ویزا برای رانندگان ایرانی از طرف پاکستان خبر داد. به گزارش اتاق بازرگانی ایران بنابر پیگیری‌های انجام شده از طرف کمیسیون حمل‌ونقل اتاق ایران، مشکل صدور ویزا برای رانندگان ایرانی از طرف پاکستان برطرف شده و شاهد از سرگیری فرآیند صدور ویزا برای متقاضیان هستیم.

اوایل خرداد ماه سال جاری موضوع توقف فرآیند صدور روادید از طرف انجمن حمل‌ونقل بین‌المللی استان سیستان و بلوچستان به اطلاع کمیسیون حمل‌ونقل اتاق ایران قرار گرفت و به دنبال آن روند پیگیری موضوع از طرف اتاق ایران آغاز شد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق ایران در گفتگو با «اتاق ایران آنلاین» درباره جزئیات این مسئله تشریح کرد: بلافاصله بعد از اطلاع از موضوع، پیگیری‌های لازم را انجام دادیم و مذاکراتی با سازمان راهداری، وزارت خارجه و دیگر مراجع ذی‌صلاح داشتیم. البته موضوع را با رسانه‌ها نیز در میان گذاشتیم که خوشبختانه فشار‌ها از این طرف موثر افتاد و در پاسخی که از طرف سفارت پاکستان در اختیار ما قرار گرفت، شاهد تلاش طرف مقابل برای حل مشکل به وجود آمده، بودیم.

حسینی در افزود: با پیگیری‌هایی که انجام شد، طرف پاکستانی علت توقف روند صدور روادید را تمام شدن برچسبی که باید روی روادید‌ها زده شود، اعلام کرد. باید توجه داشته باشیم که موضوع حمل‌ونقل در همه بخش‌های اقتصادی کشور اثرگذار است و توقف در روند آن می‌تواند اثرات منفی بسیاری داشته باشد. در این راستا تلاش کردیم با توجه به اهمیت موضوع از همه ظرفیت‌ها برای از سرگیری فرآیند صدور روادید، استفاده کنیم.

بر اساس اظهارات این فعال اقتصادی توقف صدور روادید برای رانندگان ایرانی در حالی اتفاق افتاده بود که طبق گزارش‌های موجود، ایران برای رانندگان پاکستان روادید ۶ ماهه صادر می‌کرد و این جریان ادامه داشته و دارد؛ بنابراین توقف صدور روادید روی تراز تجاری کشور اثر منفی داشت و لازم بود در اسرع وقت، مشکل ایجاد شده برطرف می‌شد.

حسینی ادامه داد: در نهایت بعد از حدود یک هفته پیگیری، سفارت پاکستان، پاسخی برای ما مبنی بر حل مسئله و از سرگیری فرآیند صدور روادید برای رانندگان ایرانی از ۷ خرداد، ارسال کرد. البته در کمیسیون حمل‌ونقل اتاق ایران به این پاسخ اکتفا نکردیم و همچنان پیگیری موضوع بودیم تا اینکه در نهایت انجمن حمل‌ونقل بین‌المللی استان سیستان و بلوچستان، ۱۰ خرداد، طی نامه‌نگاری با کمیسیون از حل مسئله و احیای فرآیند صدور روادید خبر داد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سید علی حسینی انجمن حمل ونقل بین المللی سیستان و بلوچستان رانندگان ایرانی برای رانندگان ایرانی فرآیند صدور روادید صدور ویزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۱۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد

خسرو سرایی مدیر کل ترانزیت، لجستیک  سازمان بناد رو دریانوردی با بیان اینکه علاقمندی تاجیکستان برای سرمایه گذاری لجستیکی در بندر چابهار یکی موفقیت‌های سرمایه گذاری بین المللی در ایران رویکرد مهمی محسوب می‌شود  گفت: بندر چابهار باتوجه به موقعیت استراتژیکی که دارد بسیاری از کشور‌ها ازجمله تاجیکستان به دنبال آن است که با ورود و همکاری با این بندر بتواند  در زنجیره ارزش جهانی این بندر  ورود پیدا کند.

وی افزود: کشور ما در واقع پل ترانزیتی هست بین شرق و غرب شمال و جنوب بالعکس و این به آن معنی است که اگر در چهار راهی توقفی صورت گیرد و مقررات دست وپاگیری  به تصویب برسد باعث می‌شود که سایر کشور‌ها از این فرصت سو استفاده کنند چراکه ما در حال حاضر در دنیای رقابت هستیم و بسیاری از کشور‌های همسایه در حال بندرسازی هستند که می‌توانند این فرصت ترانزیت را از ایران بگیرند، اما توجه به موقعیت استراتژیک ایران و بنادر در بین سایر کشور‌ها بسیار حائز اهمیت است.

سرایی افزود: موقعیت منحصر به فرد بندر چابهار و ورود هندوستان برای سرمایه گذاری در این بندر باعث شده که هم کشور افغانستان و هم کشور روسیه برای ورود به این بندر و سرمایه گذاری در آن اقبال نشان دهند.

گفتنی است تفاهم‌نامه همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در بخش حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیتی از طریق بندر چابهار میان علی‌اکبر صفایی؛ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان و شایسته مرادزاده معاون وزیر حمل‌ونقل جمهوری تاجیکستان امضا شد.

این تفاهم‌نامه با هدف توسعه همکاری‌های حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت چندوجهی بین دو کشور به امضا رسید.هیئت جمهوری تاجیکستان به سرپرستی معاون وزیر حمل‌ونقل این کشور در سفر به تهران پس از ملاقات با مقامات ارشد سازمان بنادر و دریانوردی از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های ترانزیتی بندر چابهار نیز بازدید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • عصبانیت دشمن از درخشش بانوان باحجاب ایرانی در عرصه‌های مختلف
  • مهاجرت با ویزای جعلی