Web Analytics Made Easy - Statcounter

در تداوم خشونت های مسلحانه بی پایان در آمریکا، پلیس شهر تولسا در ایالت اوکلاهما، اعلام کرد که بر اثر تیراندازی در یک بیمارستان حداقل چهار نفر کشته و چندین نفر مجروح شده اند.

به گزارش رسانه های آمریکایی،  به گفته پلیس، افسران  به تماسی درباره مردی مسلح به سلاح تهاجمی در ساختمان پزشکی ناتالی پاسخ داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس در بیانیه خود افزود: درحال حاضر می توانیم تایید کنیم که فرد تیرانداز کشته شده است. افسران پلیس درحال بررسی همه اتاق های این بیمارستان هستند.

ریچارد مولنبرگ از اداره پلیس تولسا گفت: پلیس در حال تخلیه ساختمان این بیمارستان و انتقال مجروحان این تیراندازی است.

وی افزود: چندین طبقه در این ساختمان وجود دارد و ما درحال بررسی همه اتاق های آن هستیم.

پلیس تولسا می گوید دستکم در  تیراندازی در این مرکز درمانی چهار نفر جان خود را از دست داده‌اند که تیرانداز با شلیک به سر خود، اقدام به خودکشی کرده است.

به گزارش رسانه های آمریکایی، تعداد مجروحان این خشونت مسلحانه زیاد است.

این خشونت مسلحانه و مرگبار یک هفته پس از قتل عام کودکان دبستانی در ایالت تگزاس آمریکا رخ می دهد که ۱۹ دانش آموز و دو معلم آنها کشته شدند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در حالیکه خشونت‌های مرگبار مسلحانه کشورش سرعت و افزایش بسیار بالایی یافته، با اعتراف به ناتوانی خود در کنترل سلاح های تهاجمی، توپ را به زمین کنگره انداخت و گفت که نمی تواند این موضوع را به کنگره دیکته کند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در کاخ سفید به خبرنگاران گفت که غیر قانونی کردن سلاح های تهاجمی و تقویت بررسی سوابق افراد پیش از خرید یک سلاح بر عهده کنگره است و وی نمی تواند "این مسائل را به کنگره دیکته کند."

رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت: من کارهایی که پیش از این انجام داده ام می توانم انجام بدهم و به صدور دستورهای اجرایی خود ادامه بدهم اما نمی توانم یک سلاح را غیرقانونی کنم. نمی توانم بررسی سوابق را تغییر دهم.

قانون اجازه حمل اسلحه یکی از قوانین مورد مناقشه در آمریکا است. عده بسیاری از مردم خواستار اعمال کنترل و محدودیت‌های شدیدتر در زمینه فروش سلاح هستند و عده‌ای دیگر معتقدند هیچ قانونی نباید حق آمریکایی‌ها برای حمل سلاح را به خطر بیندازد.

شمار دقیق سلاح‌هایی که در اختیار شهروندان آمریکایی قرار دارد به خاطر عواملی مانند، فروش غیرقانونی و سلاح‌های ثبت نشده مشخص نیست اما بنا بر داده‌های «اسمال آرمز سُروی» برآورد می‌شود که آمریکایی‌ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیر نظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه از این سلاح‌ها را در اختیار دارند.

به گزارش سی ان ان، برای هر ۱۰۰ آمریکایی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.

روزنامه «نیویورک تایمز» نیز می گوید با اینکه شهروندان آمریکا حدود ۴.۴ درصد از مردم جهان را شامل می‌شوند اما مالکیت ۴۲ درصد از تمام سلاح‌های غیرنظامی دنیا را در اختیار دارند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: خشونت مسلحانه ، اوکلاهما ، ایالات متحده آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خشونت مسلحانه اوکلاهما ایالات متحده آمریکا سلاح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۲۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل

در حالی که پیش از این شاهدان عینی علاوه بر حمله انتحاری از تیراندازی نظامیان آمریکایی به سوی مردم خبرداده بودند به تازگی نیز «سی.ان.ان» گزارش داد که بخشی از تلفات ناشی از شلیک بوده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی اعلام کرد به شواد جدیدی دست یافته است که روایت وزارت دفاع آمریکا از تلفات حمله انتحاری داعش در فرودگاه کابل در سال 1400 را به چالش می‌کشد.

بر اساس این گزارش، ویدئوها و شواهد و شاهدان جدید نشان می‌دهد که بخشی از تلفات مردم در فرودگاه کابل ناشی از تیراندازی‌های گسترده و مستقیم بوده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در تحقیقاتش اعلام کرده بود تلفات حمله دو سال پیش داعش در خارج از فرودگاه کابل به دلیل انفجار بوده است و نظامیان آمریکایی فقط سه بار برای هشدار هوایی شلیک کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها در رویداد فاجعه‌بار فرودگاه کابل در 26 آگوست 2021 میلادی 13 نظامی آمریکایی و دستکم 170 غیرنظامی افغان جان خود را از دست دادند.

این شبکه خبری پس از بررسی ویدئوهای جدید ضبط شده توسط یک تفنگدار دریایی و همچنین براساس شهادت ‌10 نظامی دیگر آمریکایی و شاهدان محلی در گزارش خود آورده است تیراندازی‌های متعددی پس از انفجار رخ داده است.

آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بودپنتاگون انفجار فرودگاه کابل را بار دیگر بررسی می‌کندعضو کنگره: عدم پاسخگویی بایدن در جریان حمله مرگبار به فرودگاه کابل قابل درک نیست

برخی از پزشکان افغان هم که توسط تماس ناشناس تهدید شده بودند اکنون به سی.ان.ان گفته‌اند که گلوله‌های زیادی را از بدن زخمی‌ها خارج کردند.

یک تفنگدار که به شرط محفوظ ماندن هویتش با سی‌ان‌ان مصاحبه کرده گفته که شاهد شلیک‌ها از جایی بوده که نیروهای آمریکایی در آنجا مستقر بودند.

این گزارش درحالی منتشر می‌شود که پیش‌تر واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد  آمریکا عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل را از هند به افغانستان منتقل کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • دستگیری قاتل در شادگان/ ۳ نفر کشته شدند
  • نبرد آمریکا با شعارهای آمریکایی
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل