Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

 

ابراهیم قادری گفت: وضعیت کشور ما در چند ماه گذشته از نظر شیوع بیماری کرونا مناسب بوده که یکی از علت های آن پوشش بالای واکسیناسیون و رعایت نسبی دستورالعمل های بهداشتی است.

به گفته وی تزریق واکسن سبب بالارفتن سطح ایمنی بدن افراد شده و چرخش ویروس کرونا را در جامعه کاهش داده است.

او گفت: پوشش واکسیناسیون در کشورهای اروپایی و پیشرفته با ایران تقریبا برابر است؛ اما مسئله مهم این بوده که در کشورهای دیگر دستورالعمل های بهداشتی را برداشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین موضوع سبب چرخش ویروس کرونا در این مناطق شده است.

به گفته وی در حال حاضر گردش ویروس بسیار کم و میزان فوت، بستری و ابتلا در کشور کم شده است.

او گفت: موضوع مهم این است که ما هنوز نمی دانیم که ایمنی مناسب در بین افراد تا چه زمانی بالا خواهد ماند و بعد از چه مدتی سطح ایمنی کاهش پیدا می کند.

او اعلام کرد که فصل تابستان بهترین زمان برای تزریق واکسن و تکمیل واکسیناسیون خواهد بود.

قادری گفت: متاسفانه درصد افرادی که دز سوم را تزریق نکرده اند، زیاد است. عده ای نیز نوبت دوم و درصدی از مردم جامعه نوبت اول واکسن را هم دریافت نکرده اند. همین موضوع باعث نگرانی ما شده است.

او گفت: پیش بینی می کنیم در پاییز و زمستان شاهد افزایش مجدد شیوع بیماری کرونا باشیم که همراه با این عارضه بیماری آنفلوانزا نیز در کشور شایع می شود.

به گفته او بهترین کار این است که افراد واکسیناسیون خود را تکمیل کنند و با انجام این کار نقش مهمی در کنترل پیک احتمالی در آینده ایفا کنند.

او گفت: تکمیل واکسیناسیون باعث حفظ جان خود و دیگران خواهد شد. معتقدم که اگر افراد واکسیناسیون خود را کامل نکنند، بیماران پیک احتمالی بعدی از میان خودشان خواهد بود.

قادری گفت: طول دوره اپیدمی تا زمانی که یک ایمنی مناسب ایجاد شود، وابسته به تزریق واکسن و ماهیت بیماری است. در برخی از کشورها پیک بیماری به هر دلیلی پایین بوده و ویروس کرونا در حال گردش است. الان آمار ابتلا چشمگیر است و معتقدم که تنها یک دلیل خاص برای آن وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کرونا کرونا در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۴۲۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۶ تا ۱۳ اردیبهشت، هفته جهانی واکسیناسیون نام گذاری شده است و در این راستا مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) نیز براساس آمار سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون ارائه کرده است.

خدمت واکسیناسیون از بدو تولد تا دوره سالمندی براساس پروتکل کشوری و به صورت رایگان انجام می‌شود.

واکسیناسیون روشی برای کنترل حذف و ریشه کنی بیماری‌های واگیردار است. واکسن با پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها و برخی سرطان‌ها و بیماری‌ها مانند فلج اطفال سطح کیفی زندگی را بهتر می‌کند. واکسیناسیون به نوعی آمادگی سیستم ایمنی بدن انسان را افزایش می‌دهد و نه تنها برای کودکان بلکه برای تمام سنین مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • تشکر از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است