Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف سه گانه پس از شکست های متوالی و ناکامی در قبضه قدرت، قصد دارد سناریوی تشرین را بار دیگر در عراق تکرار و کشتار مردم معترض را به گردن رقبای سیاسی و بسیج مردمی بیندازد.

سرویس جهان مشرق؛ چندین ماه از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی عراق گذشته اما اختلاف میان احزاب پیروز ادامه دارد و همین مسئله مانع از تشکیل دولت شده و این کشور را وارد بحران و خلاء سیاسی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ائتلاف «مقتدی - حلبوسی - بارزانی» مدعی است اکثریت پارلمان را در اختیار دارد و بر همین مبنا باید رئیس جمهور را انتخاب و دولت تشکیل دهد اما هر بار که زمان رأی گیری فرا رسیده با شکست روبه رو شده است.

در این میان گروه «چارچوب هماهنگی شیعی» تاکید کرده براساس قانون، پست نخست وزیری متعلق به شیعیان است و در همین ارتباط از تلاش برای توافق با جریان مقتدی عقب نشینی نمی کند و از این حق نمی گذرد.

موضع گیری های جهت دار احزاب عراقی برای توافق جامع و تعیین تکلیف کردن حاکمیت سیاسی، امیدها را برای حل اختلافات هر روز کمتر می کند و باعث شده مردم چشم انداز روشن برای عبور از این وضعیت متصور نباشند.

در روزهای گذشته نه تنها نشانه ای از همکاری میان احزاب دیده نشده، تنش ها هم افزایش یافته تا جایی که برخی منابع میدانی اعلام کرده اند ائتلاف «مقتدی - حلبوسی - بارزانی» به دنبال اردوکشی خیابانی هستند و قصد دارند طرفداران خود را به میدان بیاورند.

براساس اطلاعات به دست آمده سران این ائتلاف به شدت از شکست های اخیر در پارلمان عصبانی هستند و درصدد اند بار دیگر سناریوی تظاهرات موسوم به «تشرین» که سال ۹۸ منجر به سقوط دولت «عادل عبدالمهدی» شد را تکرار کنند.

به گفته منابع آگاه، این ائتلاف به بهانه مشکلات اقتصادی (بیکاری و ...) قصد دارد آرام آرام مردم مناطق مرکزی و جنوبی (شیعه نشین) عراق را به خیابان ها بکشاند و تظاهرات گسترده ای را برپا و برگزار کنند و همزمان با کمک عوامل رسانه ای، گروه «چارچوب هماهنگی» را عامل وضعیت موجود و تاخیر در تشکیل دولت معرفی کند.

از سویی دیگر برخی منابع میدانی اعلام کردند جریان بارزانی از مدت ها قبل گروه شبه نظامی را آموزش داده تا همزمان با شروع اعتراضات در میان معترضان حاضر شوند و تعداد مشخصی از آنان را ترور و به قتل برسانند و این جنایت را به نیروهای بسیج مردمی نسبت دهند.

حذف بسیج مردمی طرح مشترک ائتلاف غربی - عبری - عربی و برخی جریان های شناخته شده در عراق به شمار می آید که چندین سال است به روش های مختلف دنبال می شود و امروز به بهانه تشکیل نشدن دولت و مشکلات اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است.

ائتلاف غربی - عبری - عربی و جریان های نزدیک به آمریکایی ها در عراق به شدت از بسیج مردمی کینه دارند چرا که این ساختار منسجم اجازه قبضه قدرت، غارت و چپاول ثروت های این کشور را به آنان نداده و به همین دلیل عصبانی هستند.

روند تحولات نشان می دهد ائتلاف به همراه تیم همکارش در عراق به مانند گذشته تمام توان خود را در این سناریوی جدید برای حذف گروه های سیاسی به ویژه چارچوب هماهنگی شیعی، نمایندگان مستقل و همچنین سازمان بسیج مردمی به کار گیرد و در عین حال پیش بینی هم کرده اگر به هدف و نتیجه مورد نظر نرسید حداقل مانند آشوب های اکتبر سال ۲۰۱۹ نیروهای موثر سیاسی و بسیج مردمی را ترور کند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت گزارش اختصاصی مشرق عراق مقتدی صدر مسعود بارزانی الحلبوسی چارچوب هماهنگی شیعی تظاهرات بسیج مردمی عراق بغداد عادل عبدالمهدی تحولات منطقه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت بسیج مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۱۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماری از مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس این نظرسنجی سریال زیرخاکی ۱۹/۸۶ درصد مخاطب داشته و سریال رستگاری تنها موفق به جذب ۷/۳۴ درصد از مخاطبان صدا و سیما شده است. سریال هفت سر اژدها نیز ۱۸/۱۶ درصد مخاطب داشته است! نکته مهم و قابل تامل در این نظرسنجی این است که ۵۴/۶۴ درصد مردم اصلا این ۳ سریال را ندیده اند.

به عبارت دیگر، صداوسیما علی رغم تدارک ویژه و پرهزینه شب عید و ماه مبارک، هنوز نتوانسته مخاطبان گذشته خود را پیدا کند. این ارقام نشان می دهد که صداوسیما همچنان دچار ریزش مخاطب بوده و طرح های تحول مدیران این سازمان نیز موفقیتی در پی نداشته است.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899737

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!
  • آماری از مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند